bmw 320i baur
bmw 320i baur
hey mannen ik ben nieuw hier maar heb vele vragen.
ik ben een weke in het bezit van een 320i baur (6 cylinder) uit 1981
zou er soms iemand fotos kunnen plaatsen van de motor van een 320i want er is een beetje geklooit met het luchtfilterhuis.
en ook een transistor denk ik dat naast de zekeringskast zit maakt een zoomend geluid als het contact aangaat
en dan men grootste probleem denk ik.
als ik de auto startte een week geleden was hij perfect.
maar nu ik hem aanzette vandaag maakte hij kloppend geluid ( metaal dat tegen metaal slaagt)
hoe hoger in toeren hoe sneller het lawaai.
wat kan het probleem zijn?
hopelijk kunnen jullie me helpen(ik post straks wat foto's)
grtz steven
ik ben een weke in het bezit van een 320i baur (6 cylinder) uit 1981
zou er soms iemand fotos kunnen plaatsen van de motor van een 320i want er is een beetje geklooit met het luchtfilterhuis.
en ook een transistor denk ik dat naast de zekeringskast zit maakt een zoomend geluid als het contact aangaat
en dan men grootste probleem denk ik.
als ik de auto startte een week geleden was hij perfect.
maar nu ik hem aanzette vandaag maakte hij kloppend geluid ( metaal dat tegen metaal slaagt)
hoe hoger in toeren hoe sneller het lawaai.
wat kan het probleem zijn?
hopelijk kunnen jullie me helpen(ik post straks wat foto's)
grtz steven
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: bmw 320i baur
Hoi En welkom,
Foto's zijn natuurlijk altijd welkom zodat we weten wat je heb staan.
Het tikken wat jij bedoeld heeft volgens mij Wondermike al eens gehad en dat betekende dat het kastje wat op je linker voorspatbord staat kapot was. Dit is de regeleenheid voor de ontsteking.
Wat voor foto wil je hebben van de motorruimte want ik begrijp dat je een 320/6 heb met carburateur. Ik heb zelf ook een 320/6 in originele staat dus wat wil je zien?
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=20&t=14326

Foto's zijn natuurlijk altijd welkom zodat we weten wat je heb staan.
Het tikken wat jij bedoeld heeft volgens mij Wondermike al eens gehad en dat betekende dat het kastje wat op je linker voorspatbord staat kapot was. Dit is de regeleenheid voor de ontsteking.
Wat voor foto wil je hebben van de motorruimte want ik begrijp dat je een 320/6 heb met carburateur. Ik heb zelf ook een 320/6 in originele staat dus wat wil je zien?
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=20&t=14326

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Welkom, veel plezier met je 320/6 en ook hier op dit forum!
Voel je vrij om veel, heel veel foto's te plaatsen van je Baur! En wat peter zegt, je hebt vermoedelijk een 320/6 wat een carburateur motor is en geen injectie, dus geen 320i. Prima motor met 6 cillinders!!!
Voel je vrij om veel, heel veel foto's te plaatsen van je Baur! En wat peter zegt, je hebt vermoedelijk een 320/6 wat een carburateur motor is en geen injectie, dus geen 320i. Prima motor met 6 cillinders!!!
bedankt al!
peter met het luchtfilterhuis is een beetje gerommeld, er zijn darmpjes niet aangesloten vanvoor waar hij lucht neemt aan de bumper zit ook een gat, en ik zou niet weten hoe dat allemaal aangesloten is.
ik heb trouwens een filmpje gemaakt van het kloppend lawaai en het gezoom ik post het straks.
ik film eerst het gezoom dan het geklop.
grtz
peter met het luchtfilterhuis is een beetje gerommeld, er zijn darmpjes niet aangesloten vanvoor waar hij lucht neemt aan de bumper zit ook een gat, en ik zou niet weten hoe dat allemaal aangesloten is.
ik heb trouwens een filmpje gemaakt van het kloppend lawaai en het gezoom ik post het straks.
ik film eerst het gezoom dan het geklop.
grtz
- Peter V.
- E21 VIP

