Annie heeft gisteren de E39 van binnen schoongemaakt terwijl ik wat orde in de chaos heb geschept. Tegen een uur of vijf had ik weer een extra autoplek vrij en tijdens het starten van de M88/3 blijkt pas echt hoe stil die M54 tewerk gaat. Nou vind ik de M88/3 nog niet eens overheersend, maar toen ik de E39 voor de brug wilde zetten, was het net of deze afgeslagen was. Ik miste de positie van de toerenteller naald, dus ik stond met mijn poot al op het gaspedaal die in no-time 4000RPM aangaf. Tja, en dan laat die M54 zich wel horen.
Omdat ik de M88/3 niet koud ga wegzetten heb ik er wel een behoorlijk stuk mee gereden en dan blijkt hoe groot het verschil tussen de verschillende vijf-series wel niet is. De E28 is vele malen kleiner, een stuk smaller maar bovenal minder overdadig beladen met luxe. De E39 is compleet het tegenovergestelde van dat. Op het moment dat ik weer terug kwam moest de E34 M5 er even uit en als je die met zijn luchtpomp start, is de M88/3 niet eens meer hoorbaar. Sterker nog, bij de buurman was iemand op bezoek met een Impreza GTT en een bleerpijp en die verstomde onder het fortissimo van mijn S38
Als je dan de E34 met de E39 vergelijkt, voelt de E34 veel meer als een maatpak die om je heen gegoten is. De E28 is daar te klein voor en de E39 weer te groot. Alle auto's hebben wat, maar ik ben er mijn E34 M5 wel weer meer door gaan waarderen.