635csi subframe

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
bmw volkel
E21 starter
My E21(s): '82 323i manual

635csi subframe

Post by bmw volkel »

ik heb een vraag over mijn bmw. weliswaar geen e21, maar hoop toch hier een oplossing voor mijn probleem te vinden.

ik heb een e24 635 die ik aan het opknappen ben. ik heb het subframe achter eronder uit en wil deze laten stralen en coaten. maar nu is het zo dat de as van aandrijving uit het subframe moet i.v.m het stralen. ik krijg de moer om deze as los te krijgen absoluut niet los. ik heb vanalles geprobeerd tot zelf warmstoken toe, maar er zit geen beweging in.
iemand tips?

alvast bedankt,

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: 635csi subframe

Post by Peter V. »

Ik begrijp je verhaal deels. Je wilt het subframe stralen. Ik neem aan dat je dan het diff verwijderd? Bedoel je met de aandrijvende as de cardanas die van de bak naar het diff gaat?

Deze moet je relatief makkelijk kunnen lossen. Als de auto nog redelijk kompleet is kun je iemand op de rem laten staan en de auto in de versnelling zetten.

Mocht je de ingaande as van het diff bedoelen dan wil ik je adviseren deze te laten zitten of er moet echt eenovermatige lagerspelling of olielekkage aan zitten. Het afstellen van de krimphuls met lagerspeling is veel werk.

Voor de aandrijfassen (steekassen) geldt eigenlijk het zelfde als de cardanas. Je laat de wielen remmen en kunt de bouten lossen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply