Vandaag weer een heerlijk dagje in Oldebroek gehad. Zoals altijd lekker ouwehoeren, beetje klussen, lekker alle onderdelen bij de hand en op een dag als vandaag komen er veel mensen op bezoek (vandaag heb ik een leuke 728 gezien, Jaap kwam even buurten en Jeffrey kwam even langs met de 745i).
Ik heb gisteravond mijn ex even opgehaald, die heeft weer wat TLC gehad vandaag. De laaste grote doorn in het oog was het interieur van de auto. Gelukkig hebben Ite en Michiel weer een perfect zwarte leren interieur voor ons gevonden en dat heb ik heerlijk gemonteerd vandaag. Als eerste begonnen met het leeghalen van de auto, dan zie je ook pas hoe ruim zo'n 7 eigenlijk is. Toen alles eruit was even goed met de stofzuiger erdoor:
Omdat de banaan voorzien is van een schuifkanteldak, zitten er andere sledes onder die normaal gezien in een type 1 zitten. Het nieuwe interieur komt uit een type 2, dus we waren erg benieuwd of het zou gaan lukken. Voornaamste verschil in de stoelframes is de hoogte en de volgorde, zo zitten bij type 1 de sledes bovenop en schuift de stoel dus over het frame en bij type 2 zitten de sledes onder het frame en schuift het frame mee in de auto:
Gelukkig is alles om te bouwen, want de bevestigingsgaten onder de stoel zijn allemaal gelijk. Ik heb er dus voor gekozen om de frames en sledes uit de auto te gebruiken en deze onder de type 2 stoelen te schroeven. Even later stonden deze dus te wachten in de schuur:
Uiteraard was er een goede reden om het interieur te wisselen, zo waren de veren in de stoel nagenoeg vergaan dus zat je op echt op de veren. Ook was de vulling vergaan en dat lag meer onder de stoel dan erin

. Als laatste was de bekleding ook gescheurd en oud, al met al genoeg reden om het interieur te wisselen. Eerst nog een plaatje van oud en nieuwe naast elkaar, goed te zien in de rugleuning dat de veren er bijna door komen:
Monteren was niet zoveel werk, dus kunnen we door naar het eindresultaat. Het interieur moet nog schoongemaakt worden, daar gaan we komend weekend eens aan werken. Heb alle spullen al in huis, dat wordt de laatste stap om het interieur van dit monster compleet te maken
Ben nu in Biddinghuizen, heb mijn ex weer afgeleverd bij de rechtmatige eigenaar. Was wel weer even heerlijk om aan deze auto te werken, ben er nog steeds wel een beetje weg van...
Op naar de volgende, dan zal mijn eigen Zobel weer aan de beurt zijn...