voordat ik iets sloop maar effe vragen.
hoe demonteer ik deze, aan de binnezijde zie ik schroef draad die in die stalen verstevegings plaat zit, maar het zijn niet draaibare moertjes op het eerste gezicht.
buiten kant kan ik verder ook niks vinden en een kapje loswippen zit er ook niet in.
wie kan me het uitleggen
groetjes
chromen spiegel demonteren
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: chromen spiegel demonteren
He Tjurd,
De chromen spiegels zijn gemonteerd op een voetplaatje.
Bij monteren wordt eerst het voetplaatje gemonteerd op de deur en hierna de spiegel op de voetplaat gemonteerd.
De spiegel zit maar met 1 imbusje (of philipsschroefje) vast aan de voetplaat en dat is aan het achterste deel van de spiegelvoetje achter het rubberen driehoekje.
Deze schroefjes kunnen erg vastgerot zijn en als het niet gelijk lukt eerst een paar dagen in de kruipolie laten staan.
Als het dan nog niet lukt.......
Ik heb wel eens deuren verkocht met de spiegels er nog op, kreeg ze er gewoon niet af zonder sloopwerk.
De chromen spiegels zijn gemonteerd op een voetplaatje.
Bij monteren wordt eerst het voetplaatje gemonteerd op de deur en hierna de spiegel op de voetplaat gemonteerd.
De spiegel zit maar met 1 imbusje (of philipsschroefje) vast aan de voetplaat en dat is aan het achterste deel van de spiegelvoetje achter het rubberen driehoekje.
Deze schroefjes kunnen erg vastgerot zijn en als het niet gelijk lukt eerst een paar dagen in de kruipolie laten staan.
Als het dan nog niet lukt.......
Ik heb wel eens deuren verkocht met de spiegels er nog op, kreeg ze er gewoon niet af zonder sloopwerk.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
En het plaatje wat bij mijn niet te volgen verhaal hoort.

So many cars, so little time
- Blackadder
- E21 Fanatic
Eigenlijk niet helemaal correct.
De "inbus" waar hier sprake van is, is eigenlijk niet meer dan een afgezaagde bout, met een zaagsnede in.
Daarmee kan je het vergelijken.
Dus met een schroevendraaier los te maken (als je die al loskrijgt)
Vooraf goed inspuiten met WD 40, goed laten weken, en daarna uitblazen om doordraaien van de schroevendraaier te voorkomen.
Ik heb ooit een linker en een rechter willen losmaken....
Rechts geen probleem.
Links heb ik voorzichtig moeten uitboren, en nieuwe schroefdraad intrekken, iets groter.
De "inbus" waar hier sprake van is, is eigenlijk niet meer dan een afgezaagde bout, met een zaagsnede in.
Daarmee kan je het vergelijken.
Dus met een schroevendraaier los te maken (als je die al loskrijgt)
Vooraf goed inspuiten met WD 40, goed laten weken, en daarna uitblazen om doordraaien van de schroevendraaier te voorkomen.
Ik heb ooit een linker en een rechter willen losmaken....
Rechts geen probleem.
Links heb ik voorzichtig moeten uitboren, en nieuwe schroefdraad intrekken, iets groter.
BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)