Precies, net zo lang spoelen tot er echt alleen maar schoon water uit komt.
Dikke kans dat idd de kvs nooit vervangen is. Voor kopzorgen is het echt nog te vroeg.
Ennuh WM: in tuin laten lopen - foei! Ik doe dat altijd in het afvoer putje
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb ook weleens een langparkeerder gehad (oeps ik heb er nog 1) maar die had ook die drap erin, zeker niet te verwarren met de sludge bij een lekke koppakking dus daar zou ik me nog niet direct zorgen om maken, is idd meer een combi van roest, bezinksel van koelvloeistof etc. Ik denk wel dat je veel aandacht mag besteden aan het spoelen van de radiateur.
Jullie hebben dezelfde ideeen erover dus dat is mooi.
Ik moet het ook eens zijn met het verhaal dat er niets aan de hand is met de cylinderkop.
De sludge die je dan heb is echt een zeep-olieachtige emulsie en dit is echt bezinksel en roestvorming.
Ik heb een hele grote put voor de garage dus dat komt wel goed
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
He Peter, achtig mooi dat je bent begonnen met de 320/6!! dat moet een goed gevoel zijn! Nog even en je hebt twee goede en rijdbare e21's voor de deur (nou ja, achter in de tuin) staan.
Wat ben ik blij dat ik ervoor gekozen heb om echt alles aan te pakken.
Op dit moment constateer je gewoon dat 18000 km soms meer schade geeft dan goed doet voor een motor. Je moet echt alles aanpakken om ervoor te zorgen dat je straks geen gezeik heb.
Het volgende van het koelsysteem wat mij even achter de oren deed krabben. Het binnenwerk van de originele waterpomp is gewoon nagenoeg weggevreten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Tjonge jonge die is idd zijn beste tijd al lang voorbij ... je moet maar denken Peter dat mechanische dingen vervangen minder kost dan een complete restauratie van de kas .. en eens dit allemaal goed zit heb je een tip top exemplaar
Aangezien de 316 klaar is maar weer verder aan de 320/6.
Bijna 2 uur bezig geweest om een oliefilter te verwijderen.
Ondanks dat ik de juiste gereedschappen had ging dit niet makkelijk. Het rubber was verkleeft aan de motor en ik heb geen plek om echt een slag te maken. Normaal heb je ruimte zat bij de M20 motor maar zodra er een airco-compressor zit passen de meeste oliefiltertangen niet meer en kun je ook geen slag maken.
Ze staat bijna klaar om de proefstart te maken. Olie ververst en koelvloeistof zit er al in. Alleen de bougies plaatsen en de accu terugzetten. Dit gaan we maar zondag doen denk ik!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Vanavond de auto op pootjes gezet om de midden en einddemper te vervangen en bak en diff olie te doen.
Op dat moment toch even gekeken naar de rubbers van de wielophanging. Draagarmrubbers aan de achterzijde zijn al aardig verdroogd en gescheurd zo ook bij de draagarmen voor. Dat dit een APK-probleem gaat worden is bijna zeker. Aangezien de wielophanging eigenlijk als winterklus stond gepland moet ik hier even over nadenken.
De bedoeling is namelijk om de dwardrager voor en achter, draagarmen voor en achter en stabilisatorstangen te coaten omdat deze eigenlijk het meest te lijden hebben gehad door de lage kilometerstand en dus veel vliegroest hebben.
Mocht ik bovenstaande gelijk nu gaan aanpakken dan ga ik dit niet redden voor 11 juni. Doe ik alleen nieuwe rubbers zetten dan kan a.s. winter weer alles demonteren.
Wat is wijsheid
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Copy paste mijn topic..
Doe het in 1x goed en naar je zin!
Dubbel werk, dubbele kosten, allemaal onzin voor 1 dag lol voor anderen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Sja, lastig! Een beetje vliegroest zou me aan de andere kant niet afschrikken, daar kan je komende winter wat aan doen, of als je nu eea aan rubbers doet kan het ook wel een winter later. Ik durf te wedden dat je nl voor komende winter ook wel wat andere klusjes gaat verzamelen de komende maanden, dat gebeurt ons allemaal tenslotte elk jaar wel. Dan zou ik er toch voor kiezen om het onderstel nu goed genoeg te maken en te gaan rijden.