Omdat mijn e21 rond tussen de 2000 en 2500 rpm niet goed rijd (peter heeft dit ook ondervonden tijdens de alpentoer) zou ik eerst en vooral de ontsteking willen controleren. Onder de 2000 en boven de 2500 is er niets aan de hand. Mijn e30 2.7 met ongeveer dezelfde setup kwa nokkenas had identiek hetzelfde probleem bij dezelfde toeren .. door tijdens de vermogenbanktest de ontsteking van de 2.7 wat te herprogrameren is bij deze het euvel verholpen dus vermoed ik dat op de e21 ook de ontsteking de boosdoener is met name de vacuumvervroeging. Ik kan me niet juist meer herinneren op welke manier je best te werk gaat ..
Wat ik nog denk te weten
Vacuumleiding van de rotor af .. motor op 1700? toeren laten draaien en dan de ontsteking op de markering afstellen toch?? Ik zou door de hartge setup iets moeten vervroegen alleen twijfel ik of ik dit direkt moet doen als de vacuumleiding los is of eerst deze goed zetten, vacuumleiding terug aansluiten en dan wat vervroegen (mijn technisch brein zegt me dat ik dan ook terug de vervroeging oprommel)
Wie kan me met zekerheid zeggen hoe dit echt moet
Gerrit