Met nog wat tips van Arnold en bovenstaand verhaal van michel aan de slag gegaan. De bak heb ik aan de cardanas laten zitten en los gemaakt. Dat ging best wel soepel.
De hardyschijf is lekker aan alle kanten ingescheurd en dus aan vervanging toe.
De cardanas heb ik losgemaakt van de bak en via het gat in het subframe los gemaakt van de diff. Maar niet denken dat 'ie zo los wil. Uiteindelijk met een lange pen en een flinke mep van de moker kwam hij los. Toen die cardanas eenmaal los was en verwijderd, kon ook de middendemper verwijderd worden.
Daarna heb ik de benzinetanks verwijderd. De slangen zijn goeddeels poreus. Sommige kreeg is niet los en heb ik afgesneden, ze moeten toch vervangen worden. tot slot de benzineleidingen verwijderd. Die leiding die uitkomt bij het linker achterwiel, wat is dat voor ding? die zit niet mooi met clipjes, maar met gebogen pennetjes ofo. niet mooi afgewerkt. Die heb ik nog laten zitten.
constateringen van de dag:
- Hetzelfde verhaal van de nieuwe dorpels die alweer gaar zijn gaat ook op voor de spatbordranden achter. Ik heb nieuw ingelaste spatbordranden. Deze zijn nu al verrot in de randen aan de binnenzijde.
- Er zit een deuk in de dorpel aan de onderzijde rechtsachter. Deze deuk zit daar ook in de benzinetank.
- De verstevingingsbalk linksvoor aan de onderzijde is flink ingedeukt. Deze moet ik wellicht vervangen.
- Hardyschijf is gaar
- Tussenlager cardanas is hoorbaar. Ook maar vervangen denk ik.
- Slangen brandstofsysteem zijn gaar.
- deuk bodem, deuken balk.
Te doen op korte termijn: Dashboard, stuurbekrachtiging, kabelboom, ruitenwissers met motor verwijderen. Dan zitten alleen de subframes voor en achter met de wielophanging nog onder de auto. Over een maandje of twee staat ze op de bok en kan ik gaan roestaureren!
Nog wat pica's:
Twee losse tanks, waarvan de rechter licht gedeukt.
Deuk in dorpel (tank er nog onder):
Andere kant van de auto, twee keer benzineleiding, één keer remleiding, 1 keer deuk...
kofferbakrubber, reservewielklep en nog wat los spul.
BMW getrag M60 versnellingsbak, in dit geval een originele sportbak, ook wel Dogleg genoemd.
En alles goed beschrijven en bij elkaar houden...
Ten slotte, met op de achtergrond de 320d.: