Je kunt bij de bobine even de beide weerstanden meten van de hoofdspoel en de aflatende spoel. De waarden zijn wel te vinden of staan op de bobine geschreven.
Het soms uitvallen kan ook liggen aan de regeleenheid (is op je binnenspatbord geschroefd) of je pulsgever in je ontsteking. Beide heb ik net gehad bij een E21 316. De basis bij een 316 of 323i is gelijk want je vonk valt gewoon weg.
Je zult dus eerst moeten uitzoeken of je op het moment geen brandstof of geen vonk krijgt.
De regeleenheid moet heel goed contact maken met massa anders valt ook regelmatig de vonk weg.
Hoog stationair draaien
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Hoog stationair draaien
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Hoog stationair draaien
Peter V. wrote:Je kunt bij de bobine even de beide weerstanden meten van de hoofdspoel en de aflatende spoel. De waarden zijn wel te vinden of staan op de bobine geschreven.
Het soms uitvallen kan ook liggen aan de regeleenheid (is op je binnenspatbord geschroefd) of je pulsgever in je ontsteking. Beide heb ik net gehad bij een E21 316. De basis bij een 316 of 323i is gelijk want je vonk valt gewoon weg.
Je zult dus eerst moeten uitzoeken of je op het moment geen brandstof of geen vonk krijgt.
De regeleenheid moet heel goed contact maken met massa anders valt ook regelmatig de vonk weg.
Waar vind ik die puls gever en hoe kan ik die controleren/door meten?
En waar zit het hoofd stroom relais? Of is dat gewoon een van de relais in de zekeringen kast?
Mvg, Jochem