Momenteel ben ik naar volle tevredenheid eigenaar van de 16-ya-13. 318 m10 dus.
Enig probleem is momenteel het bekende gaslos rookgordijn en iedere 500km een litertje olie erbij! Klepsteelrubbers. Compressie is vooralsnog goed, vermoed ik.
Optie 1. M10 blok behouden en in orde maken, ze zijn immers bullitproof! En evt. op een of andere manier tunen!
Iemand ervaring?
Of meteen
Optie 2. Een ander blok (=sneller) in lepelen. 318ti ofzo???
Suggesties en evt. hulp bij ombouw of reparatie (natuurlijk tegen vergoeding) zijn meer dan welkom. Omgeving Nijmegen.
Iets snellers en minder rook???
Re: Iets snellers en minder rook???
kwa prijs zal dr weinig verschil zijn, alleen weet je bij een 318 IS ( en niet TI das een compactie e36 of e46) niet wat je koopt, en kun je weer olieprobs krijgen
Re: Iets snellers en minder rook???
Ik zou gewoon een ander m10 blokje erin hangen! wil je een is blokje gaan inbouwen is dat toch erg veel werk! Aan de adnere kant wel een fijn blokje, vrij zuinig en een hoop pks
groeten loentje
groeten loentje
Re: Iets snellers en minder rook???
Loentje, wat bedoel je met een ander m10 blok?
Re: Iets snellers en minder rook???
ej613 wrote:Loentje, wat bedoel je met een ander m10 blok?
eentje die het wel doet
Re: Iets snellers en minder rook???
Wat zou er met de waarde van een E21 (in mijn geval een 315) gebeuren als je er bijvoorbeeld een M42 blok inlegt? Het is goed voor de betrouwbaarheid en wat extra vermogen is ook niet weg, maar zou het erg afbreuk doen aan de originaliteit van de auto?
Re: Iets snellers en minder rook???
Wat zou er met de waarde van een E21 (in mijn geval een 315) gebeuren als je er bijvoorbeeld een M42 blok inlegt? Het is goed voor de betrouwbaarheid en wat extra vermogen is ook niet weg, maar zou het erg afbreuk doen aan de originaliteit van de auto?
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: Iets snellers en minder rook???
Met een M42 blok heb je idd wat pk's erbij en het zal vast prima rijden, alleen originaliteit van de wagen is in mijn ogen 100% weg. Matching-numbers vind ik nog altijd het meest waard qua originaliteit(en met mij waarschijnlijk meer liefhebbers).
Wat ik dan weer meer wat vind hebben(puur persoonlijk!!) is een ombouw van 2.3 naar 2.7 oid.
Wat ik dan weer meer wat vind hebben(puur persoonlijk!!) is een ombouw van 2.3 naar 2.7 oid.
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
