Het groot niet te vermijden off-topic topic
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
goeiedag,
op het engelse gedeelte is er een pool die leuke t-shirtjes verkoopt. ze kosten 15 euro als ik het goed heb, en de verzendkosten binnen europa zijn maar 4 euro.... groupbuy?
Martin
op het engelse gedeelte is er een pool die leuke t-shirtjes verkoopt. ze kosten 15 euro als ik het goed heb, en de verzendkosten binnen europa zijn maar 4 euro.... groupbuy?
Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ik kreeg het nog niet echt warm van die shirtjes... maar ja het vriest hier 's nachts ook nog
Nog een paar off topic plaatjes van afgelopen weekend...

Nog een paar off topic plaatjes van afgelopen weekend...

Regards/groeten, Jeroen
Een S38 klinkt ook wel lekker; maar door al die geluidsisolatie bij de E34 worden de scherpe kantjes er behoorlijk vanaf gehaald. Dit werd bewezen toen ik een aantal keren op de NS in de 'dikke dame' van DickH meereedt.Jeroen wrote:Wat ik heb begrepen was dat iig vanwege het niet originele blok. De M88/3 klinkt vele malen lekkerder maar heeft toch ook wel wat makkes (singlex distributie, relatief zwakke cilinderkop) vandaar dat er inmiddels al meer rondrijden met een S38. De USA E28 M5 had overigens ook een S38 maar dan een B35 ipv B36/B38.
Daarnaast zou ik de cylinderkop van de M88/3 niet zwakker willen noemen dan die van de S38. De constructie is hetzelfde en die scheurtjes heb ik bij S38 koppen ook wel waargenomen (al waren ze bij mijn M88/3 wel extreem diep). Ga er maar vanuit dat er heel wat meer S38's rondrijden met die scheurtjes zonder dat hun eigenaren daar bewust van zijn; zolang ze de watergalerijen niet bereiken is er weinig aan de hand.
Als ik destijds (2008/2009) voor een AT-motor van BMW had gekozen had ik een S38B35 gekregen, maar dan met de zuigers van de M88/3.
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
Thanks voor de toevoeging. En eens, in een kaalgeplukte auto is de beleving wel even anders, dat had ik in mijn trackday auto ook. Maar desondanks vind ik dat de M88 op toeren lekkerder klinkt, heeft wellicht ook te maken met een ander uitlaatsysteem. Hoe leuk het ook was om vorig weekend weer een rondje te mogen maken met een E34 M5, de E28 blijft voor mij toch dé M5.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Eens heel wat anders. Door een vrij plotseling vertrek bij mijn huidige werkgever mocht ik weer een nieuwe zaak-auto uitzoeken.
Eisen zijn automaat, diesel, ingebouwde navi en tel, en een beetje vermogen. Ik mocht niet boven de 40-45 uitkomen.
Peter: ik ga aan de mondeo! Begin mei krijg ik hem! Dat rijdt echt strak!
Eisen zijn automaat, diesel, ingebouwde navi en tel, en een beetje vermogen. Ik mocht niet boven de 40-45 uitkomen.
Peter: ik ga aan de mondeo! Begin mei krijg ik hem! Dat rijdt echt strak!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Krassen jullie lekker ff samen op naar mondeo.net dan! Ciao! 

Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Zal ik jou dan maar aanmelden op het mondeoforum inderdaad????323baur wrote: Peter: ik ga aan de mondeo! Begin mei krijg ik hem! Dat rijdt echt strak!
Een nieuwe mondeo zal best wel rijden denk ik. Waarschijnlijk zijn ze hier allemaal jaloers op ons
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

Ach een daily zonder roest is best prettig
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
De M88/3 heeft niet een zo op geluid getuned uitlaatssysteem i.d.d. De S38B36 en de S38B38 zijn bij mijn weten de eerste M's waar de nadruk werd gelegd op een herkenbaar motorgeluid bij alledaags gebruik; tegelijkertijd wordt het uitlaatgeluid bij hogere motorbelastingen gedempt. En daar trekt de M88/3 alle registers open.Jeroen wrote:heeft wellicht ook te maken met een ander uitlaatsysteem.
Ik vergeet nooit meer het gezicht van de bestuurder van een Volvo XC90 turbo-blah blah een aantal jaren terug. 80km/h in zijn drie, volgas en tuinhuis zet hem er naast en trekt ervoorbij. De m88/3 soundtrack moet behoorlijk intimiderend zijn geweest.
Nou heb je wel een van de technisch beste E34 M5's in NL gereden; onderstel en aandrijflijn zijn volledig aangepakt; motor is kerngezond en behoeft alleen nog maar een fijntuning op klepspeling en TB-sync. Geen speling op het schakelmechanisme en verse PS3's. Op het kleine beetje speling in het stuurwiel na is Robert zijn auto technisch TOP.Jeroen wrote:Hoe leuk het ook was om vorig weekend weer een rondje te mogen maken met een E34 M5, de E28 blijft voor mij toch dé M5.
Maar; is een E34 M5 niet vele malen leuker dan een alledaagse Mondeo

Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

hahaha, alleen is de bijtelling een klein beetje onrealistisch
na 15 jaar kun je voor taxatiewaarde bijtellen en dat is dan heel wat goedkoper323baur wrote:hahaha, alleen is de bijtelling een klein beetje onrealistisch
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
Ach, die bijtelling is dan evengoed nog minder dan van een aangeklede maar nog niet eens over-the-top Focus. Onderhoud en brandstofkosten zakelijk, dan lijkt de keuze me niet heel ingewikkeld. De fiscus betaalt goed mee aan de hobby en alle dagen met een big smile achter het stuur!
Vandaag wel een leuke Marktplaats ervaring opgedaan. Had nog een oude 68cm Sony tv staan, stond daar eerst op 'bieden' maar daar reageert natuurlijk geen hond meer op, zelfs uitkeringstrekkers en echte minima hebben allang een flat screen staan. Dan maar op 'gratis af te halen' gezet, leuker om er nog iemand een plezier mee te doen ipv naar de vuilstort tenslotte. En voila, snel een reactie, en meneer die vervolgens helemaal vanuit Amsterdam komt karren inclusief extra omrijden ivm afgesloten A1, hier komt voorrijden in een Starlet die nog minder waard is dan die tv, een nieuwe dvd van een recente Robert de Niro film overhandigt en helemaal blij die tv in de auto staat te proppen... prima zo!
Vandaag wel een leuke Marktplaats ervaring opgedaan. Had nog een oude 68cm Sony tv staan, stond daar eerst op 'bieden' maar daar reageert natuurlijk geen hond meer op, zelfs uitkeringstrekkers en echte minima hebben allang een flat screen staan. Dan maar op 'gratis af te halen' gezet, leuker om er nog iemand een plezier mee te doen ipv naar de vuilstort tenslotte. En voila, snel een reactie, en meneer die vervolgens helemaal vanuit Amsterdam komt karren inclusief extra omrijden ivm afgesloten A1, hier komt voorrijden in een Starlet die nog minder waard is dan die tv, een nieuwe dvd van een recente Robert de Niro film overhandigt en helemaal blij die tv in de auto staat te proppen... prima zo!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Maarre Ikkie ga hem mooi niet bij tellen niet.
Voor dat geld kan ik een hele dikke 7 én een leuk drietje rijden.
En die TV: nog een dvd toe, je bent echt een geluksvogel.
Voor dat geld kan ik een hele dikke 7 én een leuk drietje rijden.
En die TV: nog een dvd toe, je bent echt een geluksvogel.
- Jeroen
- Site Admin
In de tijd dat ik als zelfstandige werkte beviel dat trouwens erg goed hoor, E30 als auto van de zaak, bijtellen met een cataloguswaarde van 1.000 euro, en alle kosten in de zaak. Die kosten zou je anders ook wel hebben, maar zo room je je resultaat voor belastingen af in plaats van dat je je privé centjes opeet zonder bijdrage van de fiscus. Om over BTW nog maar te zwijgen...
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Het wordt weer steeds leuker buiten. Met de oplopende temperaturen wordt het de winterbanden langzaamaan te warm en dat uit zich in heerlijk glijden, driften, vierwieldrifts over lange opritten, een grote speeltuin weer. Moet ook wel zeggen dat het rubber van Michelin daar mede debet aan is. De grens ligt veelal ver weg, en komen we in de buurt van die grens dan gaan we goedmoedig en beheersbaar aan de glij, zeker met Exalto's of de huidige Alpin's. Jaja, ze slijten wel wat sneller door de zachtere compound, maar daar krijg je een hoop driving fun voor terug! Waar is de goede oude tijd gebleven dat je ook nog de Pilot serie in 15" kon krijgen...
Anyway, ik laat de E36 nog maar even op het winterrubber. Als het 23 april nou echt slecht weer wordt doe ik wel blij-dat-ik-glij met de kilometervreter
Anyway, ik laat de E36 nog maar even op het winterrubber. Als het 23 april nou echt slecht weer wordt doe ik wel blij-dat-ik-glij met de kilometervreter
Regards/groeten, Jeroen