Even lekker zeuren op die Spee

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Even lekker zeuren op die Spee

Post by uwbuurman »

Mijn voornaam-genoot. Daar houden alle vergelijkingen op. Verkeersveiligheid is van groot belang. Daarom moeten regels gehandhaafd worden, dat is evident.

Maar zijn meest recente actie is niet heel handig, in mijn beleving zelfs stom. Hij heeft op twitter een vergelijk gemaakt tussen het drama in Alphen aan den Rijn en het aantal verkeersdoden per jaar, gerelateerd aan de mediaaandacht.

Spee twittert onzin!

je mag dat best vinden, maar in het licht van het huidige sentiment KUN je dit niet maken. Het geeft gewoon geen pas, zelfs al heb je een punt, zelfs al klopt zijn stelling. Genwoon NIET doen.
Last edited by uwbuurman on Tue Apr 12, 2011 2:04 pm, edited 2 times in total.

It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Erik_G
Newbee

Re: Even lekker zeuren op die Spee

Post by Erik_G »

Lekker bijdehand en ook zo geweldig getimed. Hij had beter even een weekie kunnen wachten. Tijd om die kwalbak van de buis te halen en dan kan die dwerg er direct achteraan. Weg met deze mediageile prutsers.

Image
BMW E21 , 1981 323i Resedagrün
BMW E34, 1993 520i Gris
Peugeot 207 Féline 1.6 Turbo 16V, 2008 Wit
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Nu ga ik me even op glad ijs begeven.

Emotionele reacties naar aanleiding van het drama in Alphen lijken me zeer menselijk en laat ik voorop stellen dat ik evengoed heftig kan reageren op een situatie op een zeker moment. Aan de andere kant en hoe dramatisch ook, met dit drama hebben we te maken hebben we te maken met één gestoorde van een kaliber waarvan we er (gelukkig!) in NL niet heel veel van hebben rondlopen. In de VS komen dit soort incidenten aanzienlijk vaker voor en dan vallen de reacties wel mee, maar nu is het ineens dichtbij.

Als je dan kijkt naar het verkeer, daar hebben we te maken met veel mensen die bewust maar ik denk vooral onbewust (of met een ander woord: bewusteloos) enorme risico's nemen. Bellen achter het stuur, met een krant of papieren op het stuur, met slechts een kijkgaatje gekrabd in de ijzige voorruit, met technische onvolkomenheden of met 80 langs een uitgaande school. Niemand wens je dat toe, maar soms denk je weleens wanneer mensen gaan denken. Moeten ze dan echt eerst een kind doodrijden, bij voorkeur van henzelf, voordat de boodschap over komt? En van dat kaliber automobilisten hebben we er niet één, enkelen of ook maar 700, nee op z'n minst duizenden! Met wat ik dagelijks op de weg zie denk ik dat we met z'n allen dik mazzel hebben dat het dan 'maar' 700 verkeersdoden zijn en we in potentie veel meer gevaar opleveren dan een exemplarische gestoorde.

Ik hoor je al denken en nee, ik ben niet roomser dan de paus, ook ik heb m'n momenten en ik neem ook m'n risico's. Maar bewusteloos zoals duizenden anderen, dat hoop ik toch niet.

Niks persoonlijk gericht aan Buurman Koos en het laatste wat ik zou willen is het opnemen voor Koos Spee (als die weggaat staat de volgende schele moraalridder al klaar), maar ik ben wel een andere mening toegedaan, waarvan akte. Dat de timing op z'n zachtst gezegd ongelukkig is, daar ben ik het dan wel geheel mee eens!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Je reactie is terecht Jeroen, je hoeft mij niet te overtuigen van het belang van verkeersveiligheid. Dat is een groot goed, van groot belang dat daar voldoende aandacht voor is en blijft. Handhaven van de spelregels hoort daar bij, ook al vinden we het niet echt leuk. (ik, in ieder geval, hou niet van snelheidsbekeuringen).

Waar het in dit geval over gaat is het feit dat er in Alphen iets verschikkelijks is gebeurd en dat je die kwestie die kwestie moet laten. Dat er emotioneel en krachtig op wordt gereageerd spreekt voor zich. Derhalve is het niet kies, niet handig en niet moreel verantwoord om er op de "Spee"manier op te reageren. Ook al heeft hij een punt qua aandacht voor de verschillende kwesties, dan maak je dat niet op deze wijze en op dit tijdstip. Dat is zelfs stom te noemen, er zijn er op mindere uitspraken gesneuveld.

Het punt wat ik wil maken is dat ik van mening ben dat men (in het algemeen) geen vergelijkingen moet gaan trekken die belanden of uit verhouding zijn. Deze actie van Spee is vergelijkbaar met op 12 september 2001 roepen dat Spee niet meer zo moet flitsen en zeuren over verkeersveiligheid omdat er met een paar vliegtuigaanslagen in 1 uur meer doden vallen dan in 4 jaar op de nederlandse wegen. Het geeft geen pas.

Overigens, emo-gehalte openingspost aangepast ;-)
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Emo-gehalte had van mij niet aangepast hoeven worden hoor!

Anyway, denk dat we het wel met elkaar eens zijn. Spee is gewoon een gefrustreerde kleinburgerlijke zielige gedesillusioneerde schoolmeester en gedraagt zich daar ook naar. Maar da's geen nieuws.
Regards/groeten, Jeroen
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

En bovendien rijd hij in een Mercedes, nog een minpuntje...... :mrgreen:
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Zavit wrote:En bovendien rijd hij in een Mercedes, ...... :mrgreen:
Ik ook :mrgreen:
Carpe Diem, Raymond
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Je bent op de goede weg, blijf dit forum elke dag volgen, en dan, op een goede dag, koop je ook een mooie E21 en lever je die Mercedus in... :wink:
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Zou 't bij Spee ook een dekmantel zijn? 8)
Regards/groeten, Jeroen
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Sja, in de nachtelijke uurtjes gaat hij er stiekum op uit in z'n afgetrapte E39 M5 met valse nummerplaten om langs de flitspalen van Nederland te racen..... :wtf
Post Reply