Wat heb jij vandaag gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nee dat gaat niet helaas, ik heb speciale bandjes onder mijn aanhanger!
groeten loentje
groeten loentje
- jamesV
- E21 Pro
nee was een e21Wat voor iets, een e30 met schade toevallig? loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Okee weer even 3 E21 artikelen geupload (Articles sectie). Grappig om te zien dat de fotografie voor Autoselect in 1980 gedaan is door Pieter E. Kamp die nog immer actief is als autofotograaf voor oa AutoWeek.
Met de kentekens van zowel deze auto als van het 1979-artikel in de AutoKampioen is wat geks aan de hand, ze bestaan beide namelijk nog. Omdat ze beiden nog op naam van de eerste eigenaar staan en nog nooit APK gekeurd zijn bestaat de kans dat het nog een stukje oude bestandsvervuiling is bij de RDW, hoewel ze daar afgelopen jaar een flinke opruimactie hebben gehouden. Of beiden zijn wel heel toevallig in bezit van een verzamelaar.
Het 1978 artikel in de AutoKampioen stelt wellicht teleur: VIP's zullen de foto's herkennen als die uit het BMW persarchief. Ik denk dat er even geen geld was voor een fotoreportage.
Verder grappig: artikel in de AutoSelect over de Formule 1 race op Zolder dat jaar. Voorin rijden mannen als Lafitte, Piquet en Villeneuve. Villeneuve zou daar een jaar later in de training dodelijk verongelukken. In de achterhoede treffen we Lammers, Tiff Needell, Emerson Fittipaldi en de beginnende Alain Prost
Anyway, ik ga nu ff zoeken naar prijslijsten! Edit: done!
Met de kentekens van zowel deze auto als van het 1979-artikel in de AutoKampioen is wat geks aan de hand, ze bestaan beide namelijk nog. Omdat ze beiden nog op naam van de eerste eigenaar staan en nog nooit APK gekeurd zijn bestaat de kans dat het nog een stukje oude bestandsvervuiling is bij de RDW, hoewel ze daar afgelopen jaar een flinke opruimactie hebben gehouden. Of beiden zijn wel heel toevallig in bezit van een verzamelaar.
Het 1978 artikel in de AutoKampioen stelt wellicht teleur: VIP's zullen de foto's herkennen als die uit het BMW persarchief. Ik denk dat er even geen geld was voor een fotoreportage.
Verder grappig: artikel in de AutoSelect over de Formule 1 race op Zolder dat jaar. Voorin rijden mannen als Lafitte, Piquet en Villeneuve. Villeneuve zou daar een jaar later in de training dodelijk verongelukken. In de achterhoede treffen we Lammers, Tiff Needell, Emerson Fittipaldi en de beginnende Alain Prost
Anyway, ik ga nu ff zoeken naar prijslijsten! Edit: done!
Regards/groeten, Jeroen
Vandaag een verse APK gehaald voor de e21.
Geen probleem
Na de Apk nieuwe lagers voor gemonteerd. Was nog niet echt nodig maar links voor zat er toch aan te komen.
Meteen ook maar effe nieuwe schijven en blokken gedaan.
Geen probleem
Na de Apk nieuwe lagers voor gemonteerd. Was nog niet echt nodig maar links voor zat er toch aan te komen.
Meteen ook maar effe nieuwe schijven en blokken gedaan.
e12 520/4
e21 320/6 TC1
e38 740i
e21 320/6 TC1
e38 740i
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Vandaag mijn bandenbrug opgehaald. Wat is zo'n "ouderwets ding" zwaar zeg (500 kg). Het was even wat geknutsel maar met een motortakel en wat pootjes en krikken is het gelukt en staat de eerste auto er al op. Nog wel de luchtaansluiting voorzien van een nieuwe slang en dan maar proberen.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Mooi, kunnen mijn winterbanden er gelijk onderVandaag mijn bandenbrug opgehaald
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Mooi zo Peter! Ik zou nog wat rubber om die cillinders heen maken. Is toch wel een deurensloper gebleken. Met de relatief lange deuren in de e21 moet de auto erg ver naar 1 kant oversteken om gewoon open te kunnen. En dan is de balans op de brug niet goed. Handigste is om, zoals je de brug nu hebt staan, de auto er achteruit op te zetten? Hoe zijn je ervaringen tot nu toe Peter?
- jamesV
- E21 Pro
Mooi Peter! 
