Betekent versleten fusee een nieuwe draagarm?
Betekent versleten fusee een nieuwe draagarm?
Mijn fusee rechtsvoor blijkt niet meer okay voor de APK. Betekent dit een andere draagarm of kan ook de fuseekogel los vervangen worden?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Betekent versleten fusee een nieuwe draagarm?
Als je er aftermarket een kunt krijgen zou je de kogel kunnen vervangen maar een andere inpersen heeft ook nog wel kans op schade dus beter gewoon vervangen. Als het alleen een versleten hoesje is kun je gewoon het hoesje vervangen door een universele van de automaterialenzaak.
Succes iig, hij zal lekker vast zitten. Als je toch gaat vervangen kun je het fuseestuk een paar keer flink laten schrikken met een paar doodklappen en dan een fuseevork erop zetten. In de meeste gevallen zit 't namelijk meer dan vast.
Succes iig, hij zal lekker vast zitten. Als je toch gaat vervangen kun je het fuseestuk een paar keer flink laten schrikken met een paar doodklappen en dan een fuseevork erop zetten. In de meeste gevallen zit 't namelijk meer dan vast.
Regards/groeten, Jeroen
Okay, dan maar andere draagarmen. Ik zie alleen dat er nog verschil is na eind '78. Weet iemand of die nieuwe modellen ook passen ipv de oude, of gaat dat niet?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Als het ook zou passen zou daar na 30 jaar geen onderscheid meer zijn en BMW al 20 jaar geleden zijn overgestapt op een universeel toepasbaar onderdeel. Ofwel, dat is echt niet uitwisselbaar.
Regards/groeten, Jeroen
Haha, daar heb je een punt. In sommige webshops staan bij de nieuwe draagarmen ook gewoon vanaf mijn bouwjaar, maar dat zal niet kloppen dan. Thanks, ik bestel ze effe in Duitsland.
-
Co
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '76 320i RIP, '78 320/6 RIP
Inderdaad 4 a 5 klappen met een zware hamer op de veerpoot en het valt zo uitelkaar. Niks geen fuseetrekkers, koevoeten en breekijzers!
(Da's vooral interessant als je fusee nog goed is en goed moet blijven.)
Groeten, Marco
(Da's vooral interessant als je fusee nog goed is en goed moet blijven.)
Groeten, Marco
BMW 320i '76 Mintgrun RIP
BMW320/6 '78 Turmalin grun RIP
BMW E30 325e Touring
BMW320/6 '78 Turmalin grun RIP
BMW E30 325e Touring