E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by uwbuurman »

Heerlijk filmpje Jeroen! maar om nu een V70 uit te schelden voor een C5....


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by Peter V. »

Heerlijke sound :rev :crazy
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by Jeroen »

Thanks guys! Koos: zou zo maar kunnen, toch allemaal een pot nat :lol:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by Jeroen »

Vanavond andere vlotter opgehaald en maar eens gaan meten:

De 'verse' vlotter meet vol 4.4 ohm en de weerstand loopt dan naar leeg mooi geleidelijk op om uit te komen bij zo'n 66 ohm.

De vlotter die uit de 320iS komt start ook met een weerstand van 4.4 ohm, maar hoewel je niet precies kunt zien waar de vlotter staat natuurlijk heb je al het gevoel dat hij al veel sneller bij een waarde is van 50+ ohm. Vervolgens begint het te rommelen en begint het verloop grillig te worden. Veelal onderin zo'n 69-70 ohm, maar dan is 'ie in de tussentijd de 70 ohm al een paar keer gepasseerd met uitschieters naar zo'n 74-75 ohm. Uitschieters die misschien nog wel hoger zijn maar hoe snel is de multimeter... anyway, daarmee lijkt het idd op een versleten koolstofbaan (of wikkeling, draad oid, geen idee wat er binnenin zit).

Lijkt er dus op dat het euvel boven water is. De totale meting (op de tankmeter) kan dat leuk beïnvloeden omdat de vlotters in serie staan, eerst de rechter en vervolgens de (defecte) linker en daarna naar de meter. Op dit moment zit de tank redelijk vol dus de uitlezing op de meter is nauwelijks hoger, maar ik had ook al het gevoel dat het pas echt hard terug liep nadat de tank meer dan half leeg was.

Weet niet of ik van de week nog even tijd heb, maar het lijkt me wel leuk om die defecte vlotter nog even uit elkaar te trekken. Dus dat gaan we sowieso nog een keer doen, hij ligt al klaar op de werkbank haha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by 323baur »

Dr Wm- de 2e.
Voor al uw anatomische lessen, wel goede manier van diagnose stellen! Meten is weten was het geloof ik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by uwbuurman »

mooi zo! is het probleem in de praktijk ook opgelost?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)

Post by Jeroen »

Tankmeter stond met nog ruim een halve tank iets hoger dan met de andere vlotter, maar vooral zodra de tank verder leeg raakte ging het hard, wat de meetwaarden ook ondersteunen. Ik ga dat echter niet afwachten, dat zien we komend jaar wel. Met zo'n ding in NL rijden is toch geen fluit aan en zoveel mooie dagen verwacht ik ook niet meer. Vanmiddag gaat 'ie de garage in en hup schorsen. In 2012 maar een leuke trip Alpen en Toscane doen dan kan het autootje zich weer helemaal uitleven.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply