Hoe recaro's monteren?
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- My E21(s): None, only E30 Baur
Re: Hoe recaro's monteren?
Gr JeroenDe sledes van de stoelen is ook anders; bij een type 1 zit de verstelling op de auto (ala 02) op een type 2 zit deze op de stoel zelf (wat je ook in de E30 hebt).
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
dat snap ik dus niet helemaal. ik heb een type 1 met recaro's. Zie schroef ik vast met de twee dikke en de twee kleine bouten en dan heb ik een handel waarmee ik de stoel kan verstellen.
Wordt er bedoeld dat in een type 1 de handel op het onderste deel van de slede zit, dus dat die blijft staan en de stoel verschuift? En dat een type 2 dan de handel mee verschuift met de stoel?
Wordt er bedoeld dat in een type 1 de handel op het onderste deel van de slede zit, dus dat die blijft staan en de stoel verschuift? En dat een type 2 dan de handel mee verschuift met de stoel?
- 323baur
- E21 VIP

Het veschil zit hem in de bodem;
Bij type 1 is de bodem even hoog, bij type 2 zit er verschil.
Daarom zijn de sledes verschillend.
Bij type 2 heb je echt de recaro versmallende sledes nodig, bij type 1 kan je makkelijk iets fabriceren omdat je het hoogte verschil niet hebt. Wellicht kan mijn goede vriend Gerwin wat fotootjes produceren, he's been there.
Bij type 2 heb je echt de recaro versmallende sledes nodig, bij type 1 kan je makkelijk iets fabriceren omdat je het hoogte verschil niet hebt. Wellicht kan mijn goede vriend Gerwin wat fotootjes produceren, he's been there.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
maar dan moeten e30 stoelen ook één op één passen op de frames!323baur wrote:Het veschil zit hem in de bodem;
weer ergens achter gekomen!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Smartie
- E21 VIP

- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Type 1 is makkie.
2 stukjes staal, evenlang als de rails kopen, 4 gaten in boren, mooi in het midden plaatsen en klaar.
Stelt idd niks voor, en een stuk goedkoper dan ricardo rails
Misschien voor de mooi nog even spuiten, zit een stuk lager.
2 stukjes staal, evenlang als de rails kopen, 4 gaten in boren, mooi in het midden plaatsen en klaar.
Stelt idd niks voor, en een stuk goedkoper dan ricardo rails
Misschien voor de mooi nog even spuiten, zit een stuk lager.
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- My E21(s): None, only E30 Baur
Hier zoals ik dat bij mijn type II had opgelost (metalen strips boven originele geleiderails gemaakt)
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... e&start=15
Gr Jeroen
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... e&start=15
Gr Jeroen
Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik recaro's zonder de bijbehorende rails kopen? Deze zet ik dan (met behulp van metalen strips) op mijn eigen normale type 1 rails?
Dat moet goedkomen dan.
Dat moet goedkomen dan.
- 323baur
- E21 VIP

Yup!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Heb ze er inmiddels in, was gewoon plug & play. Onder de recaro's zaten een soort adapters (ook met recaro stickertjes erop) en daar pasten de normale rails meteen op. Ideaal..
Ik zal eens een foto maken. Mgoed, het is dus een standaard recaro e21 stoel met hieronder een zwarte recaro adapter. En de rails die ik van mijn normale stoelen afgehaald hebt past zo op die adapter. Ziet er dus nu allemaal origineel uit.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)