luchtfilter klep

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
hen123drik
Upcoming E21 fanatic

luchtfilter klep

Post by hen123drik »

Hallo,

om me eerst even voor te stellen, mijn naam is Jan Jansen en ik heb een bmw e21 316 automaat uit '81.
Hij loopt op gas en heeft stuurbekrachtiging, elektrische spiegels l/r en nog wat fratsen.

Een tijdje geleden heb ik hem een beurt gegeven zodat 'ie weer klaar voor de winter is. Ik kwam er alleen achter dat er een raar 'dingetje' is wat niet werkt.

Er zit namelijk een klepje voorin het luchtfilter wat dmv een waselement of iets dergelijks kiest tussen hete lucht boven de uitlaat vandaan of koude lucht voor bij de auto vandaan. Als ik handmatig dit klepje bedien zit er best wel wat verschil in het stationair toerental maar het waselement werkt niet meer.

Van buiten het luchtfilter lijkt het op een donut-achtig apparaatje wat de klep bedient en wat dmv een slangetje verbonden is met de 'pannekoek'. Binnenkort zal ik wat foto's plaatsen maar tot die tijd zijn er misschien al mensen die weten waar ik het over heb en waar ik wellicht zo'n nieuw ding kan halen.

mvg,

Jan

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: luchtfilter klep

Post by Peter V. »

Welkom hier en uiteraard mogen foto's getoond worden.

Als antwoord op je vraag:

Nr 12 en Nr 6 bedienen die klep. Beiden gewoon leverbaar via de dealer.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... cartridge/
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply