FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Kun je de Nederlandse overheid prima betichten van luiheid, incompetentie en verkwisting, in België lijkt het allemaal meer een comedy van de hand van een zeer fantasievolle schrijver. Zo hadden we onlangs al een meneer die een aanrijding veroorzaakte omdat de remmen van zijn kapot waren. Deze werd vrijgesproken omdat hij aangaf op weg te zijn naar zijn garage. :roll:

Maar het kan vreemder
Belgische politie betaalt om te mogen bewaken

OOSTENDE - Bij de Belgische politie heerst wrevel over een absurd contract met de haven van Oostende. De politie betaalt elk jaar 530.000 euro aan de haven om ze te mógen bewaken, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws dinsdag.

De politie betaalt het Havenbedrijf van Oostende 'abonnementsgeld' om de beelden te krijgen van 54 bewakingscamera's rond de haventerreinen.

„Met dat bedrag zouden we jaarlijks twintig politiewagens kunnen kopen”, zegt een hoge politiefunctionaris. „Schande dat de politie moet betalen om het terrein van het havenbedrijf te mogen bewaken. De bewaking is er grotendeels werk voor bewakingsfirma's.”

De politievakbonden ACV en VSOA zijn evenmin enthousiast.
Deze is minder hilarisch, lijkt zelfs op dood door schuld oid!
Agenten laten opgehangen man hangen

Brussel - In het centrum van Brussel is beroering ontstaan toen agenten een man die zelfmoord had gepleegd door ophanging, gewoon lieten hangen.

Het slachtoffer werd vrijdag niet losgemaakt omdat de agenten ter plaatse 'niet zijn opgeleid om hartmassage toe te passen', schrijft La Dernière Heure vandaag.

Binnen zes minuten na de melding waren ze ter plaatse bij het metrostation maar pas minuten daarna maakte een spoedarts de man los. De man was toen pas net overleden. Oooggetuigen waren woedend op de agenten.

Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Dat laatste had ik gelezen. Wat een zeldzaam zooitje gepeupel. Daarnaast, die omstanders die boos waren, die hebben ook 6 minuten staat koekeloeren voor dat de agenten ter plaatse waren...

Over die haven: gewoon mee ophouden, geld in de zak houden en laat ze verrotten in die haven. Of denk ik nu te simpel?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Of dat, of je vordert gewoon het gebruik van de bestaande camera's. Maar dit is gewoon omkoping.

In Nederland hebben we wel weer wat anders. Helaas is het weer eens goed mis met ons rechtssysteem en is de uitkomst als verwacht :wtf
Alle verdachten dode Club Q vrijuit

LEEUWARDEN - De rechtbank in Leeuwarden heeft dinsdag de zes jongemannen die verdacht werden van schuld aan de dood van de 16-jarige Redmar Smedema vrijgesproken. Volgens de rechtbank kan de vraag wie het slachtoffer de fatale klap heeft toegediend niet worden beantwoord.
Als ik me niet vergis is het volgende gebeurd: op het parkeerterrein hebben zes (!) jongens ruzie gezocht met een jongen en zijn allemaal op hem in gaan slaan en schoppen. Omdat nu niet aangetoond kan worden wie de fatale klap of trap heeft uitgedeeld gaan allen vrijuit.

Sorry, maar als je zo laf en onbeschoft bent om met 6 man op één persoon in te slaan en te schoppen totdat diegene niet meer ademt dan verdien je allemaal een dikke gevangenisstraf. Een paar rondjes klinkerweg aan een touwtje achter een auto mag natuurlijk ook. Ongelooflijk, en dan vindt men het gek dat Nederlanders zich niet meer veilig voelen, je kunt van alles uitvreten want je gaat toch vrijuit, zo lang je je parkeerboetes maar op tijd betaalt. Het lijkt er bovendien nog immer op dat daders meer bescherming genieten dan de slachtoffers.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Tja, maar dat zijn we wel gewend hier in Leeuwarden. Meindert Tjoelker werd na een avond stappen en het aanspreken van jongeren op het slopen van een fiest en die in de gracht deponeren doodgetrapt. Ze konden niet de fatale schop bepalen en dus niet de doodschopper aanwijzen. Dus gingen ze naar huis met wat werkstrafjes.

Als ik nu iemand zo verrot schop dat 'ie bijna dood is, en iemand anders geeft hem 1 schop en dat is de fatale... wie is dan het meest schuldig? Niemand?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Het lijkt erop dat het zover moet komen dat het kind van de rechter een dergelijk lot ondergaat voordat we een keer wat gaan doen aan geweld. Verder lijkt het geen mens te interesseren en houden we lekker een andere geldverslinder op de been genaamd Pieter Baan Stichting die als voornaamste doel lijkt te hebben om mensen uit de bak te houden. Ze zeggen nog net niet dat slachtoffers en nabestaanden niet moeten zeuren zeg maar.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Redmar Smedema is de zoon van een rechercheur... Zal inderdaad wel een keer een zoon van een magistraat moeten zijn die wordt doodgetrapt, of van een minister... Maar voor de duidelijkheid, ik gun dit drama helemaal niemand!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

323baur wrote:
Wondermike wrote:ach de overheid hoe op schei uit

ik spaar rustig verder voor als ze de beslissing eindelijk durven nemen.