Wat betreft de slangenaansluitingen op de carburateur zelf heb ik wel een sitelinkje voor je.
Verder laat maar inderdaad wat beeldmateriaal zien en dat praat een stuk makkelijker.
http://www.ruddies.business.t-online.de/pibgsi.htm
Even de 4A1 carburateur opzoeken en daar kun je alles vinden.
Verder laat maar inderdaad wat beeldmateriaal zien en dat praat een stuk makkelijker.
http://www.ruddies.business.t-online.de/pibgsi.htm
Even de 4A1 carburateur opzoeken en daar kun je alles vinden.
Gr Peter V.
- Peter V.
- E21 VIP

GraKa wrote:
Jammer dat je alleen de eerste paar seconden iets hoort.
Wat ik zo zie is dat er inderdaad aardig wat "aanpassingen" zijn gedaan.
* Ik zie tuinslang tegen het schutbord wat waarschijnlijk voor het koelwater richting de kachelunit is gedaan.
* De ratel die ik hoor klinkt mij niet goed in de oren en duidt wellicht op kleppen/tuimelaars.
* Het dampen van de carterventilatieslang (die op de keppendeksel naar het luchtfilter) is op zich niet heel erg maar de hoeveelheid kan ik zo niet inschatten. Als dit extreem erg zou zijn dan heb je een bepaalde overdruk in je motor die meestal vergevorderde slijtage aangeeft.
* Wat zit er bij je zekeringkast tegen het binnenscherm geschroefd? Dat ziet eruit als een elektrische brandstofpomp?
Ik zou graag het hele filmpje geluid willen horen want dan is het beter te beoordelen.
Gr Peter V.
ja daarmee dat ik graag het origineel eens wil zien allemaal. en dat tegen de zekeringkast is inderdaad iets dat ik niet weet wat het is maar het is in elk geval kapot. het zoemt heel hard en het ruikt verbrand en denk ook dat het een de kleppen ligt. maar een vriend van mij had het klepje eens volledig gedraaid op de carbu en hij heeft dan iets horen vallen( grote mogelijkheid dat er iets van metaal in de carbu is gevallen en nu tegen de kleppen zit?
alvast bedankt peter en ik zal een nieuw filmpje maken, gsm deed nogal raar.
alvast bedankt peter en ik zal een nieuw filmpje maken, gsm deed nogal raar.
peter zou je eventueel wat fotos kunnen plaatsen van de motorruimte van een paar verschillende hoeken en de aansluitingen op het luchtfilterhuis?
- Peter V.
- E21 VIP

De aansluitingen op het luchtfilterhuis kun je met die site gewoon bekijken.
Uiteraard wil ik best foto's maken maar op dit moment liggen er wat zaken los bij mijn motor i.v.m. onderhoud.
Ik weet niet waar jij vandaan komt anders is het wellicht makkelijker om iets af te spreken.
Het ding wat bij jouw zekeringkast is gemonteerd leek mij een elektrische brandstofpomp. Dit is alleen raar want normaal heeft een 320/6 met carburateur de mechanische brandstofpomp (deze zit bij de onsteking in de buurt).
Ik zal morgen wat foto's maken zonder luchtfilterhuis.
Uiteraard wil ik best foto's maken maar op dit moment liggen er wat zaken los bij mijn motor i.v.m. onderhoud.
Ik weet niet waar jij vandaan komt anders is het wellicht makkelijker om iets af te spreken.
Het ding wat bij jouw zekeringkast is gemonteerd leek mij een elektrische brandstofpomp. Dit is alleen raar want normaal heeft een 320/6 met carburateur de mechanische brandstofpomp (deze zit bij de onsteking in de buurt).
Ik zal morgen wat foto's maken zonder luchtfilterhuis.
Gr Peter V.
wel ik ben van belgië.
enja maar heb nog iets nieuw ontdekt. er heeft vroeger lpg in gestaan ( illigaal ) de houder van de tank is nog gemonteerd in de koffer.
mss eventueel daar iets mee te zien?
enja maar heb nog iets nieuw ontdekt. er heeft vroeger lpg in gestaan ( illigaal ) de houder van de tank is nog gemonteerd in de koffer.
mss eventueel daar iets mee te zien?
- Peter V.
- E21 VIP

