Bauer 318i automaat vraagje..

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
dilopa
Newbee

Bauer 318i automaat vraagje..

Post by dilopa »

Hallooo,

Eerst effe voorstellen, ik ben Pascal uit Belgie en ben al geruime tijd op zoek naar een 'nette' E21 Bauer.
Nu heb ik er ééntje gevonden..is dus een 318i met automaat uit 1982 en 180000km.
De auto is in algemeen goede staat, heeft gn roest (veel gerestaureerd), chassis is aangepakt en gn olie lekkage versnellingsbak en ook perfecte softtop.
Graag had ik toch wat meer info over zo'n Bauer zoals dingen waar ik zeker moet opletten.
Kan deze kopen voor €4500, is deze prijs 'eerlijk' voor een nette Bauer is deze uitvoering?
Laat reactie's maar komen hé :wink:
Alvast allemaal thanks!

Gr, Pascal

Wondermike
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: Bauer 318i automaat vraagje..

Post by Wondermike »

He Pascal, welkom en voordat Ite reageert, het is Baur zonder E :wink:

Waar je op moet letten bij de aanschaf van een Baur is gelijk aan de dichte versie, roest.
Of de prijs goed is kan ik niet vertellen, als hij in echt goede staat is wel reeel denk ik.
Maar foto's zouden het een stuk makkelijker maken om te oordelen.

Goeie keuze hoor een Baur :thumbsup
So many cars, so little time
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Wondermike wrote:He Pascal, welkom en voordat Ite reageert, het is Baur zonder E :wink:

Waar je op moet letten bij de aanschaf van een Baur is gelijk aan de dichte versie, roest.
Of de prijs goed is kan ik niet vertellen, als hij in echt goede staat is wel reeel denk ik.
Maar foto's zouden het een stuk makkelijker maken om te oordelen.

Goeie keuze hoor een Baur :thumbsup
Ik was al een mooie volzin aan het bedenken :bag

Maar, idd, post eens wat foto's.
Laat je vooral niet bedriegen door mooi tectyl. ECHT goed zelf kijken en prikken!
Baur specifieke dingen zijn schaars, maar ook erg goed van kwaliteit. Er gaat eigenlijk weinig stuk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
dilopa
Newbee

Post by dilopa »

Hihihi..sorry mensen, zal het nooit meer doen :oops: .. :cheers ..

Heb enkele foto's van de verkoper, heb ze naar Jeroen verstuurd, misschien wil hij me effe helpen ze hier te posten?
Is er hier eigenlijk een forumlid met een E21 automaat?
De bedoeling is om deze week te beslissen voor evt aankoop dus alle info is welkom hé!

Gr, Pascal
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Er zijn niet veel automaten. 3bak is ook niet echt lekker bij grote afstanden, en ze wordt er ook niet sneller van..
Aan de andere kant: lekker cruisen is dan wel weer lekker.
Reken op een verbruik van 1-7 a 8 bij lekker gebruik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Hoi,

Wat betreft de baur's is alles wel gezegd en over een E21 met automaat. Ik heb er eentje gehad en zoald 323baur al aangeeft....relaxt cruisen maar wel met hoge toeren en dito verbruik. Om de automaatbak en de koppelomvormer te testen zijn er wel wat trucjes maar als je dat verkeerd doet sloop je de koppelomvormer dus luister goed.

Uiteraard eerst de bakolie controleren met draaiende motor via de peilstok. De test of je koppelomvormer goed is doe je door de auto op de rem te houden en dan in zijn "D" zetten en gas geven. Als je echt probleemloos de toeren hoort stijgen zonder enigszins iets te voelen dat de auto naar voren wil dan is de koppelomvormer ver weg. Je heb dan teveel "slip" zodat men hierdoor de olie van de bak kan verbranden.

Controleer ook de automaatbakoliekoeler en leidingen ( lopen vanaf de bak naar de onderzijde van de radiateur via de linkerbalk.)

Succes.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply