Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by 323baur »

raymondw wrote:Weet iemand hier hoe dat alarm precies werkt?
Is heel simpel:
Met de magneet sleutel aan de achterzijde van de auto zet je hem aan of uit.
Het is denk ik niks anders als een soort electronisch slot wat je aan of uit zet.
Onder de schopplaat zit de 'computer'.
Meestal zijn ze stuk, die van Gerwin werkt! GErwin...kom d'r maar in..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik heb evt van de verschillende versies wel een EBA, inclusief programmeerhandleiding van de sleutels.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Peter V. wrote:
@Ite, welke 735iA....... foto's erbij graag???

Die licht grijze op de foto is de 735ia op LPG.
Gruwelijk strak ding - GEEN roest. Rijdt subliem.
als je wil zal ik je vanavond per mail aanvullend informeren.
Gebreken: 1 wiellagertje en beide schokdempers voor moeten worden vervangen.
Voor de rest; mjammie!
Prijs: euro 4750,= zo mee.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Dikke auto's Ite!

Beiden uit Duitsland?

Ik zit op dit moment dik in de 02tjes, maandag eentje halen en zondag naar eentje kijken!!

groeten loentje
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

323baur wrote:Is heel simpel:
Met de magneet sleutel aan de achterzijde van de auto zet je hem aan of uit.
Het is denk ik niks anders als een soort electronisch slot wat je aan of uit zet.
Onder de schopplaat zit de 'computer'.
Meestal zijn ze stuk, die van Gerwin werkt! GErwin...kom d'r maar in..
Thanks, ik heb de mijne namelijk nooit aan de praat gekregen.
Carpe Diem, Raymond
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

BTW: voor morgenmiddag heb ik een afspraak gemaakt voor het bezichtigen van een E39 530iT ui 9/2003 in Detmold (Dld). Deze heeft weliswaar al 139k km achter de kiezen, maar ziet er op papier goed uit. We zullen zien.
Carpe Diem, Raymond
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Wat e21 spul opgehaald bij Sven (supergezellig) .. 2 witte deuren, een zo goed als nieuw setje koplampen voor mezelf (kunnen eindelijk die roestige dingen uit het front) en met Sven een deal gemaakt voor de originele bilstein Hartge dempers die hij te koop had ... dit samen met de sportbak maakt dat hartge setup compleet is.

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Klinkt goed Gerrit!

Zelf:
- 323i geschorst
- cas op de bok geplaatst
- e91 op de winterwielen gezet. Eigenlijk vind ik deze velgen nog mooier dan mijn zomersetje. Styling 159 voor de winterset en styling 160 in de zomer.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Omdat het mooi weer was heb ik gisteren weer eens 400km op de teller van de E28 gezet. Het doel was dit keer Detmold om bij een handelaar een E39 530i Touring te bekijken. Detmold is ruim 200km, waarvan de laatste ca 40km over binnenwegen met extreem veel stoplichten en dorpjes (het lijkt het karrespoor in Overijssel wel). Dealniettemin in iets minder dan twee uur kunnen redden.

Bij aankomst kreeg ik meteen een compliment over mijn auto; de verkoper blijkt een voormalig BMW dealer te zijn die na zijn pensionering nog een beetje in exclusief spul handelt. Deze auto heeft hij uit inruil verkregen en komt van eerste eigenaar. Maar goed, ook na een bezichtiging en controles (boekjes, voorwielophanging) ziet deze er goed uit. Er zijn nog wat puntjes waar we nader tot elkaar moeten komen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Maandag heb ik weer telefonisch contact met hem en dan sluiten we e.e.a kort.

Dan heb ik wel een W203 C180 over die moeilijk verkoopbaar lijkt te zijn. Daar ben ik al een paar maanden mee bezig en heb al een aantal leuke auto's laten schieten. Dat gaan we w.s nu niet meer doen, dus het lot van deze is een voorlopige stalling op de plas naast een een oude Croma turbo i.e.

Op de terugweg ben ik nog wel geflitst op de B239. Z'on typische Duitse fuik. Een Bundesstrasse waar 100km/h is toegestaan; ene niet zichtbaar bordje met 70km/h en amper 100mtr erna een flits apparaat. Maar goed, ik zal ergens tussen de 100km/h en 110km/h hebben gereden. Dus zal net iets minder dan 100km/h zijn. Het lijkt erop dat ik mijn schriftelijke Duits maar weer eens moet oppoetsen voor een bezwaarschrift.
Carpe Diem, Raymond
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

van die bon is klöte van de bok. @ e39 530: heb je meer specs? kleur etc? En over die MB, is dat geen spul voor een handelaar? of moet je dan teveel laten vallen?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Hoi Koos,

Ik durf de URL naar de advertentie in dit besloten deel wel neer te zetten, maar dat ga ik op bijvoorbeeld DF echt niet doen, dus s.v.p enige terughoudendheid. De specs staan kort en bondig in de volgende URL.

http://tinyurl.com/3nmrmzc

Ik had de deal gisteren af kunnen maken, maar er zijn nog een paar puntjes die onderhandelingsruimte behoeven zoals de winterset en nieuwe remschijven. Naar mijn mening zijn deze wel goed, maar mijn vader beoordeelde het aanwezige randje als zijnde de schijven zijn nu minimaal. De (zakelijke) relatie tussen de verkoper en de eigenaar van de showroom waar deze auto nu staat is mij onduidelijk geleven, maar ik sluit niet uit dat deze laatste de eigenaar van deze auto is en hij beoordeelde de remschijven als geen thema toen de verkoper voor een andere afspraak weer weg moest (tijdlot was van te voren overeengekomen).

