BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
@Loentje: Nou ik heb besloten om nu maar gewoon nieuwe remschijven en blokken te halen voor de 316. Als de tijd rijp is zal ik nog wel eens rondkijken voor 323's.
Nog een vraagje: ik ga zo naar BMW, en was van plan 316 remschijven te bestellen, maar 323i schijven passen toch ook met een spacertje ofzo? Even prijzen vergelijken en anders neem ik die gewoon...
Nog een vraagje: ik ga zo naar BMW, en was van plan 316 remschijven te bestellen, maar 323i schijven passen toch ook met een spacertje ofzo? Even prijzen vergelijken en anders neem ik die gewoon...
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Waarom zou je dat doen? Dan zou ik gewoon 316 schijven nemen(misschien niet eens nieuwe) en dan over gaan op 323i spul als je de hele poten gaat doen...bartgouda wrote:@Loentje: Nou ik heb besloten om nu maar gewoon nieuwe remschijven en blokken te halen voor de 316. Als de tijd rijp is zal ik nog wel eens rondkijken voor 323's.
Nog een vraagje: ik ga zo naar BMW, en was van plan 316 remschijven te bestellen, maar 323i schijven passen toch ook met een spacertje ofzo? Even prijzen vergelijken en anders neem ik die gewoon...
Ik ben half 12 bij Breeman
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Je kunt idd 323i schijven plaatsen maar dan moet je je remtangen wel vervangen of ombouwen naar een bredere versie vanwege de dikkere schijf. Alleen zijn die spacers niet los leverbaar
hoewel, heel misschien bij een remservice/frictiematerialenbedrijf.
Maar of je nou andere klauwen gaat plaatsen of de bestaande gaat ombouwen, laat er wel gelijk een complete revisieset op los want na een jaar of wat zitten de klauwen vol met bagger, en nee dat krijg je er niet uit met alleen vloeistof verversen
Maar of je nou andere klauwen gaat plaatsen of de bestaande gaat ombouwen, laat er wel gelijk een complete revisieset op los want na een jaar of wat zitten de klauwen vol met bagger, en nee dat krijg je er niet uit met alleen vloeistof verversen
Regards/groeten, Jeroen
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Schijven al binnen Bart???
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Schijven zijn binnen ja, kwam erachter dat m'n schijven niet geborgd waren (borgbout was afgebroken:S), en alles zat zo erg vast dat ik 't niet los kreeg met gewoon een ratel.
Heb de auto dus maar even naar Ruton gebracht, in Reeuwijk. Stond nog een Datsun Fairlady 2000 voor de deur, echt prachtig! Maar ze lijken veel klassiekers te doen, dus ik vertrouw 't wel.
Morgenmiddag ophalen.
Heb de auto dus maar even naar Ruton gebracht, in Reeuwijk. Stond nog een Datsun Fairlady 2000 voor de deur, echt prachtig! Maar ze lijken veel klassiekers te doen, dus ik vertrouw 't wel.
Morgenmiddag ophalen.
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Aah Ruton is een goede. Spreek m wel eens via mn werk. Doet inderdaad een hele hoop met klassieke autos. Hij wil je ook vaak wel wat kado doen, of korting geven als je er vaker komt. Zijn zoon Ashwin is ook een aardige jongen, die de tent waaarschijnlijk op termijn een keer over zal nemen. Hoe ga je het oplossen met die spacertjes van de remklauwen?
Gr jurre
Gr jurre
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Okee klinkt goed dan! Had ook al wel een goede indruk gekregen daar.
Ben uiteindelijk maar gewoon voor 316 schijven en blokken gegaan, dus geen gedoe met spacertjes.
Ben uiteindelijk maar gewoon voor 316 schijven en blokken gegaan, dus geen gedoe met spacertjes.
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
En zit het er al onder?bartgouda wrote:Okee klinkt goed dan! Had ook al wel een goede indruk gekregen daar.
Ben uiteindelijk maar gewoon voor 316 schijven en blokken gegaan, dus geen gedoe met spacertjes.
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Jep, heb 'm net opgehaald! Ik kwam Jasper Both nog tegen, die blijkt daar te werken... (die ken jij ook nog wel toch)?
Hij heeft 't allemaal staan doen. Het is inderdaad een klusje van niks, maarja als alles zo vast zit lukt het je thuis haast niet.
