motor schade
- bmwe214cil
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 174
- Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
- Location: uihoorn (NL)
motor schade
Beste mede bmw'ers,
met mijn 320 heb ik motor schade. Ik was op weg naar huis en opeens mist de motor vermogen en begint te tikken. Meteen stil gezet en naar werk gesleept, kleppendeksel eraf en alleen was goed (kleppen hoefden niet gesteld en alleen zat goed vast enz.) dus vermoed ik dat ik of een vastloper heb gehad of een drijfstang lager eruit licht. Dus vroeg ik me af of ik deze motor moet reviceren (kop is al gedaan) of dat ik er misschien een 2 liter injectie in wil hangen. Nou vroeg ik mij af of daat veel werk is, een injectie blok inplaats van een carb blok inbouwen.
Alvast bedankt!
Joram
met mijn 320 heb ik motor schade. Ik was op weg naar huis en opeens mist de motor vermogen en begint te tikken. Meteen stil gezet en naar werk gesleept, kleppendeksel eraf en alleen was goed (kleppen hoefden niet gesteld en alleen zat goed vast enz.) dus vermoed ik dat ik of een vastloper heb gehad of een drijfstang lager eruit licht. Dus vroeg ik me af of ik deze motor moet reviceren (kop is al gedaan) of dat ik er misschien een 2 liter injectie in wil hangen. Nou vroeg ik mij af of daat veel werk is, een injectie blok inplaats van een carb blok inbouwen.
Alvast bedankt!
Joram
Groeten Joram
BMW 320(i) 1976 verona
Porsche 944 2,5 1985 zwart
BMW 320(i) 1976 verona
Porsche 944 2,5 1985 zwart
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: motor schade
Een 2.0 injectie ombouw is natuurlijk mogelijk.
Je moet even weten of je een K-jetronic van de eerste E28'ers wil of de elektronische variant van de E28 of E30. Ik moet wel zeggen dat als je dat gaat doen dat een ombouw naar een 325i (M20B25) niet zoveel meer werk is.
Het blok reviseren kan ook maar er zijn tevens genoeg goede M20B20 motoren te koop die nog wel even mee kunnen. Alles is afhankelijk van je doel wat je wilt bereiken en hoeveel geld je erin wilt stoppen.
Je moet even weten of je een K-jetronic van de eerste E28'ers wil of de elektronische variant van de E28 of E30. Ik moet wel zeggen dat als je dat gaat doen dat een ombouw naar een 325i (M20B25) niet zoveel meer werk is.
Het blok reviseren kan ook maar er zijn tevens genoeg goede M20B20 motoren te koop die nog wel even mee kunnen. Alles is afhankelijk van je doel wat je wilt bereiken en hoeveel geld je erin wilt stoppen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: motor schade
Heel erg eens met Peter.
Wel bijzonder naar, en ook zeker bijzonder dat een m10 onderblok stuk loopt, dat zie je niet vaak.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak!
Wel bijzonder naar, en ook zeker bijzonder dat een m10 onderblok stuk loopt, dat zie je niet vaak.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: motor schade
Even mijn gedachte er niet bij gehad. Ik ging er van uit dat het een M20 was. In het geval van de M10 kun je natuurlijk een 318i blok zetten of echt iets leuks maken en een 318is motor erin.323baur wrote:Heel erg eens met Peter.
Wel bijzonder naar, en ook zeker bijzonder dat een m10 onderblok stuk loopt, dat zie je niet vaak.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: motor schade
En reviseren is ook makkelijk zelf te doen, m10 blokjes zijn echt super simpel. Zelf ik kan het..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: motor schade
Idd, raar, een m10 blok wat vastloopt hoor je niet vaak.
Vraag is, wil je de bmw orgineel houden, of maakt dat niet uit?
Origineel --> gewoon ergens een 2.0 blokje scoren of deze reviseren
Niet origineel --> 318is blokje erin!
groeten loentje
Vraag is, wil je de bmw orgineel houden, of maakt dat niet uit?
Origineel --> gewoon ergens een 2.0 blokje scoren of deze reviseren
Niet origineel --> 318is blokje erin!
groeten loentje
- bmwe214cil
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 174
- Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
- Location: uihoorn (NL)
Re: motor schade
Een goede diagnose stellen valt nu niet mee! zit thuis met gebroken sleutel been 
Groeten Joram
BMW 320(i) 1976 verona
Porsche 944 2,5 1985 zwart
BMW 320(i) 1976 verona
Porsche 944 2,5 1985 zwart
Re: motor schade
Aan je naam te zien is het een m10. Ik idd ook voor een 318i of is gaan.
Gr Mich
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs