help, Hij start niet meer !
help, Hij start niet meer !
Hallo,
mijn 315 heeft een tijdje stil gestaan. een Maand ong. (b-stijlen en wielkasten opgeknapt(later foto's) )
gister een stukje gereden en als ik gas gaf dan hield die een beetje in.
thuis gekomen de bougie's vervangen en toen wou die niet meer starten.
oude bougie's er weer ingedraaid, nog niet starten....
daarom vandaag maar nieuwe rotor en verdelerkap geinstaleerd maar nog niet lopen
wat kan dit zijn ?
als ik de sleutel omdraai dan lijkt het soms net of die wil aanslaan maar dan spuit ie (met luchtfilterhuis open) ineens benzine boven uit de carb.
heb veel schoongemaakt en nageken maar kom er maar niet uit .
wat jullie ? zal ik hem even wegbrengen (lees slepen) en helemaal laten afstellen ?
ik kan redelijk wat met blokkies, maar de onsteking heb ik geen kaas van gegeten!
alvast bedankt !
mijn 315 heeft een tijdje stil gestaan. een Maand ong. (b-stijlen en wielkasten opgeknapt(later foto's) )
gister een stukje gereden en als ik gas gaf dan hield die een beetje in.
thuis gekomen de bougie's vervangen en toen wou die niet meer starten.
oude bougie's er weer ingedraaid, nog niet starten....
daarom vandaag maar nieuwe rotor en verdelerkap geinstaleerd maar nog niet lopen
wat kan dit zijn ?
als ik de sleutel omdraai dan lijkt het soms net of die wil aanslaan maar dan spuit ie (met luchtfilterhuis open) ineens benzine boven uit de carb.
heb veel schoongemaakt en nageken maar kom er maar niet uit .
wat jullie ? zal ik hem even wegbrengen (lees slepen) en helemaal laten afstellen ?
ik kan redelijk wat met blokkies, maar de onsteking heb ik geen kaas van gegeten!
alvast bedankt !
- 323baur
- E21 VIP

Re: help, Hij start niet meer !
Even met de basis beginnen:
- Krijgt hij benzine? Waarschijnlijk wel, want daar ben je niet aan geweest
- krijgt hij vonk? Waarschijnlijk niet, want daar ebn je bezig geweest...dus: even alle kabels langslopen of alles vast zit. Misschien bobine stuk?
- Krijgt hij benzine? Waarschijnlijk wel, want daar ben je niet aan geweest
- krijgt hij vonk? Waarschijnlijk niet, want daar ebn je bezig geweest...dus: even alle kabels langslopen of alles vast zit. Misschien bobine stuk?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
jazeker krijgt hij benzine...
en ja alles nagekeken en alle bougie's vonken...
en ja alles nagekeken en alle bougie's vonken...
- 323baur
- E21 VIP

Valse lucht? (heel veel)??
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
hmm....
zou niet weten waar dat dan weg zou moeten komen...
maar dat ie die benzine er boven uit spuit, zou dat niet betekenen dat ie veel te veel benzine krijgt ?
zou niet weten waar dat dan weg zou moeten komen...
maar dat ie die benzine er boven uit spuit, zou dat niet betekenen dat ie veel te veel benzine krijgt ?
- 323baur
- E21 VIP

Even wachten tot Peter reageert. Die komt waarschijnlijk wel met een oplossing.
haha,
had ondertussen al beetje begrepen dat hij de "carb-guru" van dit fowum was
had ondertussen al beetje begrepen dat hij de "carb-guru" van dit fowum was
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Ik kan hier nog niet veel mee:323baur wrote:Even wachten tot Peter reageert. Die komt waarschijnlijk wel met een oplossing.
* Hoe zagen de oude bougies eruit?
* Bij benzine en vonk en dan niet lopen kan wel wat zaken zijn.
Als je zegt teveel benzine dan moeten de bougies compleet nat zijn. Ga daar eerst een naar kijken. Verder ga ik er wel vanuit dat je de verdeelkap er goed op heb zitten dus niet scheef of verkeerde positie.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Met een backfire zou je idd denken aan een ontstekingsprobleem zoals verdelerkap verkeerd, bougiekabels verkeerd, vacuumslang los maar misschien ook wel en defecte regeleenheid van de ontsteking. Die dingen liggen vaak in het water zo lekker weg te oxideren...
Regards/groeten, Jeroen
- verdelerkap zit er goed op.
- de oude bougies waar ik zondag voor het laatst mee heb gereden waren bruin en droog.
bougie kabels zouden wel verkeerd kunnen zitten, maar ga er vanuit dat de cijfers die op de kabels staan gewoon horen bij de cijfers die op de kleppendeksel staan ?!?!
- de oude bougies waar ik zondag voor het laatst mee heb gereden waren bruin en droog.
bougie kabels zouden wel verkeerd kunnen zitten, maar ga er vanuit dat de cijfers die op de kabels staan gewoon horen bij de cijfers die op de kleppendeksel staan ?!?!
Nou dan zou ik er toch maar eens eerst zeker van zijn dat de kabels goed zitten!!
Ben je ook aan de caburateur gekomen of verder niet?
groeten loentje
Ben je ook aan de caburateur gekomen of verder niet?
groeten loentje
Ik denk dus dat de kabels goed zitten zoals ik aangaf ervan uitgaande dat de nummers op de kabels overeen moeten komen met de nummer die op de kloppen deksel staan bij de bougies!
Of moet dat anders ?
Nee niet met de carberateur bezig geweest!
Of moet dat anders ?
Nee niet met de carberateur bezig geweest!
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Eerst het merkteken opzoeken voor de eerste cylinder bij de verdeler, draairichting van de rotor bepalen( even de motor starten zonder verdeelkap) en dan 1/3/4/2.
Bedenk wel dat cylinder 1 aan de distributiezijde zit en niet bij de onsteking!!
Bedenk wel dat cylinder 1 aan de distributiezijde zit en niet bij de onsteking!!
Gr Peter V.
liRe: help, Hij start niet meer !
Oke guys!
Alles van voor af aan nagelopen! Resultaat
Hij loopt weer als een zonnetje en beter !
Starten zonder gas en heel mooi stationair lopen
Dank jullie voor se goede en snelle tips en zal foto,s plaatsen in mn topic als ik de nieuwe naafdoppen binnen heb
Alles van voor af aan nagelopen! Resultaat
Hij loopt weer als een zonnetje en beter !
Starten zonder gas en heel mooi stationair lopen
Dank jullie voor se goede en snelle tips en zal foto,s plaatsen in mn topic als ik de nieuwe naafdoppen binnen heb
- 323baur
- E21 VIP

Dus toch de kabels verkeerd aangesloten??