Ik ben begonnen met het uit elkaar halen van een originele voor en achterbumper, maar de bumpers stribbelen een beetje tegen.
Ten eerste, de rubberen zwarte strip op het middengedeelte van de bumper zit aan beide uiteinden vast met een moertje. Deze heb ik beide getracht los te draaien, ze waren erg verroest, maar aan beide kanten brak het boutje af.
De rubberen strip is er af, maar nu is mijn vraag, valt die strip er ooit nog op te monteren en valt daar dan misschien weer een nieuw boutje te plaatsen in de rubberen strip en zo ja : Zijn die dan nog leverbaar, origineel of after market ?
Ten tweede, ik heb de beide zijdelen die vastzitten aan het middengedeelte van de bumpers bijna los op een bout met schroef na (aan beide kanten).
Ook hier is roest weer een plaaggeest, maar bovendien is de kopse kant van de bout gewoon rond en glad. Ik heb ook net te weinig ruimte om de bout goed vast te klemmen met een (klem)tang en dan los te ratelen, dus deze blijft meedraaien.
Nu is mijn vraag :
Zijn deze bouten ook nog leverbaar, origineel of aftermarket ? Want dan zet ik er gewoon de slijptol op.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten,
Zavit.
Bumper onderdelen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Bumper onderdelen
Alles is in principe te verkrijgen. Ik geloof zelfs dat W en N een complete "mountingkit" voor de bumpers heeft.
De rubberstrip is zeker nieuw te verkrijgen.
De rubberstrip is zeker nieuw te verkrijgen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
Top !
Bedankt voor deze supersnelle ik-knipper-met-mijn-ogen reactie Peter !
Groet,
Zavit.
Bedankt voor deze supersnelle ik-knipper-met-mijn-ogen reactie Peter !
Groet,
Zavit.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Geen probleem.... Kijk wel eerst even op de site van W en N of op
www.bmwfans.info (dealercatalogus)
www.bmwfans.info (dealercatalogus)
Gr Peter V.
ik heb de rubber van mijn achterbumper voor mijn e12 bji de dealer gehaald, was alleen 180 euro
Besteld zonder ff de prijs te vragen.
Maar kun je nog gewoon bij de dealer kopen, zorg wel voor origineel en geen imitatie.
groeten loentje
Besteld zonder ff de prijs te vragen.
Maar kun je nog gewoon bij de dealer kopen, zorg wel voor origineel en geen imitatie.
groeten loentje
Ik heb inderdaad even gekeken op bmwfans.info, maar daar kon ik het betreffende boutje (wat ik door wil slijpen), niet aanklikken. Dit is nr. 6.
Toen maar even Jan de Jong gebeld in H'sum, boutje is nog wel leverbaar maar gaat "maar" per 25 stuks. Eentje kost 1,68 euro, dus reken maar uit. En dat is nog ex btw.
Het rubber kost iets van 45 euro.
Ik wacht nog heel even met slijpen.
Groet,
Zavit.
Toen maar even Jan de Jong gebeld in H'sum, boutje is nog wel leverbaar maar gaat "maar" per 25 stuks. Eentje kost 1,68 euro, dus reken maar uit. En dat is nog ex btw.
Het rubber kost iets van 45 euro.
Ik wacht nog heel even met slijpen.
Groet,
Zavit.
valt eigenlijk nog mee!
groeten loentje
groeten loentje
slijp van een m8 boutje de kop dunner
of de kop van een slot bout dunner slijpen
afgebroken boutje in het rubber opboren en een parker erin kost 10 eurocent