@buurman, goed bezig, ben benieuwd naar de foto's van het opgelaste dak!
Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
@Danny, wat die kofferbakrand betreft ben je te laat, alles wat er nog overschoot van het koffergedeelte heb ik er gisteren nog in één stuk uitgeslepen, evenals het plaatwerk onder de vooruit. dus nu is het een cabrio pick up 
@buurman, goed bezig, ben benieuwd naar de foto's van het opgelaste dak!
@buurman, goed bezig, ben benieuwd naar de foto's van het opgelaste dak!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Ok, geeft niet. Ik ben er niet achteraan gegaan. Ik heb het niet direct nodig, maar het had handig geweest om te hebben.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19159
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
hahaha Nick, dus nog een stuk van het lijk afgehaald! Leon hoeft niets meer af te voeren!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
idd, eergister kwam er een of andere belg aanrijden, die heeft hem nog ff gechopt tot pick-up. Laat al het plaatwerk liggen en scheurt keihard weg
Cas was eigenlijk knalhard idd, behalve dorpels en spatborden voor, maar niet vergeten er zat ook zijschade aan, dus was toch nog al wat werk! Vandaag is ie opgehaald en richting oud ijzer.
groeten loentje
Cas was eigenlijk knalhard idd, behalve dorpels en spatborden voor, maar niet vergeten er zat ook zijschade aan, dus was toch nog al wat werk! Vandaag is ie opgehaald en richting oud ijzer.
groeten loentje
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
@loentje, was op een half uurtje terug thuis
spring volgende week wel binnen om het plaatwerk op te halen, als je het nog niet door hebt verkocht tenminste
spring volgende week wel binnen om het plaatwerk op te halen, als je het nog niet door hebt verkocht tenminste
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
nee hoor, het is betaald dus het blijft voor jouw!
maar goed we zullen dit topic niet verder vervuilen!
Ik wacht op foto's van een daktransplantatie
groeten loentje
maar goed we zullen dit topic niet verder vervuilen!
Ik wacht op foto's van een daktransplantatie
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19159
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
1000
1 0 0 0 posts!!!
nou mag ik er bij horen van Ite. Of was dat pas als ik èn 1000 post èn een rijdende e21 heb?
nou ja, duizend posts. das gehaald. op naar de 2k.
1 0 0 0 posts!!!
nou mag ik er bij horen van Ite. Of was dat pas als ik èn 1000 post èn een rijdende e21 heb?
nou ja, duizend posts. das gehaald. op naar de 2k.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29990
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Oh vandaar dat je zo druk was vanaaf. Zal ik ff alle onzin er tussenuit halen zit je weer onder de 100 
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Mooi, dan is er binnenkort taart dus?
Op naar de 2000.
(@ Jeroen, kan je ook binnen de VIP status verschil van status maken. Nu ben ik gelijk aan oliekoos, op zich prima, maar ik ben natuurlijk wel een beetje meer gelijk dan ..)
Op naar de 2000.
(@ Jeroen, kan je ook binnen de VIP status verschil van status maken. Nu ben ik gelijk aan oliekoos, op zich prima, maar ik ben natuurlijk wel een beetje meer gelijk dan ..)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29990
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Ja ik maak jou wel Extra Important ofwel... EI
Logootje erbij, wel een groot ei natuurlijk zooooo

Logootje erbij, wel een groot ei natuurlijk zooooo

Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Graag! Ik wil me toch wel onderscheiden van Oliekoos.Jeroen wrote:Ja ik maak jou wel Extra Important ofwel... EI![]()
Logootje erbij, wel een groot ei natuurlijk zooooo
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19159
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Verder met demonteren!
Ik heb het hele interieur verwijderd, behalve het dashboard. Dus hemeltje, stoelen en bank, alle vloerbedekking en achterste zijpanelen. Verder alle ondervloerbedekking, dempende matten en alle ramen behalve die in de deuren. Valt me niets tegen, ik kom op het eerste gezicht een paar dingen tegen:
- Harde wielkasten
- Harde bodem op 1 rot gat na, bekende plek voor onder de mat, op het kriksteunpunt zeg maar
- ik had al gespot dat ik twee overzet dorpels heb en aan de rechterzijde rot de aanzet naad als een dolle, binnenzijde achter het zijpaneel
- veel slecht restauratiewerk, staat nog in de zinkspray
- goedkoop gerestaureerd, dus ik tref nog restanten (hele lengtes) afplakband met Polarislak aan. Zelfs nog die zwarte vinylafdekking over de Astijl staat in de polaris
- onder de middenconsole zie ik de echte kleur van het tapijt
- ik ga een punt gaaf dak afzagen
- ondertapijt is nat op het voetendeel van de bestuurder
veel lijm gebruikt om alle ondertapijt vast te zetten. Daar heb ik nu veel lol van (NOT
)
Omdat 1 foto meer dan 1000 woorden zegt, typ ik niet langer, hier zijn de foto's!
auto zonder ramen en interieur:

binnenzijde rechtsachter

Radio met daarachter de module van een niet werkend alarm en startblokkering, inclusief stukje opvulhout...

veel ongeorganiseerde kabelbende... (DAT kan beter...)

