Remmen
Remmen
Goedemiddag
Net even een stuk van 80km gereden en nu hoorik als ik rem een bonk-bonk als ik rempedaal weer loslaat... echt goed remmen is er ook niet meer bij. Enig idee wat dit kan zijn?
Groeten Allard
Net even een stuk van 80km gereden en nu hoorik als ik rem een bonk-bonk als ik rempedaal weer loslaat... echt goed remmen is er ook niet meer bij. Enig idee wat dit kan zijn?
Groeten Allard
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Remmen
Hoi, Dat is even minder.
Even wat zaken gaan controleren:
* Remvloeistof op peil???
Zo Ja, geen lekke remcylinders.
Zo nee...... Dan even kijken of je de lekkage kan achterhalen.
* Je geeft aan dat je slechte remwerking heb...... Is dit plotseling gekomen en heb je het idee dat je harder moet trappen?
Zo Ja, kijk even naar je rembekrachtiger.
* Het bonken kan ook zomaar niets met je remmen te maken hebben. Een grote speling in je aandrijving is ook mogelijk.
Waar hoor je het geluid en is het bij zachtjes remmen ook aanwezig?
Zoals je ziet vele vragen die e.e.a. duidelijker kan maken.
Even wat zaken gaan controleren:
* Remvloeistof op peil???
Zo Ja, geen lekke remcylinders.
Zo nee...... Dan even kijken of je de lekkage kan achterhalen.
* Je geeft aan dat je slechte remwerking heb...... Is dit plotseling gekomen en heb je het idee dat je harder moet trappen?
Zo Ja, kijk even naar je rembekrachtiger.
* Het bonken kan ook zomaar niets met je remmen te maken hebben. Een grote speling in je aandrijving is ook mogelijk.
Waar hoor je het geluid en is het bij zachtjes remmen ook aanwezig?
Zoals je ziet vele vragen die e.e.a. duidelijker kan maken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Hoor je dat bonken bij het remmen of na het remmen als je het pedaal loslaat.
Het komt ook voor, dat je plaklood van de velgen, bij remmen tegen de remklauw komt.
Het komt ook voor, dat je plaklood van de velgen, bij remmen tegen de remklauw komt.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Het is niet in eens gekomen maar kwam er vandaag achter dat ik het hoor als ik het rempedaal na het remmen weer loslaat. Moet ook vrij hard remmen inderdaad. Zal meteen remvloeistofpeil controleren...
Overigens is het gekomen nadat ik zo'n 4 weken terug de uitlaat vervangen heb. Mischien dat die ergens tegen aan komt? Wel vreemd dat dat is als je je rem loslaat.
Overigens is het gekomen nadat ik zo'n 4 weken terug de uitlaat vervangen heb. Mischien dat die ergens tegen aan komt? Wel vreemd dat dat is als je je rem loslaat.
motorsteun stuk
of remklauwen die los zitten!
groetne loentje
of remklauwen die los zitten!
groetne loentje
Remvloeistof is op peil.
Hoort op dat tankje een kabeltje te zitten? Zie namelijk 2 kabeltjes loshangen en op het tankje een lipje waar wel zon klemmetje op past...
Kun je dat gemakkelijk zien als er een motorsteun kapot is? Hetzelfde voor de remklauwen?
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Zo'n Forum heeft alleen maar voordelen
Hoort op dat tankje een kabeltje te zitten? Zie namelijk 2 kabeltjes loshangen en op het tankje een lipje waar wel zon klemmetje op past...
Kun je dat gemakkelijk zien als er een motorsteun kapot is? Hetzelfde voor de remklauwen?
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Zo'n Forum heeft alleen maar voordelen
- 323baur
- E21 VIP

Snel VIP lid worden dan maar.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Net nog s goed zitten luisteren. rempedaal intrappen en snel weer loslaten geeft een bonkgeluid midden onder auto...
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Dan zou het best eens in motorophanging of aandrijflijn kunnen zitten. Idd motorsteunrubbers, baksteunrubber, steunlager van de cardanas...
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
ja, dat is wel zo Jeroen, maar waarom moet hij dan harder trappen om te remmen? kan het niet en en zijn? dus rotte rubbers ed die nu opvallen nu de remmen af zijn?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Oeps dat was ik even vergeten, maar dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn.
Regards/groeten, Jeroen