Dank jullie wel! ik vind het heerlijk om zo bezig te zijn, maar het gaat soms niet gemakkelijk. vandaag heb ik het dashboard en de complete kabelboom verwijderd. Weer een leuke ontdekkingstocht in een auto waar in de afgelopen 33 jaar aangeklooit is.
De dash liet zich best makkelijk verwijderen, even wat proberen en kijken en de juiste moeren lohalen. Deze dash zit vol met droogte scheuren. ik had vorig jaar al een andere gekocht, zonder scheuren, maar die heb ik niet meer geplaatst. De nieuwe dash kon ik mooi even bekijken om te zien waar dat ding vast zit.
Veel draden, een bende is het!
Maar als het dashboard er eenmaal uit is, wordt het nog erger! De helft van de draden achter het dashboard hoort niet in de kabelboom. Er zitten knullig aangebrachte speakerdraden, een vage startblokkering een verlichting-vergeten-piepjes-ding en rommel van waar vroeger draden aan hebben gezeten voor weet ik wat. Sommige ingesoldeerd met tape, andere met van die kabelverbinders...
En wat krijg je dan als je gaat lopen rommelen? prutswerk! En dan staat je auto bijna in de fik zonder dat je het weet. Wat kijk maar wat ik aantrof onder de zekeringkast in de motorruimte... dat had ook anders kunnen aflopen...
Kabelboom eruit, kachelunit eruit
Bijna lege motorruimte, alleen de remmerij er nog uit en de stuurkolom. Dat ga ik morgen doen.
En de eerste resutaten van het verwijderen van wat bitumen in een ooit slecht herstelde vloer. Rond het gaspedaal een roestrotzooi. Een keer goed stralen kan geen kwaad.
Morgen weer verder!