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
De auto moet eigenlijk bij mij altijd achteruit in de garage vanwege de ligging van mijn garage. Rubbers ter bescherming zitten eromheen (die twee zwarte bandjes zijn van een rubberblok).
Ik heb de brug nog niet omhoog gehad i.v.m. de luchtaansluiting die ik moet veranderen.
@WM: Dat is precies wat er bij mij thuis mee gaat gebeuren als eerste.
Ik heb de brug nog niet omhoog gehad i.v.m. de luchtaansluiting die ik moet veranderen.
@WM: Dat is precies wat er bij mij thuis mee gaat gebeuren als eerste.
Gr Peter V.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Hoe laat moet ik er zijn?@WM: Dat is precies wat er bij mij thuis mee gaat gebeuren als eerste.
So many cars, so little time
Na een paar daagjes vakantie in Denemarken, heb ik vandaag de bestelde onderdelen voor de vacuum-sync van de E28 opgehaald. Wat rubberen ringetjes en nog wat andere meuk; samen toch weer ruim 30 Euro (incl BTW) voor een handjevol onderdelen.
Verder het storingsgeheugen van de C180 daily laten resetten. In Esbjerg vloog hij weer in het noodprogramma en naar nu blijkt vanwege een sporadische storing in de MAF-sensor. MB wil >500 Euro hebben voor dat ding. Los van het feit dat ik dat te gortig vindt voor een garden-variety sensor heb ik er eigenlijk geen zin in omdat ik nog steeds geen uitspraak heb of het de MAF is of de kabelboom of DME ?
Naar aanleiding van een melding op m5board van een mede E28 M5 eigenaar uit Engeland dat de krukasnaaf van de M88/3 NLA is, heb ik aangeboden om mijn oude krukasnaaf die in prima staat verkeert als referentie te laten gebruiken voor het maken van een kleine serie uit een veel beter materiaal (lees hogere hardheid). De eerste contacten zijn gelegd, dus wellicht dat deze morgen of overmorgen naar Engeland gestuurd gaat worden.
En tussen de bedrijven door ook nog even weer naar 530i's bij onze oosterburen gekeken. Er zitten wel wat leuke auto's tussen, maar de spoeling is dun. Auto's met houtinleg of M-pakket hoef ik niet; dus die klik ik weg. Wellicht dat ik ietsje minder noten op de zang moet hebben.
Verder het storingsgeheugen van de C180 daily laten resetten. In Esbjerg vloog hij weer in het noodprogramma en naar nu blijkt vanwege een sporadische storing in de MAF-sensor. MB wil >500 Euro hebben voor dat ding. Los van het feit dat ik dat te gortig vindt voor een garden-variety sensor heb ik er eigenlijk geen zin in omdat ik nog steeds geen uitspraak heb of het de MAF is of de kabelboom of DME ?
Naar aanleiding van een melding op m5board van een mede E28 M5 eigenaar uit Engeland dat de krukasnaaf van de M88/3 NLA is, heb ik aangeboden om mijn oude krukasnaaf die in prima staat verkeert als referentie te laten gebruiken voor het maken van een kleine serie uit een veel beter materiaal (lees hogere hardheid). De eerste contacten zijn gelegd, dus wellicht dat deze morgen of overmorgen naar Engeland gestuurd gaat worden.
En tussen de bedrijven door ook nog even weer naar 530i's bij onze oosterburen gekeken. Er zitten wel wat leuke auto's tussen, maar de spoeling is dun. Auto's met houtinleg of M-pakket hoef ik niet; dus die klik ik weg. Wellicht dat ik ietsje minder noten op de zang moet hebben.
Carpe Diem, Raymond
Ziet er netjes uit Peter!!
groeten loentje
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Raymond,
Toch even een puzzel met de C180 dan. Hopelijk dat wat meetwerk een oorzaak kan uitwijzen ipv lukraak vervangen en een schietgebedje doen. Dat kunnen ze bij BMW ook erg goed.
Ben benieuwd of je nog een leuke 530i vindt... de aanhouder wint en zeker niets ingeven op je wensen hoor. Geduld is een schone zaak (en soms o zo lastig haha).
Toch even een puzzel met de C180 dan. Hopelijk dat wat meetwerk een oorzaak kan uitwijzen ipv lukraak vervangen en een schietgebedje doen. Dat kunnen ze bij BMW ook erg goed.
Ben benieuwd of je nog een leuke 530i vindt... de aanhouder wint en zeker niets ingeven op je wensen hoor. Geduld is een schone zaak (en soms o zo lastig haha).
Regards/groeten, Jeroen