316, 1980 SAPHIR BLAU.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Het laswerk aan de 316 is klaar.
Even een klein verslag. Het was alleen nog de rechter wielbak uiteraard. Vandaag proberen alles nog in de epoxy te krijgen en dan kan einde van de week de auto weer op zijn bandjes staan.
Onderhoek bij dwarsdrager:

Bij de veerschotel zat toch nog wat roest:



Bij de vulpijp doorvoer:


Dus e.e.a. nog verder vertinnen en afwerken.
Even een klein verslag. Het was alleen nog de rechter wielbak uiteraard. Vandaag proberen alles nog in de epoxy te krijgen en dan kan einde van de week de auto weer op zijn bandjes staan.
Onderhoek bij dwarsdrager:

Bij de veerschotel zat toch nog wat roest:



Bij de vulpijp doorvoer:


Dus e.e.a. nog verder vertinnen en afwerken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
goed bezig en dan.......knallen!!
groeten loentje
groeten loentje
- Smartie
- E21 VIP

- Posts: 1211
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ziet er goed uit Peter!
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
lekker oefenen met dat ding!!
(hé, is het geen idee om je BAUR helemaal te gaan restaureren? jij kunt al lassen!
)
(hé, is het geen idee om je BAUR helemaal te gaan restaureren? jij kunt al lassen!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
uwbuurman wrote:lekker oefenen met dat ding!!
(hé, is het geen idee om je BAUR helemaal te gaan restaureren? jij kunt al lassen!![]()
)
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Leuke plaatjes Peter 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Het werk wordt ook steeds mooier, Peter heeft wel wat geleerd! Nu sparen voor een degelijke krik 
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Jeroen wrote:Het werk wordt ook steeds mooier, Peter heeft wel wat geleerd! Nu sparen voor een degelijke krik
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
ziet er goed uit Peter,je bent goed bezig. 
groeten Stefan
e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
De 316 heeft vandaag zijn grote beurt gehad. Was ook hard nodig. Toen de auto warmdraaien en zodra de choke eraf ging begon het motortje te pendelen en regelmatig uit te vallen. Na een kleine aanpassing in de CO bleef ze lopen. Ook nog het dynamisch ontstekingstijdstip gecontroleerd. Mooi 25 graden bij 2500 RPM met alle slangen los. Toch klapt ze nog wat in de uitlaat bij gaslos. maar we zullen eerst maar eens wat ermee gaan rijden want ik heb het idee dat er echt even wat losgereden moet worden. Later nog de CO/meter eraan hangen en dan zien we het wel maar eerst weer gaan werken.
Het moment van een nederlands kenteken komt steeds dichterbij.
Het moment van een nederlands kenteken komt steeds dichterbij.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Leuk! Maar idd eerst eens goed schoon rijden en dan kun je waarschijnlijk weer opnieuw afstellen, maar dan zullen de waardes ook wel wat gaan stabiliseren.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
om een kenteken aan te vragen, moet ze dan al apk gereed zijn? of kun je een kenteken aanvragen en daarna de apk gaan regelen? Ben ik wel benieuwd naar.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Eerst kenteken bij de RDW, daarna kan de auto voor APK. De auto moet geen structurele mankementen vertonen maar in principe kan ze zo langs de RDW.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Het is voor mij ook een onbekend iets dus ik zal e.e.a wel in dit topic vermelden.
Zodra het zover is ga ik een eendagskenteken aanvragen en via een afspraak naar de RDW. Je kunt daar ook gelijk de APK doen maar dat wordt afgeraden omdat bij afkeur je dan ook daar terug zou moeten gaan.
Je moet in ieder geval een kenteken toegewezen hebben voordat de APK ingevoerd kan worden heb ik altijd begrepen.
Zodra het zover is ga ik een eendagskenteken aanvragen en via een afspraak naar de RDW. Je kunt daar ook gelijk de APK doen maar dat wordt afgeraden omdat bij afkeur je dan ook daar terug zou moeten gaan.
Je moet in ieder geval een kenteken toegewezen hebben voordat de APK ingevoerd kan worden heb ik altijd begrepen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.