Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- 323baur
- E21 VIP
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: Roest ROEST!!!!!
Ik onthoud me even van commentaar 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Nou Koos. Jij bent goed bezig zeg.
Ik ben gewoon jaloers dat je dit oppakt en doorgaat.
Ik ben gewoon jaloers dat je dit oppakt en doorgaat.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Koos dit is toch wel fantastisch om te zien!!
Succes, groeten loentje
Succes, groeten loentje
- pattam2009
- E21 VIP
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
loentje wrote:Koos dit is toch wel fantastisch om te zien!!
Succes, groeten loentje
Ja Leon,
Regel jij nou nog even zo'n zelfde dakje voor mij, dan krijg je zo'n mooi verslag vanaf november nog een keer te zien.

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dank jullie wel voor de verwarmende woorden! Ik ga door tot die 323i van mij weer helemaal perfect is. Gaat nog wel een paar jaar duren, maar het komt goed!!
@ Stef: de spatbordrand is van de binnenkuip afgesneden omdat die rot was. Dus waar het buitenpaneel vastzit is deze helemaal losgesneden. Aan de binnenkuip wordt een nieuwe rand gezet. het zijpaneel bij de B stijl is helemaal losgeboord, dus de oude lassen zijn uitgeboord. Dan valt het paneel bijna helemaal los. Wel lekker rot en veel plamuur daaro.
@ Stef: de spatbordrand is van de binnenkuip afgesneden omdat die rot was. Dus waar het buitenpaneel vastzit is deze helemaal losgesneden. Aan de binnenkuip wordt een nieuwe rand gezet. het zijpaneel bij de B stijl is helemaal losgeboord, dus de oude lassen zijn uitgeboord. Dan valt het paneel bijna helemaal los. Wel lekker rot en veel plamuur daaro.
Mooi man, gaat goed zo.
Ik heb mijn ongerestaureerde 323i destijds ook bij hem gekocht. Hij wilde hem wel restaureren.
Ben nu heel blij dat dat toen niet is gebeurd. Het was ook alleen maar een achterpaneel en kriksteunen.

Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar ik zou het wel willen weten, aan de andere kant ook weer niet.323baur wrote:Ik onthoud me even van commentaar
Ik heb mijn ongerestaureerde 323i destijds ook bij hem gekocht. Hij wilde hem wel restaureren.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP
Tja, Ite, het kan heel goed zijn dat jouw auto lang niet zo is verklooit dan de mijne. Dat hangt vooral af van de staat van de "restauratie". Daarbij is de mijne gekocht en opgeknapt voor de handel en de jouwe in opdracht gerestaureerd. Kan wel eens een verschil uitmaken.
Als je kijkt naar mijn motor: die komt van Hollanders en daar zijn ook verschillende verhalen over. er zijn legio mensen die zweren bij Hollanders, terwijl ik gezien heb wat ik gezien heb. Met andere woorden: ik kom daar NOOIT meer. Toch zijn er tevreden klanten.
kortom: zolang je geen gedonder hebt aan je auto is jouw restauratie prima, toch?
Als je kijkt naar mijn motor: die komt van Hollanders en daar zijn ook verschillende verhalen over. er zijn legio mensen die zweren bij Hollanders, terwijl ik gezien heb wat ik gezien heb. Met andere woorden: ik kom daar NOOIT meer. Toch zijn er tevreden klanten.
kortom: zolang je geen gedonder hebt aan je auto is jouw restauratie prima, toch?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Koos: volgens mij is jouw auto zeker niet gekocht en opgeknapt voor de handel, Marco heeft 'm na operatie Brové nog wel enkele jaren gehad en was eerst niet voornemens 'm te verkopen. Hoe netjes de auto er destijds ook uit zag, en al is het een paar jaar terug, na een dik betaalde restauratie mag een auto na een aantal jaren (binnen!) er niet zo bij staan. Dat daar onprofessioneel is gehandeld is wel te zien uit de gehanteerde werkwijze lijkt me.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
Op zich moet ik zeggen dat mijn auto er na 8 jaar nog redelijk bij staat.
Ik heb 2 plekjes die nu behandeld moeten worden, maar verder op alle punten ziet het er goed uit.
Overigens komt mijn auto niet meer buiten met regen en winter, dus dat scheelt natuurlijk wel bakken..
Ondanks dat, en nu ook jouw auto, zou ik Brove echt nooit iemand aanraden daar ze hun afspraken maar zeer moeizaam nakomen.
Ik heb 2 plekjes die nu behandeld moeten worden, maar verder op alle punten ziet het er goed uit.
Overigens komt mijn auto niet meer buiten met regen en winter, dus dat scheelt natuurlijk wel bakken..
Ondanks dat, en nu ook jouw auto, zou ik Brove echt nooit iemand aanraden daar ze hun afspraken maar zeer moeizaam nakomen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Had ik het toch goed gezien, geboord i.p.v. geflext323baur wrote:Ik onthoud me even van commentaar

Mijn linker achterspatbord is ook aan de beurt voor zo'n cosmetica-operatie vandaar mijn vraag. Daar zit een oude schade die slecht hersteld is. Dat spatbord is scheef geplaatst of ergens verkreukeld met als resultaat dat de achterzijde circa 1cm schuin staat. Balken en ophanging zijn gelukkig wel OK.
Ik probeer alvast wat kennis op te doen om dingen niet onnodig te beschadigen. Ik zal er op mijn topic op terugkomen. (en ja, uiteraard met foto's)
Bedankt Koos

- uwbuurman
- E21 VIP
@ Jeroen, ik bedoel niet dat Marco m voor de handel heeft gekocht'of op laten knappen, daarmee doel ik op Brove. Ik weet niet beter, ook van Marco, dat hij de auto daar in gerestaureerde staat heeft gekocht. Daarmee heeft Brove de auto aangekocht, opgeknapt voor de handel en aan Marco verkocht, die er iets van 10, 11 jaar in heeft gereden. Maar dat kan ik fout hebben... Voor de goede orde, ik heb zo nu en dan contact met Marco, hij is ter goeder trouw, hij heeft veel mazzel dat hij de auto op tijd heeft verkocht. Maar hij mailde me vorige week dat het e21 virus blijft knagen 
bijft je opmerking overeind staan dat die auto zo slecht is na de restauratie van een paar jaar terug. Dat is inderdaad ronduit schandalig, ben ik helemaal met je eens. Helaas hebben ze op de site van brove geen gastenboek of een reviewpagina

bijft je opmerking overeind staan dat die auto zo slecht is na de restauratie van een paar jaar terug. Dat is inderdaad ronduit schandalig, ben ik helemaal met je eens. Helaas hebben ze op de site van brove geen gastenboek of een reviewpagina

- Jeroen
- Site Admin
Nee dat gastenboek hebben ze idd niet, niet meer moet ik zeggen. Over de exacte 'course of events' kun je ook beter Marco raadplegen dan mij natuurlijk. Goed is het iig niet en dat is gewoon weer een rotverhaal over de firma dat kan worden toegevoegd aan de lijst. Triest.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
Haha, ja, ik heb nog even gekeken naar de exacte course of events en die is als volgt: Marco heeft de 323i in gerestaureerde staat gekocht bij Brove. Brove had de auto dus zelf ingekocht en gerestaureerd. Dat was eind 1998. In 1999 heeft Marco aan Brove gevraagd om foto's van de restauratie maar die hadden ze niet, hoewel Marco zich afvraagd of ze die niet wìlden geven. Wetende wat ik nu weet, snap ik dat wel heel goed. Hij heeft de auto daarna ruim 11 jaar gehad tot mei 2010. Daarna via ene Giovanni (hier junkcollector) in augustus '10 bij mij terecht gekomen. Ik heb erin gereden tot eind september '10 

- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
De enige goeie manier om het aan te pakken Koos!! Super om te zien 

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
Okee dan hebben we de feiten op een rij! Het is wel gek dat met het compleet wegvallen van de vraag naar motorolie in september 2010 de prijzen sindsdien niet gedaald zijn 

Regards/groeten, Jeroen