Verkleurd tapijtje

Iets te warm gestookte bitumen, hier aan de binnenzijde linker zijpaneel achter. Dat zit zo op meer plaatsen in de auto.

binnenkant zijpaneel linksachter, tegen de B stijl zit roest. Lijkt me een kritiek punt voor de stijfheid van de auto. Komt door die overzetdorpel.

Rugleuning achterbank. Ziet er goed uit, maar is vast eerder wat aan gedaan, twee soorten bitumen.

herstelde roestschade aan de rechterzijde, waar de gordel vast zit aan de onderkant. Staat alleen in de zinkspray.

Afsnijrand van de cas achter de overzetdorpel. Naad roest als een dolle. Ik zit er sterk aan te denken om die rommel te verwijderen en een nieuwe passende dorpel te plaatsen. Maar dan moet die wel hoog genoeg zijn.

Prachtig en puntgaaf dak. Iemand die het hebben wil?

voor, linkerkant vloerpaneel. Ik ben bang voor wat er onder de bitumen zit. De ondervloerbedekking was hier nat, terwijl de auto al sinds september binnen staat in een verwarmde loods....

bovenkant van de kriksteun, rotte bende!

Polaris Vinyl op de Astijl. Beetje jammer als je zo gaat spuiten, helemaal teleurstellend als je niet even kunt afplakken.

En een loods vol rommel, wat komt er veel van zo'n auto af als je gaat sleutelen!


Planning:
Dashboard demonteren
achteraan de bumper eraf
kofferklep eraf
verlichting en antenne eruit
koffer leeg en kaal halen
kabelboom verwijderen tot aan dashboard
motorruimter leegmaken,
kabelboom helemaal verwijderen
uitlaat en cardanas met bak verwijderen.
Dan zie ik wel weer...
Ik heb het hele interieur verwijderd, behalve het dashboard. Dus hemeltje, stoelen en bank, alle vloerbedekking en achterste zijpanelen. Verder alle ondervloerbedekking, dempende matten en alle ramen behalve die in de deuren. Valt me niets tegen, ik kom op het eerste gezicht een paar dingen tegen:
- Harde wielkasten
- Harde bodem op 1 rot gat na, bekende plek voor onder de mat, op het kriksteunpunt zeg maar
- ik had al gespot dat ik twee overzet dorpels heb en aan de rechterzijde rot de aanzet naad als een dolle, binnenzijde achter het zijpaneel
- veel slecht restauratiewerk, staat nog in de zinkspray
- goedkoop gerestaureerd, dus ik tref nog restanten (hele lengtes) afplakband met Polarislak aan. Zelfs nog die zwarte vinylafdekking over de Astijl staat in de polaris
- onder de middenconsole zie ik de echte kleur van het tapijt
- ik ga een punt gaaf dak afzagen
- ondertapijt is nat op het voetendeel van de bestuurder
veel lijm gebruikt om alle ondertapijt vast te zetten. Daar heb ik nu veel lol van (NOT
Omdat 1 foto meer dan 1000 woorden zegt, typ ik niet langer, hier zijn de foto's!
auto zonder ramen en interieur:

binnenzijde rechtsachter

Radio met daarachter de module van een niet werkend alarm en startblokkering, inclusief stukje opvulhout...

veel ongeorganiseerde kabelbende... (DAT kan beter...)

Verkleurd tapijtje

Iets te warm gestookte bitumen, hier aan de binnenzijde linker zijpaneel achter. Dat zit zo op meer plaatsen in de auto.

binnenkant zijpaneel linksachter, tegen de B stijl zit roest. Lijkt me een kritiek punt voor de stijfheid van de auto. Komt door die overzetdorpel.

Rugleuning achterbank. Ziet er goed uit, maar is vast eerder wat aan gedaan, twee soorten bitumen.

herstelde roestschade aan de rechterzijde, waar de gordel vast zit aan de onderkant. Staat alleen in de zinkspray.

Afsnijrand van de cas achter de overzetdorpel. Naad roest als een dolle. Ik zit er sterk aan te denken om die rommel te verwijderen en een nieuwe passende dorpel te plaatsen. Maar dan moet die wel hoog genoeg zijn.

Prachtig en puntgaaf dak. Iemand die het hebben wil?

voor, linkerkant vloerpaneel. Ik ben bang voor wat er onder de bitumen zit. De ondervloerbedekking was hier nat, terwijl de auto al sinds september binnen staat in een verwarmde loods....

bovenkant van de kriksteun, rotte bende!

Polaris Vinyl op de Astijl. Beetje jammer als je zo gaat spuiten, helemaal teleurstellend als je niet even kunt afplakken.

En een loods vol rommel, wat komt er veel van zo'n auto af als je gaat sleutelen!


Planning:
Dashboard demonteren
achteraan de bumper eraf
kofferklep eraf
verlichting en antenne eruit
koffer leeg en kaal halen
kabelboom verwijderen tot aan dashboard
motorruimter leegmaken,
kabelboom helemaal verwijderen
uitlaat en cardanas met bak verwijderen.
Dan zie ik wel weer...
Last edited by uwbuurman on Mon Oct 02, 2017 4:41 pm, edited 2 times in total.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris 't Dak eraf!
Goed bezig en matig werk geleverd in het verleden.
Tja en overzetdorpels vind ik Not done.
En over dat dak afzagen, zou er nog ff over denken.......
Tja en overzetdorpels vind ik Not done.
En over dat dak afzagen, zou er nog ff over denken.......
So many cars, so little time
