Er zijn de laatste tijd veel E21 met vreemde storingen die niet 1 2 3 verholpen zijn. Meestal is het een optelsom van oorzaken. Zelf heb ik daar de laatste 2 jaar ook mee te maken gehad. Nu mijn blok gereviseerd moest worden, heb ik alles nageken en ben geschrokken van de vele kapotte en versleten onderdelen.
Als ik jou was zou ik alles van de koeling, ontsteking en brandstof loshalen, schoonmaken en kontroleren op de werking.
Het kost een paar Euries, maar ben er voor jaren weer vanaf.
Koelprobleem 315
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Koelprobleem 315
Tsja da's altijd mijn werkwijze geweest en met elke auto, of het nu de E36 of E21 is. Je hebt het over auto's die 15 respectievelijk 30 jaar oud zijn en die doorgaans regulier onderhoud en de broodnodige reparaties hebben gehad. Na zo'n tijd mag je wel eens wat aandacht besteden en dingen eens grondig aanpakken. Het is een soort inhaalslag maar dan is je auto weer voor een hele tijd klaar.
Van de rijdende auto's heb ik de 320iS nu het langst. Toen ik de auto ruim 10 jaar geleden kocht heb ik gelijk alles stelselmatig aangepakt of op z'n minst zeer zorgvuldig gecontroleerd, en alles wat onder normale slijtage of veroudering valt vervangen, zoals alle slangen. Dat is 1x tijd en geld. Vervolgens -afkloppen- heb ik de auto nu ruim 10 jaar gebruikt, mee geboenderd, circuitdagen gedaan, Alpen, etc. Nooit heeft de auto me in de steek gelaten en de mankementen zijn beperkt gebleven tot een lekke einddemper en een tankmeter die in de war was. Tien jaar plezier van je werk in één keer goed doen maakt die investeriung dubbel en dwars waard.
Van de rijdende auto's heb ik de 320iS nu het langst. Toen ik de auto ruim 10 jaar geleden kocht heb ik gelijk alles stelselmatig aangepakt of op z'n minst zeer zorgvuldig gecontroleerd, en alles wat onder normale slijtage of veroudering valt vervangen, zoals alle slangen. Dat is 1x tijd en geld. Vervolgens -afkloppen- heb ik de auto nu ruim 10 jaar gebruikt, mee geboenderd, circuitdagen gedaan, Alpen, etc. Nooit heeft de auto me in de steek gelaten en de mankementen zijn beperkt gebleven tot een lekke einddemper en een tankmeter die in de war was. Tien jaar plezier van je werk in één keer goed doen maakt die investeriung dubbel en dwars waard.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Koelprobleem 315
Precies, Dat heb ik met de Alpina, alleen maar genieten
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Koelprobleem 315
Problemen opgelost! Hij loopt, koelt er rijd weer als een zonnetje! Samen met een monteur eens goed gekeken. Compressie gemeten, was dik in orde, koelstysteem nagekeken, zat lucht in waardoor de thermostaat niet werkte. Carburateur schoongemaakt en afgesteld, ontsteking schoongemaakt. Nieuwe bougies en bougiekabels, en hij loopt weer geweldig!
Ook miste er een slang die warme lucht moet aanzuigen, hierdoor bleef de auto steeds op de choke staan. Hij rijd een stuk pittiger nu!
Ook miste er een slang die warme lucht moet aanzuigen, hierdoor bleef de auto steeds op de choke staan. Hij rijd een stuk pittiger nu!
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
Re: Koelprobleem 315
Geweldig nieuws. Gefeliciteerd.
En zie, meerdere mankementen dus.
En zie, meerdere mankementen dus.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Koelprobleem 315
Ofwel, als je op 5 dec gelijk even die koelslangen beet had gepakt was je er al geweest
eind goed al goed
Regards/groeten, Jeroen
Re: Koelprobleem 315
Haha, misschien wel ja. Ben druk geweest in de tussentijd, vandaar
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