Remmen bevallen me goed! Remmen doet 'ie weer kaarsrecht, harder en beter te doseren dan eerst. Het zooitje piepte ook na 20 minuutjes al niet meer, even netjes ingeremd uiteraard.
Hij heeft 't allemaal staan doen. Het is inderdaad een klusje van niks, maarja als alles zo vast zit lukt het je thuis haast niet.
Remmen bevallen me goed! Remmen doet 'ie weer kaarsrecht, harder en beter te doseren dan eerst. Het zooitje piepte ook na 20 minuutjes al niet meer, even netjes ingeremd uiteraard.
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Aah, Jasper Both. die ken ik nog wel jabartgouda wrote:Jep, heb 'm net opgehaald! Ik kwam Jasper Both nog tegen, die blijkt daar te werken... (die ken jij ook nog wel toch)?
Hij heeft 't allemaal staan doen. Het is inderdaad een klusje van niks, maarja als alles zo vast zit lukt het je thuis haast niet.
Remmen bevallen me goed! Remmen doet 'ie weer kaarsrecht, harder en beter te doseren dan eerst. Het zooitje piepte ook na 20 minuutjes al niet meer, even netjes ingeremd uiteraard.
GR
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ze hadden 1,5 uur gerekend, 75 euro... vind ik redelijk netjes. Toch? 50 Euro per uur vindt ik niet te gek. Is een fractie van de 130 die BMW rekent.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik had het hier geloof ik nog niet genoemd, maar m'n auto is elektrisch gezien echt een drama.
Linkerachterlicht heeft last van allerlei kuren bij combinaties van verlichting/remmen/richting aangeven/achteruitrijlicht. Vandaag geprobeerd de oorzaak te vinden, maar het begon alweer te regenen voordat ik iets had... volgende keer dus maar.
Verder is er achteraf een radio ingebouwd... Deze is constant aan de accu geschakeld dus trekt deze leeg. Oplossing was tot nu toe om de radio er alleen in te doen als ik 'm wou gebruiken, en er elke keer uit te halen, maar ik wilde het nu echt oplossen. Heb nu alle kabels uitgezocht, maar weet nog niet waar ik de stroomvoorziening vandaan ga trekken. Iemand tips?
Verder heb ik nu interieurverlichting en dashboardverlichting, allebei deden het niet omdat de draadjes los zaten...
Verder geprobeerd nieuwe draagarmrubbers te installeren. Dit had ik al eerder geprobeerd, maar was toen niet gelukt. Ik krijg de bouten waar deze omheen zitten echt met geen mogelijkheid los, ook niet met enorme ladingen WD40 en flinke kracht.
Wederom: iemand tips?
In de categorie goed nieuws: Ik heb m'n extra veerpoten eindelijk helemaal gedemonteerd en klaar voor verzending naar Engeland... alleen nog even sparen:P
Linkerachterlicht heeft last van allerlei kuren bij combinaties van verlichting/remmen/richting aangeven/achteruitrijlicht. Vandaag geprobeerd de oorzaak te vinden, maar het begon alweer te regenen voordat ik iets had... volgende keer dus maar.
Verder is er achteraf een radio ingebouwd... Deze is constant aan de accu geschakeld dus trekt deze leeg. Oplossing was tot nu toe om de radio er alleen in te doen als ik 'm wou gebruiken, en er elke keer uit te halen, maar ik wilde het nu echt oplossen. Heb nu alle kabels uitgezocht, maar weet nog niet waar ik de stroomvoorziening vandaan ga trekken. Iemand tips?
Verder heb ik nu interieurverlichting en dashboardverlichting, allebei deden het niet omdat de draadjes los zaten...
Verder geprobeerd nieuwe draagarmrubbers te installeren. Dit had ik al eerder geprobeerd, maar was toen niet gelukt. Ik krijg de bouten waar deze omheen zitten echt met geen mogelijkheid los, ook niet met enorme ladingen WD40 en flinke kracht.
Wederom: iemand tips?
In de categorie goed nieuws: Ik heb m'n extra veerpoten eindelijk helemaal gedemonteerd en klaar voor verzending naar Engeland... alleen nog even sparen:P
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Bij die radio in de buurt heb ik overigens zo'n 8 overbodige draden en splitters kunnen verwijderen... wat een zooitje was het daar achter zeg...
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Welke rubbers bedoel je? Want ik ben bang dat je die moet persen!
groeten loentje
groeten loentje
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
De draagarmrubbers aan het subframe... de bouten daarvan komen met geen mogelijkheid los...
