Tellerhuis

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Maartje
E21 starter

Tellerhuis

Post by Maartje »

Even een nieuw topic aangemaakt om het overzichtelijk te houden :thumbsup .

Mijn temperatuur meter werkte dus niet, had het kabeltje van de sensor gehaald en op het blok gelegd. Meter kwam niet omhoog en was dus in de veronderstelling dan mijn meter kapot was.
Vandaag een andere teller op gehaald en er direct in gezet, alleen werkt deze temperatuur meter ook niet :( . Had alles ook los liggen en heb zo'n idee dat er wat mist, ik weet alleen niet wat.
Misschien dat iemand een foto heeft of een how to met alle kabels die achterin horen te zitten van de teller.

Mijn instinct zegt, dat mijn huidige teller helemaal niet kapot was.

Iemand een idee?

En dan nog iets. Die tankmeters, zijn die betrouwbaar? Want ik had er gisteren voor 20 euro ingegooid, toen stond de meter tussen de 20 en de 30. Ik had nog geen 30 km gereden en toen stond ie alweer onder de 20 :shock: . Terwijl die afgelopen week door Jan helemaal netjes is afgesteld.
Volgens mij klopt daar ook geen hol van....

323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Tellerhuis

Post by 323baur »

Die meters zijn idd geen verfijnde dingen. Niet te veel op vertrouwen.
Het lampje daarentegen is redelijk betrouwbaar. Als die gaat branden zit er echt nog 7 liter in.

Ik denk dat je een kabelbreukje of een slechte zender hebt mbt de andere items.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Tsja maar zo ver zitten die tankmeters er ook weer niet naast, wellicht dat je tankvlotter niet helemaal lekker beweegt waardoor de stand wat kan variëren (blijft dan soms even hangen in een bepaalde stand).

Voor die temp meter moet ik ook even graven want er zijn wat verschillende versies. Doorgaans zit die voor de thermotijdschakelaar met een connector gemonteerd en die voor je temp meter met een los stekkertje. Ik meen alleen dat er versies zijn met 1 of twee stekkertjes. Maar de kleur van die draden zou je achterop de connector van de cockpit weer tegen moeten komen, dan kun je even doormeten want wellicht is er idd sprake van een draadbreuk.
Regards/groeten, Jeroen
Maartje
E21 starter

Post by Maartje »

Heb even een aantal foto's gemaakt. Heb nu alles dus weer los liggen :? .

Achterkant cockpit
Image

Kabel wat over is. En aangezien deze zwart is, alleen is het kabeltje wat op mijn sensor zit grijs. En ik zou ook niet zo kunnen bedenken waar deze hoort te zitten achter het cockpitje.

Image
Image
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

En alweer te koop :roll:
So many cars, so little time
Leonidas
E21 Fanatic