Peter V. wrote:Hoi,
Welkom op het forum en de auto ziet er nog best netjes uit voor een 76' er. Zo te zien is ze al eens onder handen genomen.
Wat betreft jouw carburateurproblemen. Ik ga ervan uit dat er een 320/4 cylinder in ligt aangezien er volgens mij in 1976 nog geen 6-pitters in de E21 lagen.
Het inhouden bij gasgeven kan verschillende zaken zijn.
Als eerste denk ik aan een acceleratiepomp die te weinig of teveel geeft. Als het goed is heb jij een Solex Didta carburateur en daarvan zit de acc. pomp als een membraanpompje aan de zijkant gemonteerd dacht ik. Als je je luchtfilter verwijderd en je geeft een keer gas ( desnoods met de motor uit) dan moet je een straaltje benzine zien.
Ik weet niet of je een technisch handboek heb of een vraagbaak maar deze adviseer ik je om aan te schaffen. Je kunt dan heel veel problemen al zelf aanpakken. Op MP staan ze vaak genoeg te koop voor een 15 euro ofzo.
Hij is nog niet echt helemaal onder handen genomen maar de buitenkant is wel redelijk netjes! binnenkort een keer een paar kleine plekjes weg werken enzo.
Maar het interieur heeft nog wel de benodigde verzorging nodig!
Binnenkort zal ik is wat meer foto`s op het forum zetten, in een nieuw topic!
Ja klopt het is idd een 320/4, maar kun je die acceleratiepomp bijstellen of zoiets dan?
Maar het is steeds erger aan het worden met de keren dat je rijdt de dip wordt steeds groter.
ik heb niet zo`n vraagbaak, meerdere mensen hebben mij dit al wel gezegd, dus ik ga er binnenkort is 1 aanschaffen!