Even voorstellen + klein vraagje

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Dwken
Newbee

Even voorstellen + klein vraagje

Post by Dwken »

Hoi,

ik ben Koen, woon in Belgie en rijd toch al zo 'n 2 jaartjes met een E21 315 uit 1981

ik had deze van een bejaard koppeltje over gekocht voor 500 €

bij deze al enkele foto s

Image

Image

Image

Image

en nu komt het :)

kwam ik op het internet eens een foto tegen van een BMW E21 met DZ Exclusive velgen onder.

Deze:

Image

kon ik toevallig de week nadien dezelfde velgen voor een spot prijs kopen.

dan maar gekocht:

7.5 j x 16 ET15 voor

9 j x 16 ET15 achter

helaas past deze nu niet van achter is dit makkelijk op te lossen met spoor verbreders ?

en zouden deze veel buiten mijn wielkasten steken ?

Image

Image

Alvast bedankt.

Mvg Koen.

uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: Even voorstellen + klein vraagje

Post by uwbuurman »

Welkom hier! Wat een lief origineel autotjes heb je daar! Die ziet er op de foto's mooi hard uit!!

Die velgen, tja jouw keuze, maar onder een 315? überhaubt niet mijn smaak onder een e21... ik ben blij dat jij er zo blij mee bent!

Veel plezier met je 315!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Hallo en welkom! Leuke 315 heb je. Ik ben bang dat die velgen er totaal niet onder zullen staan. Die rode heeft een hele andere stijl dan jouw auto; flink verlaagd, shadow line, dubbele koplampen, en hij is ROOD! :wink: alles bij elkaar een agressiever uiterlijk. Als je je E21 flink verlaagd en nog wat aanpassingen uitvoert, dan kunnen die velgen echt geweldig staan.
Maar ik zou zeggen, hang ze er eens onder, photoshop er wat banden omheen, en toon het ons :cheers
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Welkom hier en leuke auto!

Ik denk ook dat de combinatie van een standaard 315 en deze wielen niet heel mooi gaat ogen, maar over smaak valt niet te twisten :wink: .
Om op je vraag terug te komen, toen ik mijn auto kocht zat er een soortgelijke wielset onder, ook 16X9 achter, maar dan et20. Deze liep met een 4mm spacer nét vrij. Nu weet ik niet hoeveel verschil er zit tussen mijn 323 en jouw 315, maar ik denk dat het vrij simpel pas te krijgen is. Bij mij stak de velg bovenaan de wielkasten ongeveer een centimeter uit.
De spacer hiervan heb ik trouwens nog, ook heb ik nog spacers van de voorwielen (20mm), pm maar als je interesse hebt.

Ohja, houd er ook rekening mee dat je met behoorlijk lage banden moet gaan rijden, iets wat mij niet zo goed bevallen is op een e21.
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

welkom!

fantastische velgen! ze zullen er goed onder staan, mits je de auto verlaagd!
ik denk trouwens dat 9j achter te veel is... je zou kunnen proberen om een spoorverbreder van een centimter dik te monteren... misschien dat het dan past...
anders moet je van hout even een tijdelijke spoorverbreder maken om de dikte te bepalen

Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Post Reply