Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Alléén E21! Auto's én onderdelen. Link: Adressen voor onderdelen
Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Post by 323baur »

Tis heel simpel: 1 tuimelaar mist door het vele stellen zijn aanslag om het boutje wat het stelnokje vast zet zelf vast te houden (bent u daar nog?)
Op zich geen probleem: ik heb er een nieuw boutje-moertje door heen gedaan en heel vast gezet.
Die verloopt nu niet meer, maar daar ga ik echt niet de Alpen mee in.
Bovendien blijkt - sterk vermoeden althans - dat mijn oliepomp ook dood aan het gaan is.
Kortom: time for choices. Geld kost het toch al.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

oh nee, toch niet..
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP

Post by ac/dennis »

u wish :)

Bij deze een link naar een voor mij onbekende 320/6 type2 .
Lijkt me een mooie auto voor dat geld toch?

http://link.marktplaats.nl/444672536
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Ooooh die M1 :shock kwijl... Leuk huisje ook.
Verder bekende speaker grilletjes en verwarming bedieningspaneel. En een mooi sportstuurtje. Alles bij elkaar vind ik het interieur van een M1 zoals hier te zien is, erg tegen vallen. Ik vind de stoelen niks bijzonders, en verder zie ik nogal goedkope plastic knopjes overal. Ik mis de charme van de binnenkant van een E21.
Vooral dit stuk vind ik niet mooi:

Image

Verder is de auto prachtig, en de motorruimte is om te kwijlen. Als ik het geld had...
zou ik hem niet kopen :mrgreen:
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Tsja een M1 is natuurlijk vooral ontwikkeld als racer en dat men er dan met wat kunst en vliegwerk nog een aardige straatauto van heeft weten te maken, ach dat kan ik prima voor lief nemen. In die tijd ging dat soort dingen nu eenmaal amateuristisch en was de doelgroep ook anders. Tegenwoordig bouwen we dergelijke auto's voor doorgaans wat oudere welgestelden en dan moet er veel leer en hout aan te pas komen, destijds was dit een volbloed voor de sportieve (en ook welgestelde haha) rijder. Ik heb éénmaal het voorrecht gehad om in een M1 te mogen rijden en dan weet je gelijk waar het om draait en dat doet de auto goed. Je voelt gewoon de krachtpatser die gelijk je rugleuning is en het geluid is ronduit kwijlen. Als ik 't op stapeltjes had liggen kwam er zeker zo'n ding. Voor nu... heb ik meer VIP leden nodig. Veel meer :lol:
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Als je oude testen leest wordt daar ook melding van gemaakt; interieur is maar een slordig samenraapseltje..
Maar ja, een e26 is nog steeds welkom op de sm hoor..Ik kijk wel naar de buitenkant.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Niet naar de kwaliteit kijken, maar gewoon even hiernaar luisteren... daar krijgt opa wel kippevel van. En weet je wat, in augustus staan Ite en ondergetekende een hele rij van die ouwe hokken te beluisteren! :popcorn

https://www.bmwe21.net/temp/080712_LMC/Video002.3gp
Regards/groeten, Jeroen
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Erg lekker geluid ja, ik kende dit filmpje :popcorn De M1 op eBay is prachtig, en ook de kwaliteit van de advertentie is uitmuntend. Enige minpuntje wat ik zo snel zie is de knop van de aanjager die ontbreekt. En ik had andere stoelen verwacht nadat ik in de omschrijving had gelezen dat er Recaro's inzaten.
Ik zou voor dat geld wat anders kopen, maar zou best een M1 willen hebben, en er al helemaal in willen rijden :launch
Image
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

M1, wat een machine!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Leonidas
E21 Fanatic

Post by Leonidas »

http://link.marktplaats.nl/445202447

Oef! Zou je dit in een e21 kunnen lepelen? 400pk! Mooi voor the Alps 8)
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Het is al een paar keer gedaan, al denk ik niet dat het heel duurzaam is.
Zo'n turbo blok wordt knap warm, ik denk dat als je echt gaat boenderen - en geloof me, dat doen we - het al snel veel te warm wordt.
Bovendien is dit wel erg zwaar voorop..
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Ik zou het ook niet zo snel in een E21 lepelen. Het blok lijkt me overigens niet duur!
Ik kan uit de advertentie nou niet opmaken of het blok 400pk heeft (bij 1.1 bar) of dat dit mogelijk is met het blok.
Image
Leonidas
E21 Fanatic

Post by Leonidas »

Danny043 wrote:Ik zou het ook niet zo snel in een E21 lepelen. Het blok lijkt me overigens niet duur!
Ik kan uit de advertentie nou niet opmaken of het blok 400pk heeft (bij 1.1 bar) of dat dit mogelijk is met het blok.
Zou het ook niet doen. Komt wel veel meer bij kijken dan denk ik. Als ik het lees is 400pk mogelijk. Of het verstandig is is een 2e..
Leonidas
E21 Fanatic

Post by Leonidas »

Post Reply