vraag
-
- Newbee
vraag
Hallo,
Ik ben een onwetende met 2 linkerhanden en een vraag; is bv. de volgende auto, een bmw E21 315, duur in het onderhoud? En, hoe sterk zijn ze uberhaubt?
Bij voorbaat dank en groet.
Ik ben een onwetende met 2 linkerhanden en een vraag; is bv. de volgende auto, een bmw E21 315, duur in het onderhoud? En, hoe sterk zijn ze uberhaubt?
Bij voorbaat dank en groet.
Re: vraag
Tja, wat is je definitie van duur?
Ik denk dat je met een 315 erg voordelig kunt autorijden en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Voordelen:
- betrouwbare m10 motor met elektronische ontsteking, ketting en dus geen distributieriem, wel langzaam warm rijden!
- belastingvrij
- oldtimerverzekering
- onderdelen voldoende tweedehands te krijgen
Nadelen:
- grootste nadeel is roest mijn inziens
- ander nadeel is vaak misschien de vierbak, maar hier is mee te leven en anders 500 euro investeren en je hebt een vijfbak.
Voor de rest is alles lekker rechtoe en rechtaan en net wat simpeler dan een zes cilinder. Aan de andere kant als je slechte basis koopt en je stopt alles er nieuw in, dan kan het nog wel eens een dure hobby. Mijn advies, koop een goede basis en dan kun je nog jaren vrij voordelig rijden.
Graag reacties van anderen mits ze er niet mee eens zijn!
Groeten loentje
Ik denk dat je met een 315 erg voordelig kunt autorijden en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Voordelen:
- betrouwbare m10 motor met elektronische ontsteking, ketting en dus geen distributieriem, wel langzaam warm rijden!
- belastingvrij
- oldtimerverzekering
- onderdelen voldoende tweedehands te krijgen
Nadelen:
- grootste nadeel is roest mijn inziens
- ander nadeel is vaak misschien de vierbak, maar hier is mee te leven en anders 500 euro investeren en je hebt een vijfbak.
Voor de rest is alles lekker rechtoe en rechtaan en net wat simpeler dan een zes cilinder. Aan de andere kant als je slechte basis koopt en je stopt alles er nieuw in, dan kan het nog wel eens een dure hobby. Mijn advies, koop een goede basis en dan kun je nog jaren vrij voordelig rijden.
Graag reacties van anderen mits ze er niet mee eens zijn!
Groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Nee hoor, prima vervoer, betrouwbaar en betaalbaar te rijden en onderhoudsvriendelijker kan het eigenlijk niet. Het is niet voor niets dat Practical Classics voortijdig afscheid neemt van hun redactie-exemplaar: viel niks over te schrijven want hij mankeerde nooit wat. Een mooier compliment kun je niet bedenken. Natuurlijk wel zorgen dat je een auto met een goede staat van onderhoud koopt of 'm in die staat brengt want het blijft wel 30 jaar oud natuurlijk, dus ook slangen enzo. Niks geks aan als die het na zo'n tijd eens begeven tenslotte.
Regards/groeten, Jeroen
-
- Newbee
En welke mag dat dan zijnuwbuurman wrote:Denk dat hget wel gezegd is! Overigens, ik weet nog een hele goede 315 te koop, met een knalharde cas en niet duur voor wat je er voor krijgt...

Verder voel me al erg geholpen jongens!
- 323baur
- E21 VIP
Meldt u zich bij jonkheer Leonnekke..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
Dat dacht ik al!!
Jij wordt emotioneel zwaar op de proefgesteld de komende 3 jaar.
Om je te helpen: ik heb speciaal voor jou voor de bijeenkomsten wel een 'konijn' gratis ter beschikking.
Voor hen die onwetend zijn: Konijn is een ernstig belegen e23 728i die weliswaar bloedje snel is maar ook ernstig lelijk is.
Dit is haar laatste levensjaar (APK tot dec) en dan gaat ze deaudt. Rijdt als een natte doozz.
Er is geen paneel waar geen deuk in zit. Oh ja, en olie: dat vind ze heerlijk - been there done that.

Jij wordt emotioneel zwaar op de proefgesteld de komende 3 jaar.
Om je te helpen: ik heb speciaal voor jou voor de bijeenkomsten wel een 'konijn' gratis ter beschikking.
Voor hen die onwetend zijn: Konijn is een ernstig belegen e23 728i die weliswaar bloedje snel is maar ook ernstig lelijk is.
Dit is haar laatste levensjaar (APK tot dec) en dan gaat ze deaudt. Rijdt als een natte doozz.
Er is geen paneel waar geen deuk in zit. Oh ja, en olie: dat vind ze heerlijk - been there done that.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.