315 M42 Kompressor
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 315 M42
Ik ben ernstig onder de indruk van je kunde en creativiteit.
Leuk dat je dit met ons deelt! ik volg je!!
Leuk dat je dit met ons deelt! ik volg je!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 315 M42
Leuke fotoshoot.
Zoals eerdere posters moet ik ook toegeven dat je aardig kan improviseren. Blijft altijd leuk om zo'n project te kunnen volgen.
Zoals eerdere posters moet ik ook toegeven dat je aardig kan improviseren. Blijft altijd leuk om zo'n project te kunnen volgen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42
Bedankt! Ik moet zeggen dat ik veel met m'n (gepensioneerde) vader heb geimproviseerd, dat maakt de hobby nog leuker! We doen het niet de gemakkelijkste weg, hoe meer we zelf kunnen maken (hoe minder het kost met hetzelfde resultaat) hoe beter 
Over de motor,
De M10 liep verder door in de toeren en had daar veel vermogen. Liep als een trein/naaimachine/zonnetje en zag er gewoon lekker uit.
De M42 heeft juist onderin wat meer kracht (zuiniger/rustiger rijden met trailer er achter etc), maar ik mis de boost bovenin. De bedoeling is om dat op te lossen door nieuwe nokkenassen, de in en uitlaat kunnen het wel aan iig.
Al met al was de M10 echt een supermotor....op het circuit!
Over de motor,
De M10 liep verder door in de toeren en had daar veel vermogen. Liep als een trein/naaimachine/zonnetje en zag er gewoon lekker uit.
De M42 heeft juist onderin wat meer kracht (zuiniger/rustiger rijden met trailer er achter etc), maar ik mis de boost bovenin. De bedoeling is om dat op te lossen door nieuwe nokkenassen, de in en uitlaat kunnen het wel aan iig.
Al met al was de M10 echt een supermotor....op het circuit!
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 315 M42
leuke verhalen en foto's! Kanp dat je het aandruft, maar het is vast ook een kwestie van doen. Mooi hoor! En ik zie dat je naar een 323igrille met dubbele koplampen bent gegaan?
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42
Ik ben van dubbele vierkante koplampen naar enkele ronde gegaan. Ik kocht hem met vierkant maar dat heb ik nooit écht mooi gevonden.
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42
Vanavond begonnen met de veerpootbrug, foto's 
Eerst een ring gemaakt, deze onder een pers gelegd:


gaatjes erin en dat is dat:

Eerst een ring gemaakt, deze onder een pers gelegd:


gaatjes erin en dat is dat:

- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 315 M42
Jajaja we willen alvast een serie bestellen, maar dan passend op een standaard setup voor het onderstel aub
Regards/groeten, Jeroen
Re: 315 M42
Als je een serie maakt, ben ik ook geinteresseerd!
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42
Gezien de interesse zou ik natuurlijk eens kunnen kijken wat ik kan doen (Ik heb notabene een studie industrieel product ontwerpen achter de rug en heb als bijbaan een aantal freelance ontwerp projecten gedaan, inclusief het (laten) vervaardigen van prototypes). Maar ik beloof niets!
First things first:
Wat is er nu te koop en waarom is dat niet goed genoeg?
problemen? (raakt motorkap??)
kosten? (zou ik het goedkoper kunnen?)
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn! (Laten we dat even in een nieuw topic doen...zie Marktkraam)
First things first:
Wat is er nu te koop en waarom is dat niet goed genoeg?
problemen? (raakt motorkap??)
kosten? (zou ik het goedkoper kunnen?)
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn! (Laten we dat even in een nieuw topic doen...zie Marktkraam)
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: 315 M42
Veerpootbrug zit er in!

Let wel: Dit is niet representatief voor een ontwerp als er een serie komt! Deze is gemaakt van restmateriaal

Let wel: Dit is niet representatief voor een ontwerp als er een serie komt! Deze is gemaakt van restmateriaal
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 315 M42
Als de serie alleen nog maar beter wordt: ziet er nu al top uit! Voldoende aandacht voor de zwakste punten en de moeren bereikbaar... doet u mij maar zo'n ding! 
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 315 M42
Wel ff passen bij een M20 320/6 of 323i.
Echt mooi werk en snel
Echt mooi werk en snel
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 315 M42
+1..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)