Nu ik het blok toch uit elkaar heb, ga ik deze gelijk maar helemaal nalopen. Nu ben ik de extra luchtschuif aan het schoonmaken en testen. Nu kan ik wel testgegevens van een electrische schuif vinden, maar niet van de mechanische.
Wat ik graag wil weten, tot hoever de schuif gaat dichten als het watertemperatuur, wat er doorstroomt, heet is. De mijne gaat maar voor een derde dicht. dit lijkt mij te weinig, omdat de electriche helemaal sluit. En wil ik graag weten, tot hoever de schuif open gaat als ie koud is.
Voorheen liep ie bij het starten bij een warme motor ook al een aantal minuten te hard.
Mechanische extra luchtschuif
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Mechanische extra luchtschuif
Net zoals je de elektrieke versie kunt stellen, kun je deze ook stellen. In elk geval de oorspronkelijke versie, die heeft achterop een bout zitten met daarachter een stelschroef. Dat koud te hoog lopen kun je daarmee stellen. De latere modellen en wat BMW tegenwoordig nieuw levert heet zelfstellend maar volgens mij is dat niet of maar beperkt het geval. Maar redelijke kans dat de jouwe dus gewoon goed is.
Regards/groeten, Jeroen
Die van mij is te verstellen, dat wist ik.
Ik heb al eens eerder 1 gesteld, zover dat de schuif gesloten is, maar de gleuf in de schuif open blijft. Ik heb deze nog niet gebruikt en weet dus niet wat de resultaten zijn.
Dit is wat mij het beste lijkt, maar ik mis dus gegevens voor een juiste afstelling.
Ik heb al eens eerder 1 gesteld, zover dat de schuif gesloten is, maar de gleuf in de schuif open blijft. Ik heb deze nog niet gebruikt en weet dus niet wat de resultaten zijn.
Dit is wat mij het beste lijkt, maar ik mis dus gegevens voor een juiste afstelling.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Trial and error heet dat afstellen. Ofwel, koud starten, doppie eraf en snel wat bijstellen want ondertussen sijpelt er ook wat koelvloeistof uit
En dan hopen dat je 'm met een paar pogingen netjes hebt anders is de motor al te warm en dan is 't geen afstellen meer, maar misschien kun je de kvs slangen afknijpen.
Wat dat betreft is zo'n elektrische makkelijker maar als het eenmaal goed staat kan 't ook weer jaren mee.
Weleens gehoord dat men problemen had met het waselement binnenin maar daar heb ik zelf nooit last van gehad, was altijd nog voldoende te stellen.
En dan hopen dat je 'm met een paar pogingen netjes hebt anders is de motor al te warm en dan is 't geen afstellen meer, maar misschien kun je de kvs slangen afknijpen.
Wat dat betreft is zo'n elektrische makkelijker maar als het eenmaal goed staat kan 't ook weer jaren mee.
Weleens gehoord dat men problemen had met het waselement binnenin maar daar heb ik zelf nooit last van gehad, was altijd nog voldoende te stellen.
Regards/groeten, Jeroen