Hoi,
LPG zou normaal bij de 4A1 carburateur met een gasmengstuk gemonteerd zitten in combinatie met een gasklok (verdamper). Dit verklaart mijn inziens nog steeds niet waarom jij een elektrische brandstofpomp heb. Wellicht was gewoon de mechanische kapot en is dit daarvoor in de plaats gezet. De 320/6 heeft immers ook een retourleiding dus dat kan wel.
Ik weet niet hoe dicht je bij Breda zit anders kunnen we wellicht eens bij elkaar komen. Dat kijkt een stuk makkelijker.
LPG zou normaal bij de 4A1 carburateur met een gasmengstuk gemonteerd zitten in combinatie met een gasklok (verdamper). Dit verklaart mijn inziens nog steeds niet waarom jij een elektrische brandstofpomp heb. Wellicht was gewoon de mechanische kapot en is dit daarvoor in de plaats gezet. De 320/6 heeft immers ook een retourleiding dus dat kan wel.
Ik weet niet hoe dicht je bij Breda zit anders kunnen we wellicht eens bij elkaar komen. Dat kijkt een stuk makkelijker.
Gr Peter V.
ik ben van regio dendermonde( oost vlaanderen). de bwm is momenteel nog niet rijden er worden wat aanpassingen gedaan aan de carroserie.
dus ik zou dan best gewoon een elektrische brandstofpomp gaan halen en vervangen. zijn die specifiek voor de onze of passen er ook andere op?
alvast bedankt!
mvg steven
dus ik zou dan best gewoon een elektrische brandstofpomp gaan halen en vervangen. zijn die specifiek voor de onze of passen er ook andere op?
alvast bedankt!
mvg steven
- Peter V.
- E21 VIP

Als je gewoon voor de normale setup gaat dan moet je een mechanische pomp plaatsen. Ik weet niet of je al een werkplaatsboek heb aangeschaft maar dat is gewoon bijna noodzakelijk. Alle onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar bij de dealer of via W&N in duitsland.
Eerst maar even wat foto's van mijn motorruimte. Bij het chokehuis is een slang minder want daar ben ik mee bezig.

Aan de linkerbovenzijde zie je de mechanische brandstofpomp (tussen de onsteking en de rode contactdoos)

De dikke slang is de carterventilatie. Die dunne slang die er tussen is gestopt hoort ook onder de luchtfilter vlakbij de carterventilatie. Bij de eerste foto hangt er ook een slangetje los(linksonder het chokehuisje), deze bedient via een soort schakeling de aanzuigklep in het luchtfilterhuis(buitenlucht of uitlaatzijde).
Eerst maar even wat foto's van mijn motorruimte. Bij het chokehuis is een slang minder want daar ben ik mee bezig.

Aan de linkerbovenzijde zie je de mechanische brandstofpomp (tussen de onsteking en de rode contactdoos)

De dikke slang is de carterventilatie. Die dunne slang die er tussen is gestopt hoort ook onder de luchtfilter vlakbij de carterventilatie. Bij de eerste foto hangt er ook een slangetje los(linksonder het chokehuisje), deze bedient via een soort schakeling de aanzuigklep in het luchtfilterhuis(buitenlucht of uitlaatzijde).
Gr Peter V.
alvast vriendelijk bedankt! dan zit het wel ok met het luchtfilterhuis. ik heb me een elektrische brandstofpomp gekocht aangezien alle kabels er nu toch liggen. ik zal morgen ook fotos nemen en een nieuw filmpje. en een werkplaatshandboek heb ik.