Vraag over een sper

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 675
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
Location: Heemskerk

Vraag over een sper

Post by bmw328ie21 »

Ik heb een sper 3.64 .Daar wil ik een 3.45 van maken van de oude diff ivm dat de 3.64 300 toeren meer draait dan een 3.45.Kan iemand mij precies vertellen hoe ik dat kan omzetten en wat ik moet los halen.
Alvast bedankt.


User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Vraag over een sper

Post by uwbuurman »

Ehm, ik zou de hele sper wisselen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Vraag over een sper

Post by Jeroen »

Misschien wil Gerrit wel ruilen, die zit er volgens mij nog niet onder...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Vraag over een sper

Post by 323baur »

Is niet te doen zonder grote kosten.
Het gaat om het tandwiel stel. Dat moet bij elkaar passen.
ihg 3.45: 38/11
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Vraag over een sper

Post by Leonidas »

Misschien kun je hier informeren? http://link.marktplaats.nl/410545696
User avatar
Kogando
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Tue Feb 22, 2011 10:01 pm

Re: Vraag over een sper

Post by Kogando »

Leonidas wrote:Misschien kun je hier informeren? http://link.marktplaats.nl/410545696
Leuk dat je mijn link post, toevallig ook. :D

Ik heb geen specifieke ervaring met E21 differentiëlen maar ga er vanuit dat dit grotendeels overeen komt. Je zal je kroonwiel en pineon moeten verwisselen. Het is echter makkelijker om de sperklok te verwisselen, deze kun je er relatief makkelijk uit halen in tegenstelling tot je pineon.

Je kroonwiel zit op je sperklok, deze haal je er dan af en zet je je open klok voor terug. De sper bouw je dan terug in het diff met de juist ratio.

De hele gearing in en uit een behuizing halen wordt moeilijk zonder het juiste gereedschap.
Post Reply