Jij hebt iets met petjes he, als ik terug denk aan dat verhaal - moet er nog steeds om lachen.
Ik moet zeggen dat mijn 7 levens voor dit jaar wel op zijn..
Al 4x aangehouden dit jaar, nog geen bon gehad :boogie
Die andere overgebleven 3 durf ik niet meer op te hopen :read

Nou hij is binnen hoor, ze zijn het er met zijn allen overeen dat ik hem gewoon moet betalen :screwy
So many cars, so little time
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

laat t ff voorkomen joh, kost je niets, wel een keer grappig. Daarnaast vind ik dat je wel een goede kans hebt...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Provincies bezitten voor miljoenen aan obligaties Dexia

De provincie Gelderland bezit voor meer dan 100 miljoen euro aan obligaties van de in financiële problemen verkerende Belgisch-Franse bank Dexia. Limburg en Friesland hebben ook zulke obligaties, maar voor veel lagere bedragen. De provincie Gelderland heeft voor 102,2 miljoen euro aan obligatieleningen in bezit bij Dexiadochter Dexia Municipal Agency, dat vooral zakendoet met lokale overheden. ,,De obligaties hebben een AAA-rating, omdat hierop aanvullende zekerheidsstelling in de vorm van onderpand is verstrekt", aldus een woordvoerder van de provincie.
Pfffff na een lange aanloop waarin Dexia al menigmaal negatief in het nieuws is geweest en met de Icesave affaire nog vers in het geheugen, besluit een clubje blindgangers gewoon 100 miljoen daar onder te brengen? Waarom heeft men een dergelijk bedrag eigenlijk 'over' en meent men dat te kunnen gebruiken als speelgeld?? Waarom brengt men dergelijke bedragen onder bij één fonds??

Na Icesave was ik al van mening dat als gemeenten, provincies en overheidsdiensten gelden 'over' hebben, die gelden moeten terugvloeien in de staatskas. Maar dan moet er wel eerst wat gebeuren aan de krankzinnige overheidsbudgettering. Mijn voorstel? De normale bestedingen van de betreffende dienst oid over de periode januari-juni van dit jaar, en dat maal twee. Ik durf te wedden dat er dan gemiddeld 30% van budgetten af kan omdat we dan de over-de-balk-smijt maanden uitsluiten, en ik wed dat men ook daarmee prima toe kan. Uiteraard zal men niet zien hoe, dat ziet men nu ook niet, maar op een dag zal het kwartje van doelmatigheid gaan vallen. Gaan wij dat nog meemaken? Ik vrees van niet.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

De Spoorwegen nog even dan, of worden jullie al moe van me?

Afgelopen jaar meldde Prorail in oktober geheel klaar te zijn voor de winter. Nog geen maand later was het een grote chaos vanwege koude en sneeuw en bleek dat men zo goed als niets had gedaan aan onderhoud, wisselverwarming, etc. Die problemen tierden ook de maanden daarop welig, een goede reden voor de directie om zich een dikke bonus toe te kennen. De meeste dieven zitten tenslotte ook in een pak. Onder publieke en politieke druk werd vervolgens een deel van die bonus teruggedraaid maar het zou me niets verbazen als daarvoor andere secundaire arbeidsvoorwaarden en een leuke loonsverhoging in de plaats zijn gekomen.

Twee dagen terug lees ik dat de NS en Prorail dit jaar veel beter op de winter zijn voorbereid, zelfs meisje Schultz van Haegen durft dat te beweren in de Tweede Kamer. En jawel, we zijn twee dagen verder, de herfst moet nog beginnen laat staan de winter, en het is alweer mis en er ontstaan problemen met bladeren op de rails en spontaan schuiven hele treinstellen door rode seinen. Misschien is het wat naïef van me dat je in het herfst- en winterseizoen bladeren, vorst en sneeuw kunt verwachten? Maar ik mag dan oud zijn, de NS rijdt rijdt inmiddels maar liefst dik 170 jaar treinen door ons land en elk jaar zijn de seizoenen weer een verrassing. Dan gaat het toch nóóit meer goed komen? Eén tip: geef de directie alvast een voorschot op een dikke bonus.
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Het mooie van Prorail is dat ze zelfs nog geld "over" hebben.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Heb je wel eens met Prorail gewerkt? Ik wel... wat een drama... wat een regels en wat een poeha die gasten...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ach, het kan altijd erger. De Griekse vice-premier geeft aan dat hij niet bereid is de onlangs geïntroduceerde onroerend goedbelasting te betalen en adviseert het volk hetzelfde te doen. Op dit moment is men daar voorts druk met het afronden van een deal waar men voor honderden miljoenen tanks mee wil aanschaffen. Moeten wij nou naar zo'n onwillig volkje ons geld sturen en vervolgens bij gebrek aan middelen onze pensioenleeftijd opschroeven?
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Als het aan mij ligt niet maar ik heb het idee dat het nederlandse volk daar weinig tegen kan doen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

ik volg jouw lijn Peter: kappen met die gekke Grieken.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Post Reply