Ik heb een sper 3.64 .Daar wil ik een 3.45 van maken van de oude diff ivm dat de 3.64 300 toeren meer draait dan een 3.45.Kan iemand mij precies vertellen hoe ik dat kan omzetten en wat ik moet los halen.
Alvast bedankt.
Vraag over een sper
- bmw328ie21
- E21 VIP

- Posts: 675
- Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
- Location: Heemskerk
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Vraag over een sper
Misschien wil Gerrit wel ruilen, die zit er volgens mij nog niet onder...
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Vraag over een sper
Is niet te doen zonder grote kosten.
Het gaat om het tandwiel stel. Dat moet bij elkaar passen.
ihg 3.45: 38/11
Het gaat om het tandwiel stel. Dat moet bij elkaar passen.
ihg 3.45: 38/11
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Vraag over een sper
Misschien kun je hier informeren? http://link.marktplaats.nl/410545696
Re: Vraag over een sper
Leuk dat je mijn link post, toevallig ook.Leonidas wrote:Misschien kun je hier informeren? http://link.marktplaats.nl/410545696
Ik heb geen specifieke ervaring met E21 differentiëlen maar ga er vanuit dat dit grotendeels overeen komt. Je zal je kroonwiel en pineon moeten verwisselen. Het is echter makkelijker om de sperklok te verwisselen, deze kun je er relatief makkelijk uit halen in tegenstelling tot je pineon.
Je kroonwiel zit op je sperklok, deze haal je er dan af en zet je je open klok voor terug. De sper bouw je dan terug in het diff met de juist ratio.
De hele gearing in en uit een behuizing halen wordt moeilijk zonder het juiste gereedschap.