ik ben van plan om mijn auto op te knappen, kan iemand mij vertellen of het moeilijk is om zelf alle ramen te verwijderen ( inclusief chrome )?
groetjes gert-jan
vraag betreft ramen verwijderen
-
logylove
- Upcoming E21 fanatic
vraag betreft ramen verwijderen
Heden: henna rode bmw E21 316 uit 03-1980.
toekomst: BMW E46 320 coupé in het zwart!
auto's geven je vrijheid, maar soms ook gezeur... zijn wat dat betreft net vrouwen, die geven je veel blijheid maar ook soms veel gezeur
toekomst: BMW E46 320 coupé in het zwart!
auto's geven je vrijheid, maar soms ook gezeur... zijn wat dat betreft net vrouwen, die geven je veel blijheid maar ook soms veel gezeur
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: vraag betreft ramen verwijderen
Als je raamrubbers nog goed zijn en je wilt ze hergebruiken is het een taak die je met veel beleid moet doen.
Voor en achterraam: Chromen pees verwijderen, en dan vanuit een hoekje aan de binnenkant beginnen met het omduwen van het rubber.
Het rubber zit om de stalen rand en je moet hem naar buiten duwen. Is een hangdigheidje.
Oppassen dat je geen gaten in je hemel maakt als je iets scherps gebruikt.
Als je vanuit een hoek beide kanten op een cm of 20 rubber hebt omgewipt kan je heel voorzichtig beginnen met de ruit naar buiten te gaan duwen.
dan weer stukje rubber omzetten en weer een beetje duwen enz.
Niet te veel kracht zetten want dan is het "knap" en je kan op zoek naar een andere ruit.
Als je de raamrubbers toch gaat vervangen dan snij ik het rubber stuk zodat je zonder spanning de ruit eruit kan halen.
Zijramen: Chrome lijsten erin laten zitten! (is een crime om weer terug te plaatsen) en verder is de werkwijze als van de voor en achterruit.
Mocht het onverhoopt misgaan, ik ken een ruitenboer in de buurt
Voor en achterraam: Chromen pees verwijderen, en dan vanuit een hoekje aan de binnenkant beginnen met het omduwen van het rubber.
Het rubber zit om de stalen rand en je moet hem naar buiten duwen. Is een hangdigheidje.
Oppassen dat je geen gaten in je hemel maakt als je iets scherps gebruikt.
Als je vanuit een hoek beide kanten op een cm of 20 rubber hebt omgewipt kan je heel voorzichtig beginnen met de ruit naar buiten te gaan duwen.
dan weer stukje rubber omzetten en weer een beetje duwen enz.
Niet te veel kracht zetten want dan is het "knap" en je kan op zoek naar een andere ruit.
Als je de raamrubbers toch gaat vervangen dan snij ik het rubber stuk zodat je zonder spanning de ruit eruit kan halen.
Zijramen: Chrome lijsten erin laten zitten! (is een crime om weer terug te plaatsen) en verder is de werkwijze als van de voor en achterruit.
Mocht het onverhoopt misgaan, ik ken een ruitenboer in de buurt
So many cars, so little time
-
315jurre
- E21 Fanatic
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
Stel je rubbers van de achterruitjes zijn nog goed. (mijn e21 315 heeft geen klapraampjes). Ik wil ook deze zomer bij B-stijlen een beetje opvrolijken. Hoe zet ik ze dan weer terug? Met een touw? Zoals Ed China van Wheeler Dealers ook altijd doet?
Zijn die rubberts duur voor de zijruitjes achter?
Zijn die rubberts duur voor de zijruitjes achter?
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Die ruiten trek je er inderdaad weer in met een koord (bijvoorbeeld nylon waslijn).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
Zijraam rubbers achter zijn ongeveer 50 euro per stuk.
Bij een 315 zit volgens mij alleen onderaan een chrome strip.
En zoals Peter zegt, met een dun waslijn touwtje gaat het prima.
1 man drukt de ruit (met chromen strips al gemonteerd!) strak op zijn plek en de andere gaat beginnen met heel voorzichtig aan het touwtje te trekken.
Het betere duw en trekwerk
Bij een 315 zit volgens mij alleen onderaan een chrome strip.
En zoals Peter zegt, met een dun waslijn touwtje gaat het prima.
1 man drukt de ruit (met chromen strips al gemonteerd!) strak op zijn plek en de andere gaat beginnen met heel voorzichtig aan het touwtje te trekken.
Het betere duw en trekwerk
En mocht je je oude rubbers terug plaatsen let dan goed op. Het rubber is ook gevoerd met ijzer. Mocht de rand van de cas waar je raam in steeks aan het roesten zijn, dan heb je kans dat het ijzer in je rubber ook is aangetast en dan kun je dus beter een ander rubber nemen.
groeten loentje
groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
Omdat ik een sloper had met zo goed als nieuwe rubbers moest ik het trucje van het weekend ook doen.
Normaal snij ik ze stuk zodat het glas niet breekt.
En het werkt nog steeds hoor, is gewoon een piel klusje maar met een platte schroevendraaier gaat het uitstekend.
Mijn hemeltje was ook nog heel toen ik klaar was
Normaal snij ik ze stuk zodat het glas niet breekt.
En het werkt nog steeds hoor, is gewoon een piel klusje maar met een platte schroevendraaier gaat het uitstekend.
Mijn hemeltje was ook nog heel toen ik klaar was
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Was er niet iets met oude type rubbers van een type1? Die kun je maar 1 malig gebruiken. Daarna vervangen. vanaf '80 ofzo was het nieuwe type rubber te gebruiken.