Welke radiator?

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
VerDi
Upcoming E21 fanatic

Welke radiator?

Post by VerDi »

Hallo allemaal,

de laatste tijd koelingsproblemen gehad met de E21. Nu ga ik ook maar de radiator vervangen. Welk exemplaar heb ik nodig? Ik kan er 3 vinden. De gewone, eentje voor een automaat en eentje voor automaat en airco. Zijn die van de automaat en die van de automaat met airco allebei even groot? (Ik neem aan dat ze beiden meer koelen dan de gewone?)

Alvast bedankt!

There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Welke radiator?

Post by Peter V. »

Wat betreft betere koeling moet je niet de automaat versie nemen. Deze heeft aan de onderzijde twee aansluitingen voor de automaatolie en zit dan ingewerkt in de gewone radiateur.

Ik weet dat er ook versies zijn met een dikkere radiateur (Ite heeft deze in zijn 323i baur zitten) De radiateur voor de 320/6 met airco is niet echt anders dan een standaard aangezien ik bij mij geen verschil kan zien.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Welke radiator?

Post by Jeroen »

En die dikkere radiateur past volgens mij niet als je een viscovin hebt. Heb je alleen een elektrieke dan gaat het ws wel. En anders is er toch ook wel universeel performance spul? Je unt ook es passen met wat E28 M20 radiateurs als je een E28 fanaat in de buurt hebt, die zijn nl net een paar cd hoger maar passen nog wel. Weet alleen niet welke type precies en ik wet ook niet of die nou heel veel verschil maken.

Maar misschien moet je terug naar de basis om de kijken of de rest goed werkt, evt nalopen met een laser thermometer, en misschien gewoon een elektrovin toevoegen aan de bestaande setup?
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply