Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Alléén E21! Auto's én onderdelen. Link: Adressen voor onderdelen
Post Reply
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Post by uwbuurman »

blijft een leuke auto Peter! 't Is dat mijn 323i uitelkaar lag vorig jaar, anders had ik m wel willen hebben. Heb er serieus naar gekeken als tijdelijke wagen. Nu heb ik net de E30 gekocht, dus wordt t weer niets.

It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Het is absoluut een leuke ervaring geweest maar wat ik nu heb is in ieder geval beter geconserveerd. Ook nu heb ik technisch de grote lijnen gedaan en nog te doen maar dan vanwege te weinig gebruik!

Ik hoop voor Allard dat hij er het juiste bedrag voor krijgt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Okee even een waarschuwing voor wie deze auto wel leuk zou lijken (rode 316 in Emmen): http://link.marktplaats.nl/495632835

Die is afgelopen zaterdag door een forumlid bekeken. Enerzijds weten we ook dat we voor dat geld geen wonderen kunnen verwachten, en de verse bodyschütz op keienvanger, dorpels en achterpaneel doet al het nodige vermoeden, maar na een verklaring dat het absoluut om een harde auto zou gaan is de auto toch maar bekeken (niet door mijzelf overigens). Bij aankomst bleek de auto hard te zijn maar dan wel naast de roest, kit en plamuur. Dorpels, wielkasten en kofferbak zijn al aardig aangetast dus reken iig niet op een buitenkansje.
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Thanks, beter zoiets van te voren te weten toch :thumbsup

Niet dat ik hem wilde hoor, misschien is dit een alternatief http://link.marktplaats.nl/511062958
Op het zwart onder de achterbumper na lijkt deze ook hard.
So many cars, so little time
XQ80
Upcoming E21 fanatic

Post by XQ80 »

Wat loopt die dude op al die foto's aan de auto te rommelen?
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Houdt 'm bij elkaar :mrgreen:
Regards/groeten, Jeroen
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum zoals sommige van jullie al weten. Druk op zoek naar een geschikte E21 ;)

Nu ben ik afgelopen zaterdag naar een paar auto's gaan kijken.

Allereerst ging ik kijken naar de rode 316 uit emmen waar Jeroen eerder over heeft gepost.
Deze lijkt op de foto's nog in redelijk goede staat, maar helaas, foto's lijken vaak mooier. De A-stijl is bijgespoten met een spuitbus, meer schuurpapier effect geworden nu:P
Ook de B-stijl is bijgeschilderd met een kwast. Verder zit er in de kofferbak idd meer plamuur en kit dan dat er nog een hard stukje staal te vinden is. Onder bij de pedalen was de mat natter dan een gemiddelde spons tijdens het autowassen.
Voor de uiterste prijs van € 950,- wat de verkoper vroeg aan de telefoon kan je niet veel verwachten, maar dit was echt belachelijk.
Verkoper durft ook nog te zeggen dat de auto zeker niet rot, maar keihard is.

Vervolgens ben ik afgereisd naar Hardenberg, hier stond deze 318i : http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/49 ... otoGallery
Deze auto lijkt ook op de foto's mooier dan dat hij inwerkelijkheid is,
Exterieur: hier en daar een roestplekje, valt dus nog mee, wel op sommige plaatsen plekjes blanke lak eraf.
Interieur: dashboard is niet in een heel goede staat, handvat handschoenenvakje weg, hoek uit het glas/plastic van de tellerunit, bestuurdersstoel zeer slecht, verder nog wat kleine scheurtjes in het dashboard.
In de kofferbak: Bekleed met vloerbedekking om zo de ietwat mindere wielkasten te bedekken, redelijk wat roest in de reservewielbak.
Verkoper was wel vriendelijk en liet me ook nog een E21 zien waar de kop van de motor af lag, deze zat ook niet heel goed in de lak, interieur was wel netjes.

Tot slot ben ik nog bij deze 316 in Heerenveen gaan kijken:"
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/50 ... otoGallery
De verkoper was eerlijk aan de telefoon, hij heeft hier en daar een plekje, geen nieuwe auto, dus dat was in ieder geval positief.
Eenmaal aangekomen had ik het al snel bekeken, Embleem op de kofferbak was helemaal stuk, roest aan de rand van de achterklep,
Redelijk vochtig van binnen, stoel voelde ietwat doorgezakt, dashbord was daarentegen wel netjes.
Buitenkant hier en daar een plekje, bijrijdersdeur behoorlijke roestplek.
In de kofferbak zat meer zwarte bitume dan dat ik nog lak in de kleur van de auto kon ontdekken.
Ik nog even onder de auto gelegen, achterste wielkasten zagen er redelijk uit. Bij de bijrijderskant prikte ik al bijna met mn vingers door de bodem, dus dit was ook niet wat ik zocht.

Helaas afgelopen zaterdag geen auto gevonden, maar de zoektocht is nog lang niet ten einde.
Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben, zodat je misschien tijd en moeite kan besparen.

Groetjes Jan
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Hoi Jan,

Dank voor je uitgebreide verslag! Sja buitenkansjes verwacht ik voor 1000-1500 euro niet en ik denk dat voor iets echt nets je wel boven de 2K moet kijken, maar het blijft verbazend hoeveel auto's als 'hard' (oid) worden aangeboden terwijl de auto's eigenlijk wel rijp zijn voor de sloop.

Overigens denk ik dat roest je belangrijkste criterium is bij het maken van een keuze. Al het andere, of het nu om emblemen, cockpitjes, interieurdelen etc gaat, het meeste is hier goed verkrijgbaar (gebruikt en betaalbaar). Maar roest maakt al snel een restauratie noodzakelijk en dat is bij een 316 oid ook al snel niet rendabel meer. Daarnaast is wat je qua roest ziet nog altijd het topje van de ijsberg en komt er altijd meer boven als je eenmaal aan de gang gaat. Dus goed blijven kijken naar roest en auto's die meters dik onder de verse tectyl zitten kun je rustig links laten liggen want dat is er niet voor niets opgespoten. Geduld is een schone zaak!
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Zonder gelijk als keiharde handelaar te boek te willen staan (ben ik toch al :mrgreen: );
Kom eens kijken bij mijn 320/4. Je bent uiteindelijk goedkoper uit!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Beste Ite,

Ik heb je Fjord-blauwe 320/4 automaat al ongeveer 1000000x bekeken op marktplaats en het forum,
maar die automaatbak staat me echt tegen. Heb hiervoor een Opel Manta B1 gehad en dit was ook automaat, en dit is het toch net niet voor mij.

Het is zeker een nette auto (althans op de foto's :p en volgens de rest)

Succes met de verkoop in ieder geval.

Groeten Jan
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Kan ik me iets bij indenken.
Een automaatje rijdt echter ook heel leuk.
Voel je vrij om gewoon eens te komen kijken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Robert
E21 VIP
E21 VIP

Post by Robert »

Te koop in Duitsland: een prachtige en unieke BMW Z327i: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=2
(Als de link het niet meer doet, is-ie waarschijnlijk al verkocht voor de veel te lage vraagprijs.)

Image
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

En een automaat vervangen is nog altijd goedkoper als een hoop plaatwerk gaan behandelen!

Hmzz die 327 is toch een beetje apart te noemen, niet mijn ding....

groeten loentje
Robbert
Upcoming E21 fanatic

Post by Robbert »

Beste Jan,

Ik heb nog een leuke 316 te koop (schakel), zie pb.

Groeten Robbert
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply