Hoi Koos,
Ik durf de URL naar de advertentie in dit besloten deel wel neer te zetten, maar dat ga ik op bijvoorbeeld DF echt niet doen, dus s.v.p enige terughoudendheid. De specs staan kort en bondig in de volgende URL.
http://tinyurl.com/3nmrmzc
Ik had de deal gisteren af kunnen maken, maar er zijn nog een paar puntjes die onderhandelingsruimte behoeven zoals de winterset en nieuwe remschijven. Naar mijn mening zijn deze wel goed, maar mijn vader beoordeelde het aanwezige randje als zijnde de schijven zijn nu minimaal. De (zakelijke) relatie tussen de verkoper en de eigenaar van de showroom waar deze auto nu staat is mij onduidelijk geleven, maar ik sluit niet uit dat deze laatste de eigenaar van deze auto is en hij beoordeelde de remschijven als geen thema toen de verkoper voor een andere afspraak weer weg moest (tijdlot was van te voren overeengekomen).
Het zijn zowiezo twee interessante oude baasjes. De ene, een voormalige BMW dealer en de andere een voormalige Mitshbishi dealer. Ze hebben hun verdere achtergronden wel verteld, maar deze doen nu niet ter zake. De prijs kan wat omlaag, maar ik ben van plan om iets meer dan de VP te bieden als mijn punten meegenomen worden.
- De 16" winterset
- Kleine inspectie; de laatste is van April 2010, maar de SI geeft nog niets aan.
- Nieuwe remschijven en blokken voor
- Export kenteken
- 1jaar garantie (via een externe verzekeraar)
De punten voor mijn rekening zijn dan
- restylen van twee kleine deukjes in de linker achterdeur
- Kitrand herstellen van de motorkap rechtsvoor (De E39's die ik gezien heb gaan hier allemaal rotten, dus lijkt een chronische kwaal te zijn).
- Inbouwen CD-wisselaar. Met een casette speler kunnen we nu anno 2011/2012 niet veel meer.
De MB is een ander punt; als ik hem inruil bij een MB-dealer krijg ik er in eerste instantie amper 5600 Euro voor. Verkoop via de ANWB levert dan amper 5k Euro op. Dealers en handelaren vragen i.d.r tussen de 8k en 9k. Het gronische problemen bij de W203's en de W210's en de W211's is roest. MB is daar heel coulant in geweest, en de mijne is in 2009 volledig door Wensink in Apeldoorn aangepakt. Er is dus geen roest te vinden, maar in de handel schijnt het niets uit te maken terwijl het grossimodo van de populatie aan W203's inmiddels van ellende uit elkaar beginnen te vallen. Ik heb hem op MP staan voor 7500 Euro (let op, dealeronderhouden auto) en ik krijg enkel wat reacties van handelaren voor bovengenoemde bedragen. Voor een auto die mij medio 2007 nog ruim 20k heeft gekost vindt ik die afschrijving te gortig. I.i.g voor een Benz.