uwbuurman wrote:over budget: ik zou voor de helft van dat geld een simpele maar volle 316i of 318i kopen en de rest in de e21 stoppen.
Het budget is een maximum; ik betaal natuurlijk graag minder

Ik heb niet veel eisen, maar een klein beetje pit heeft wel de voorkeur. Een 316i klinkt wel wat traag.
Jeroen wrote:Niets in beeld op het moment. Zat te koop op MP maar zoals altijd zul je je waarschijnlijk eerst door een stuk of 10 slopers moeten worstelen voordat je een redelijk exemplaar treft. Het budget zou voldoende moeten zijn zolang je geen full options 325i zoekt.
Op Marktplaats staat inderdaad veel troep. Het lijkt alsof men niet wil verkopen, als je de teksten en foto's ziet. Bijna iedere auto wordt omschreven als "
zeer net en compleet" of "
in goede staat". Vervolgens open je de foto's en dan staat daar meestal een barrel waar je minstens een jaar werk aan hebt. Het voordeel daarvan is wel dat je aan de advertentie al kan zien dat je niet hoeft te gaan kijken.
Een full-options 325i is niet nodig. Het zou leuk zijn, maar ik ben snel tevreden qua opties en motorisering. Overigens vind ik een buitenlandse auto importeren ook geen probleem. (Ik heb gisteren nog geboden op een E30 op eBay Duitsland, maar dat is niks geworden.) Als leden van onze Belgische enclave dit lezen en een goede suggestie hebben: schroom niet.
Jeroen wrote:Denk dat ik 't geld in een leuke eta zou steken omdat ik daily driving fun erg belangrijk vind maar met een 316i of 318i zou je idd wel leuk geld in je zak moeten kunnen houden
Daar ben ik het mee eens; een kleine glimlach op het gezicht tijdens het rijden is een pre. Een eta zou ik daarom ook niet afwijzen. Dat is een prima mix tussen betaalbaarheid en genoeg vermogen.