Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Auw!!!!!! Dat is een leuk werkje 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Nou niet echt hoor, is allemaal dubbel plaatwerk.Auw!!!!!! Dat is een leuk werkje
Ik ga eerst de buitenste laag verwijderen om de schade aan het onderliggende deel te kunnen inschatten.
Is allemaal rond en bol.....
So many cars, so little time
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Auw indeed! Succes daarmee, ik ben benieuwd.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
nou ja, je moet ook een beetje uitdaging hebben Michel
Succes hierbij en laat maar veel foto's zien!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Komt tie dan na ff slijpen met de dremel (ja buurman de dremel
)
Buitenste laag is verwijderd.

Volgens mij is de E21 constructie vergelijkbaar.
Buitenste laag is verwijderd.

Volgens mij is de E21 constructie vergelijkbaar.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Mijn eerste reactie, wat een waardeloze constructie. Een klein beetje vocht tussen beide lagen en je bent gezien.
Is dit het enige plekje WM??
Wel typisch dat alle BMW's altijd hier beginnen met slecht worden, je zou denken dat BMW het expres zo heeft ontwikkeld om vooral om de 10-12 jaar weer een nieuwe kunnen te verkopen
Is dit het enige plekje WM??
Wel typisch dat alle BMW's altijd hier beginnen met slecht worden, je zou denken dat BMW het expres zo heeft ontwikkeld om vooral om de 10-12 jaar weer een nieuwe kunnen te verkopen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Precies, zeker omdat de buitenlaag er gewoon los omheen zit.Mijn eerste reactie, wat een waardeloze constructie. Een klein beetje vocht tussen beide lagen en je bent gezien.
Andere kant is hard maar er zijn een paar eerdere lasklusjes gedaan die ik denk beter te kunnen na mijn lascursus
Die ga ik gelijk ook aanpakken, de auto is geschorst dus alle tijd.
En natuurlijk ook alle rubbers vervangen.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Dat ziet er niet uit Michel.
Wel goed bezig uiteraard
maar toch zoals Ite al omschrijft een domme constructie.
Ik ben benieuwd naar de oplossing en plaatjes. Ik ga maar weer snel verder aan de 316 met lassen.
Wel goed bezig uiteraard
Ik ben benieuwd naar de oplossing en plaatjes. Ik ga maar weer snel verder aan de 316 met lassen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
haha, de lasboys.
Nou ja ik kan wel lachen maar vanmorgen uit de kerk had ik een lekke band..(dikke roestige schroef opgezogen)
DAar sta je dan met je stoere 7 en een kut krik.
Nou ja ik kan wel lachen maar vanmorgen uit de kerk had ik een lekke band..(dikke roestige schroef opgezogen)
DAar sta je dan met je stoere 7 en een kut krik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Ja en dan lekker swengelen maar de auto komt niet omhoog, de dorpel daar in tegen gaat wel omhoogDAar sta je dan met je stoere 7 en een kut krik.

So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Nee, zo rot is tie niet. Tis geen 524td.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
haha nee hoor die is roestvrij. Dit is de 525i en het is een type 1 en dan weet je het wel.Tis geen 524td.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
idd.
Tis opvallend dat BMWeetje in de periode van begin 85 tot eind 86 erg hard blijken te zijn.
Daarvoor en daarna zijn ze veel gevoeliger voor roest.
ik weet dat bij de E30 bouwjaar 86 voor een groot deel verzinkt is. Dikke kans dat andere series daar ook iets van mee hebben gekregen.
Mijn 7 bijvoorbeeld is ech kogel hard, nergens roest. (07-85)
Tis opvallend dat BMWeetje in de periode van begin 85 tot eind 86 erg hard blijken te zijn.
Daarvoor en daarna zijn ze veel gevoeliger voor roest.
ik weet dat bij de E30 bouwjaar 86 voor een groot deel verzinkt is. Dikke kans dat andere series daar ook iets van mee hebben gekregen.
Mijn 7 bijvoorbeeld is ech kogel hard, nergens roest. (07-85)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Workshop MIG/MAG Woensdag 15 december
Toch even een update-je van het lassen en dan meer de bevindingen met de Cebora.
Inmiddels is bovenstaande gat naar tevredenheid gedicht en ben ik ook alle andere plekjes aan het repareren. Foto's maken is niet mijn ding helaas.
Het lasapparaat werkt erg prettig, als je een basis setting hebt gevonden is het een kwestie van stekker erin, gas open draaien hij doet het zoals je hem de laatste keer hebt achtergelaten.
Belangrijkste blijft bij ieder lasapparaat dat het metaal waar je mee werkt goed schoon is.
Helemaal blij mee.
Ik had wel een klein probleempje en dat kwam door het op zijn kop lassen. Hierbij is een lasspetter in de lasmond gevallen tot helemaal binnenin en daar hard geworden.
Resultaat was dat het lasmondje niet meer te verwijderen viel, de lasspetter blokkeerde dit en ik heb hiervoor de lasmond doorgeslepen met een dremel.
Gelukkig zat er een extra bij geleverd.
Al met al een goed apparaat wat tot nog toe zijn geld dubbel en dwars waard is.
Inmiddels zijn de verzettang en ponstang ook in mijn bezit en die werken ook erg goed!
Al moet ik zeggen dat ik inmiddels meer aan het inlassen ben i.p.v. puntlassen.
Nu nog op zoek naar een zetbankje
Ow ja de automatische laskap werkt ook heerlijk al ben ik niet tevreden met het "kantelmechanisme" wat erin zit.
Als je hem 3 keer op en neer doet draaien de knoppen automatisch losser dus valt hij automatisch voor je ogen. (of bedoelen ze dat met automatische laskap???)
Maar als je gewend met met zo'n "ik zie niks kap" dan is dit super.
Inmiddels is bovenstaande gat naar tevredenheid gedicht en ben ik ook alle andere plekjes aan het repareren. Foto's maken is niet mijn ding helaas.
Het lasapparaat werkt erg prettig, als je een basis setting hebt gevonden is het een kwestie van stekker erin, gas open draaien hij doet het zoals je hem de laatste keer hebt achtergelaten.
Belangrijkste blijft bij ieder lasapparaat dat het metaal waar je mee werkt goed schoon is.
Helemaal blij mee.
Ik had wel een klein probleempje en dat kwam door het op zijn kop lassen. Hierbij is een lasspetter in de lasmond gevallen tot helemaal binnenin en daar hard geworden.
Resultaat was dat het lasmondje niet meer te verwijderen viel, de lasspetter blokkeerde dit en ik heb hiervoor de lasmond doorgeslepen met een dremel.
Gelukkig zat er een extra bij geleverd.
Al met al een goed apparaat wat tot nog toe zijn geld dubbel en dwars waard is.
Inmiddels zijn de verzettang en ponstang ook in mijn bezit en die werken ook erg goed!
Al moet ik zeggen dat ik inmiddels meer aan het inlassen ben i.p.v. puntlassen.
Nu nog op zoek naar een zetbankje
Ow ja de automatische laskap werkt ook heerlijk al ben ik niet tevreden met het "kantelmechanisme" wat erin zit.
Als je hem 3 keer op en neer doet draaien de knoppen automatisch losser dus valt hij automatisch voor je ogen. (of bedoelen ze dat met automatische laskap???)
Maar als je gewend met met zo'n "ik zie niks kap" dan is dit super.
So many cars, so little time