Het zijn zowiezo twee interessante oude baasjes. De ene, een voormalige BMW dealer en de andere een voormalige Mitshbishi dealer. Ze hebben hun verdere achtergronden wel verteld, maar deze doen nu niet ter zake. De prijs kan wat omlaag, maar ik ben van plan om iets meer dan de VP te bieden als mijn punten meegenomen worden.

- De 16" winterset
- Kleine inspectie; de laatste is van April 2010, maar de SI geeft nog niets aan.
- Nieuwe remschijven en blokken voor
- Export kenteken
- 1jaar garantie (via een externe verzekeraar)

De punten voor mijn rekening zijn dan
- restylen van twee kleine deukjes in de linker achterdeur
- Kitrand herstellen van de motorkap rechtsvoor (De E39's die ik gezien heb gaan hier allemaal rotten, dus lijkt een chronische kwaal te zijn).
- Inbouwen CD-wisselaar. Met een casette speler kunnen we nu anno 2011/2012 niet veel meer.

De MB is een ander punt; als ik hem inruil bij een MB-dealer krijg ik er in eerste instantie amper 5600 Euro voor. Verkoop via de ANWB levert dan amper 5k Euro op. Dealers en handelaren vragen i.d.r tussen de 8k en 9k. Het gronische problemen bij de W203's en de W210's en de W211's is roest. MB is daar heel coulant in geweest, en de mijne is in 2009 volledig door Wensink in Apeldoorn aangepakt. Er is dus geen roest te vinden, maar in de handel schijnt het niets uit te maken terwijl het grossimodo van de populatie aan W203's inmiddels van ellende uit elkaar beginnen te vallen. Ik heb hem op MP staan voor 7500 Euro (let op, dealeronderhouden auto) en ik krijg enkel wat reacties van handelaren voor bovengenoemde bedragen. Voor een auto die mij medio 2007 nog ruim 20k heeft gekost vindt ik die afschrijving te gortig. I.i.g voor een Benz.
Last edited by raymondw on Sun Nov 06, 2011 11:11 am, edited 1 time in total.
Carpe Diem, Raymond
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Raymond dit is een openbaar deel van het forum hé! Iedereen kan dit lezen :wink:
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Die touring ziet er goed uit, wist niet eens dat ze een 530 touring op benzine hadden gebouwd.

Waar zit trouwens die roest dan vaak bij de motorkap, kan ik eens kijken bij mijn eigen touring!

groeten loentje
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

@ Raymond, leuke wagen! is die navi een originele of een chenese aftermarket? En wat voor velgen zijn dat? Geen originele E39 velgen?

@ leon, de kitranden aan de binnenzijde van de kap. Daar is een soort kit gebruikt die te hard wordt, gaat scheuren of knappen waardoor er vocht tussenkomt en dan krijg je roest. Begint met blaasjes rond de kitnaden.

530i is overigens de opvolger van de 528i.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

uwbuurman wrote:@ Raymond, leuke wagen! is die navi een originele of een chenese aftermarket? En wat voor velgen zijn dat? Geen originele E39 velgen?
Naci is origineel en de velgen eveneens. Deze staan ook in de brochure van 2003/2004. Op de details kom ik later wel terug.
uwbuurman wrote:@ leon, de kitranden aan de binnenzijde van de kap. Daar is een soort kit gebruikt die te hard wordt, gaat scheuren of knappen waardoor er vocht tussenkomt en dan krijg je roest. Begint met blaasjes rond de kitnaden.
Klopt helemaal; het betreft overigens de kitrand rechtsvoor. boven de koplampunit. Van de populatie E39's die ik heb gezien hadden deze het op die plek. Dit exemplaar zit nog in het eerste stadium en is daarmee nog te redden. Het exemplaar uit Saksen waar ik begin Oktober naar ben wezen kijken was al in het tweede stadium en kan dan alleen maar met een nieuwe motorkap opgelost worden.
uwbuurman wrote:530i is overigens de opvolger van de 528i.
Klopt, maar maakt gelijk de 535i overbodig. De 528i heeft 192pk en de 530i heeft er 231pk. Daarmee wordt het gat naar de 535i volledig overbrugd. En zelfs de 540i kreeg door de 530i een stuk minder bestaansrecht. Daarbij komt dat de V8'en nog steeds een kogelkringloop besturing hebben en de M54's een tandheugelbesturing. Het sleurende koppel van de V8 is wel erg leuk, maar heeft een te hoge meerprijs.
Carpe Diem, Raymond
Post Reply