Hansv stelt zich voor.

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Hansv stelt zich voor.

Post by Jeroen »

Hans,

Mooi dat er wat gedetailleerde foto's bij zijn van die witte. Toch wel wat roest ook op de lasnaad van het achterpaneel, rond de zwarte plaat begint het te roesten dus verwacht ook zoiets bij de achterlichten, als ik het barstje zo zie (plamuur) heeft het achterpaneel gewoon eens een tikje gehad, mooiste zou zijn om dat tzt opnieuw in te lassen en dan de kont opnieuw te laten spuiten. Verder is het wel gewoon een erg nette auto, al had ik bij de MP foto's het idee dat er iets kleurverschil op zat als indicatie dat er nieuwe voorschermen op zijn gekomen?

Is de km stand aantoonbaar? Zo niet dan zeg ik max 2.5 K in de huidige markt, met werk en voor een witte met niet heel veel opties. Belangrijkste is denk ik om je af te vragen of deze auto helemaal is wat je zoekt. Als dat het geval is en je ziet jezelf hier de komende jaren volop plezier aan beleven dan hangt het ook niet op de laatste paar honderd euro. Is dat niet het geval, geduldig verder zoeken. DE auto voor jou bestaat dan echt wel.

Regards/groeten, Jeroen
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die Jeroen;

Bedankt, bruikbaar antwoord. De 'auto die ik wil' is een E21 327i die is opgebouwd alsof het 1981 is. Maar ja, die rotcenten, hè?
Ik ben op zoek naar een youngtimer van een paar duizend euro die me elke dag van dienst kan zijn, waar het werk overzichtelijk aan is en goeddeels en betaalbaar zelf te doen (wat in mijn geval dus geen structureel werk betreft) en daarbij gewoon rijdbaar blijft. Ook om te zien of ik überhaupt wel overweg kan met een hobbyvoertuig. Met wat sparen en veel geduld komt die 327i er dan vanzelf wel eens. Of niet natuurlijk....
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

OK duidelijk. Dan denk ik dat wat je nu koopt een goede basis moet zijn om tzt eens die ombouw te doen. Ofwel als de carrosserie maar helemaal naar je zin is, dat blokje en evt aanpassingen aan onderstel en remmen komen dan wel. In deze prijsklasse zal er altijd wel iets te doen zijn maar als de witte koets verder op alle bekende punten top is valt er nog niet heel veel te klagen. Maar aangezien Peter de afgelopen weken de markt ook aardig verkend heeft kan die wellicht ook nog even zijn input geven. Als je voor 3.5-4K een supernette hebt zonder noemenswaardig werk zou ik dat namelijk nog wel in de overwegingen meenemen.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik zou die witte iig liever willen dan de grijze. Wit is veel beter plaatselijk bij te werken dan een grijze.
Bovendien is de basis veel beter: servo alleen al is zeker 500,- waard.

Maar denk goed aan wat jeroen eerder meldde: beter nu 1000 meer uitgeven om later tijdens het 'bijwerken' er achter te moeten komen dat er eigenlijk een halve restauratie aan zit te komen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

De prijsstelling voor die witte is inderdaad rond de 2,5K euro. Als jij wat betreft de cas geen structureel werk wilt doen dan is dat je prioriteit. Een keiharde cas vinden is moeilijk, ik ben er tegengekomen (323i weliswaar) waar men een vraagprijs van dik 8K euro vraagt en waar de bodem op sommige plaatsen krokant is.

Gezien de ombouw die je wilt doen zou je in principe een 6 cylinder op kenteken moeten hebben ook i.v.m. herkeuring anders. kijk even in mijn topic "peter V. op zoek naar een sharknose" of naar de "buyers guide op het engelse deel" naar de echte zwakke plekken bij de E21 (meestal wel een foto erbij gezet) kijk ook onder de vloerbedekking en achter de achterbankleuning. Probeer dit vriendelijk af te dwingen :mrgreen: Een klein plekje aan de buitenzijde kan inderdaad bij de juiste kleur redelijk makkelijk worden bewerkt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die PeterV;

Even een klein stapje terug; ik wil helemaal nix ombouwen, maar zoek gewoon een nette E21, liefst een zespitter. Het zou mijn eerste echte hobbyvoertuig worden, dus de projectjes wil ik beheersbaar (en betaalbaar) houden. Een 323i met 2.7-upgrade lijkt me natuurlijk helemaal het einde, maar is me gewon te duur. En een 320 is ook geen straf. Als het echt hard moet gaan kan ik altijd nog in de 750iL stappen ten slotte....
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Oke, Dan heb ik dat verkeerd begrepen want ik dacht toch echt te lezen dat er een 327i stond.

Desondanks klopt het plaatje nog wel want de cas is het belangrijkste bij de E21.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die PeterV;

En 327i is wel genoemd, maar dan als 'auto die ik (ooit nog wel eens) wil', niet als reëel korte termijndoel. Ik kan me dan ook goed vinden in jouw overige tip & trucs. Ga me eens bezinnen op een bod richting die witte.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Mijn tip: ga er heen met geld en biedt eerst een 2250,- voor zijn neus.
De markt is niet heel best, en hoger kan je altijd nog gaan.

Ik heb eergisteren net een een e28 525i gekocht op dezelfde manier. Met geld voor de neus worden sommige verkopers een beetje nerveus.. :shake
Hij was niet duur zullen we maar zeggen. (rijdt ook heel best zo'n e28!, een CLK 200kompressor kon me niet voor blijven :driving :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

oh voor de handel Ite?

Zet ff bij het juiste topic neer, ik ben benieuwd!

groeten loentje
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Idd voor de handel. Maar ik hou deze even stil - moet even vergeten worden. (was nl erg goedkoop) :wha
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

ik zeg 2 k en dan kijken. De markt is niet gunstig voor verkopers.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply