Ik ben er nog niet aan toe, maar ben alvast wat info aan het zoeken over verschillende schroefsets voor een e21, ik kwam LEDA suspension tegen op internet en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Als je goeie of slechte ervaringen heb met een ander merk, laat het maar horen!
Mercii
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
Poeh, ik zou niet eens weten of er nog iets fatsoenlijks te koop is voor de E21. Er zijn wel bedrijven die veerpoten ombouwen naar een schroefset meen ik, de betere bedrijven zeg maar. Als je ziet wat er allemaal op Marktplaats wordt aangeboden voor E30 en E36, da's allemaal ronduit troep. Verlaagt wel maar voegt geen rijkwaliteiten toe zeg maar. Kan ook niet anders want het is doorgaans goedkoper dan een set Bilstein schokdempers.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel het nodige onderzoek gedaan. LEDA is volgensmij exorbitant duur maar wel heel goed en gaat heel laag. GAZ levert ze ook. Ground Control heeft een set. Er zijn vast nog wel meer aanbieders, en je kan altijd nog zelf iets maken he... 't is een kwestie van de juiste maten en springrates. Deze E21 staat op LEDA: http://speedhunters.com/archive/2009/09 ... izona.aspx
Echt een schitterende auto als je het mij vraagt.
Bedankt! Ik ben idd wel nieuwschierig naar leda ja dat klinkt wel goed. Alleen heel duur klinkt wat minder maar je heb dan natuurlijk wel wat ^^ ik zal de andere merken ook eens bekijken.
Het gaat me trouwens niet om bruut laag maar Meer om strak rijden en circuitwaardig:D en goed gevulde wielkuipen natuurlijl
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
Voor jouw eisen kun je misschien toch gewoon op zoek naar een Bilstein B6 set met H&R veren dan. Gezien jouw planning om er een M50 in te leggen moet je toch wat ruimte over houden voor de carterpan.
Als ik zie wat je ermee kan doen in de Alpen met dit onderstel dan moet dit goed genoeg zijn voor jouw doel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
bartgouda wrote:Ik heb er geen ervaring mee, maar wel het nodige onderzoek gedaan. LEDA is volgensmij exorbitant duur maar wel heel goed en gaat heel laag. GAZ levert ze ook. Ground Control heeft een set. Er zijn vast nog wel meer aanbieders, en je kan altijd nog zelf iets maken he... 't is een kwestie van de juiste maten en springrates. Deze E21 staat op LEDA: http://speedhunters.com/archive/2009/09 ... izona.aspx
Echt een schitterende auto als je het mij vraagt.
Ik moet zegge dat ik dit ook wel erg mooi vind... ben normaal niet zo weg van dit soort tuning, maar dit ziet er heel mooi uit... op het interieur na dan...
Nog een tip waar deze goed(koop) verkrijgbaar zijn? Ik ga hier denk ik ook maar voor... weten jullie hoe laag ze maximaal gaan? Afstand wielkastrand tot grond ofzo?
Hij doet de set weg omdat 'ie veel te hard is voor op de weg. Als je die dan gaat toepassen voor een vierpitter kan ik me voorstellen dat het nog veel harder is. Weet ook niet wat je bij die sets kunt instellen, ingaande slag en rebound of? Ik weet dat deze sets genoeg gebruikt worden voor trackday auto's maar voor de weg? Aan de andere kant, als wegligging en comfort onbelangrijk zijn en het gaat alleen om een lage auto dan kom je hier vast wel mee weg.