Vocht...

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Duke
Upcoming E21 fanatic

Vocht...

Post by Duke »

M'n e21 heeft een tijdje terug een paar dagen buiten gestaan. Volgens mij is er toen vocht ingekomen, niet leuk :nah . Ik weet alleen niet waar. Links van de pedalen zit het meeste vocht, waar je normaal je linkervoet neerzet.
De deurrubbers zijn goed, van de voorruit volgens mij ook. Afvoeren zitten niet verstopt voor zover ik kan zien. Ik zag wel een barst in de kunstof ring onder de ruitenwisser. (zie telefoon-foto: http://www.imagebam.com/image/0c2096116879752)
Ook heb ik de schakelaar van de elec. spiegels eraf gehaald, hierachter kon ik geen plastic zien. Zouden ze dit vergeten zijn na het spuiten? of loopt dit om de schakelaar heen (zodat je hem niet kunt zien vanaf de buitenkant).

Alvast bedankt voor de hulp.

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Vocht...

Post by Jeroen »

Oeps, legio mogelijkheden dus je mag op zoek. Ik zal wat suggesties doen alvast:

Als het regenwater is... geen plastic achter de deurpanelen is een optie, doorvoer kabel spiegelbediening in de a-stijl, voorruitrubber, afvoer schuifdak in de a-stijl achter de speaker, overlopende bak van het ruitenwissermechaniek (verstopte afvoeren in de hoeken). Dat ringetje maakt niks uit want daar zit die bak onder. Als je ook gereden hebt in de regen ook de mat even lichten ivm mogelijke roestvorming bij de pedalen.

Als het koelvloeistof is: lekke kachelradiateur.
Regards/groeten, Jeroen
Yoshi
Upcoming E21 fanatic

Post by Yoshi »

Ik heb er ook last van. Dashboardkastje is nat, vloerkleed achter ook. Hoe kan ik nou het lek vinden? Ik zal jouw suggesties als eerste bekijken Jeroen :P
Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Jeroen wrote:doorvoer kabel spiegelbediening in de a-stijl
Denk dat het bovenstaande is, alle afvoeren zijn sowieso vrij (gecheckt) en het was geen koelvloeistof. Gelukkig ook nog geen roestvorming bij de pedalen.
In het gat waar de kabels de a-stijl ingaan zit helemaal geen rubber afdichting, dus als er water langsloopt heeft het vrij spel. Ik ga er vanuit dat hier normaal wel iets in zit? Zijn deze afdichtingen nog te krijgen, of moet ik hier zelf iets op verzinnen?
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Zit alleen een rubber ringetje zodat het water dat langs de a-stijl naar beneden loopt om het gaatje heen loopt, maar meestal is dat niet de bron van veel water
Regards/groeten, Jeroen
Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Het gaat volgens mij ook niet om heel veel water, maar de bekleding zuigt natuurlijk alles op. En op schimmels e.d. zit niemand te wachten.
Ga er in ieder geval wel iets aan doen en dan goed in de gaten houden. De deurpanelen kijk ik ook nog even goed na, als er geen plastic inzit ga ik dat voor de zekerheid ook even plakken.

Jeroen bedankt :thumbsup
315jurre
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)

Post by 315jurre »

Yoshi wrote:Ik heb er ook last van. Dashboardkastje is nat, vloerkleed achter ook. Hoe kan ik nou het lek vinden? Ik zal jouw suggesties als eerste bekijken Jeroen :P
Ik heb het ook! precies ook een vochtig dashboardkastje, en natte vloerbekleding achter de bijrijdersstoel.

Ben er afgelopen zaterdag achtergekomen dat dit komt door een gat op het rechter krikpunt aan de voorkant. zit een gat in van zo'n 8 cm.!!! :shock: Voor de rest (punt)gaaf onder mijn 315tje! was aangenaam verrast. Gat in het krikpunt ga ik over een week of 2/3 dichtmaken. Ben wel blij dat ik m op een 4-kolomsbrug had gezet, en niet zonder na te denken met blokken op een 2 koloms.... :roll:
Last edited by 315jurre on Mon Feb 07, 2011 8:29 pm, edited 1 time in total.
www.123CarCleaning.nl

1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Eén opmerking: van een gat in je bodem (bekende E21 plek overigens) loopt je dashboardkastje niet vol. Dat is vrijwel altijd het gevolg van een onderhuids gescheurd raamrubber of een roestgaatje onder datzelfde raamrubber. Helaas pas te constateren als je ruit + rubber eruit haalt maar wel de moeite waard. Dat kastje zit tenslotte net te hoog voor een aangenaam voetenbad tenslotte.
Regards/groeten, Jeroen
315jurre
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)

Post by 315jurre »

Jeroen wrote:Eén opmerking: van een gat in je bodem (bekende E21 plek overigens) loopt je dashboardkastje niet vol. Dat is vrijwel altijd het gevolg van een onderhuids gescheurd raamrubber of een roestgaatje onder datzelfde raamrubber. Helaas pas te constateren als je ruit + rubber eruit haalt maar wel de moeite waard. Dat kastje zit tenslotte net te hoog voor een aangenaam voetenbad tenslotte.
Vol is wat anders dan vochtig. :wink: komt door het vocht dat in de vloerbekleding tegen het "schutbord" omhoop kruipt...
www.123CarCleaning.nl

1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Tja, wat jeroen aangeeft is wel een typisch e21 kwaaltje, onder het voorruitrubber. Maar eerst je kriksteum maar eens dichtmaken! Fijn dat je iig iets hebt gevonden.t
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Yoshi
Upcoming E21 fanatic

Post by Yoshi »

Interessant, ga ik ook eens naar kijken.
Post Reply