Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Wondermike »

Ligt er natuurlijk aan hoe het verkocht is maar dit is natuurlijk balen en zal de cylinderwand niet ten goede komen.
Ik heb eventueel nog 2 323i blokken staan mocht het niks worden met de jouwe.

So many cars, so little time
dekuist318
Newbee

Post by dekuist318 »

Eindelijk weer verder gegaan met de restauratie,gaat langzaam vooruit.
Later van de week een UPDATE met foto's natuurlijk :crazy

gr Stefan
e21 1978 318 in restauratie.
e21 1979 318 daily
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

@ BMW power...'t was zeker geen koopje van de week.
@ Buurman, beterschap.

@ allen;
Even lachen en meehuilen??
Gisteren van huis vertrokken om een weekje in eenhuisje te zitten. vertrektijd 12:00.
Precies 50km verder op staan we stil met de 7. Een grote olie wolk achter de auto deed me besluiten om toch maar even te stoppen en te kijken....Welnu de net nieuwe (nog geen 24u oud!!!) retour slang van de bak blijkt een maandag ochtend monster..bij op druk setten komt de ATF er met bakken uit. Een flens sluit niet goed. Als de olie koud is zie je niks, bij warm....Heel de auto is aan de achter kant ongesteld, niet te geloven wat een zooitje.
Een 2 uur moeten wachten op de ANWBman. Diagnose: afslepen. Op de parkeer plaats DAsselaar is er nu een klein milieu rampje aan het voltrekken, daar groeit denk ik de eerste komende 20 jaar geen paardenbloem meer. Zeker 6 liter dunne ATF is een uitstekende protectie e_surprised .Welnu, nog een uurtje later en we waren weer thuis..
Gelukkig heb ik een paar auto's; dus alles overladen in de 320/4. Alles paste nét.
Even voltanken, want dit dametje loopt 1:9 op zijn max. En hop, opnieuw richting Emmen.
Uiteindelijk om vlak voor 18u aangekomen..
...blijkt mijn lieve vrouw zich een dag te hebben vergist, we zijn morgen van harte welkom... :mrgreen:
Gelukkig hadden ze tegen een giga prijs - tuurlijk zou ik ook doen :read - nog net een huisje beschikbaar.

't Was niet echt onze dag denk ik maar.
Iedereen fijne dagen - ik kan er niet meer mee zitten.
Gewoon blijven pinnen, dan merk je er niks van.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Dat is inderdaad mooi zuur!! Ik zou de kosten allemaal bij de leverancier van dat slangetje leggen!!

groeten loentje
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

na een drukke periode op het werk heb ik vandaag EINDELIJK nog eens wat tijd gevonden om wat te sleutelen aan de e21. Zopas nog eens alle remmen ontlucht van de 320/6 en deze werken nu uitstekend! weer iets dat ik van het lijstje mag schrappen :boogie
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Geen E21 maar vooral E36 :roll:

Allereerst de 328i weer door de APK, eigenlijk nul aan de hand met de oude roestbak, de techniek is nog top en de waarden van de viergastest zijn bij bijna 350.000 kms gewoon een lachertje (CO 0.0% ; berekende Lambda 1.000 ; HC 24 ppm)

Vervolgens de M3 weer op de brug wegens bijgeluiden bij gas los. Het origineel BMW spaghetti uitlaatspruitstuk dat er in mei op is gekomen is alweer lek :wtf de dealer zorgt wel kosteloos voor een andere maar nu nog even een goed gesprek wijden aan wie die wisseltruuk gaat doen want dat wordt weer 4-5 uur schelden wegens ruimtegebrek.

Verder leuk jongetjes gepest in BMW's met M3 looks en een nep RS4 8)
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Jeroen, heb je eigenlijk al een 316 logo achterop je m3? Dat zou ik echt doen als ik zo'n auto had, downtunen :mrgreen: :launch

groeten loentje
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

wel over gedacht maar dan moet de M3 voorbumper er eigenlijk wel af hoor!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

323baur wrote:@ Buurman, beterschap.
Dank je. Geen griep, blijkt een fijne longontsteking. kun je ook ziek van zijn zeg.... ik ga elke kerstvakantie naar de zon, maar heb nu een kerst gehad van 5 dagen bij 40,5 graden. Heb liever volgend jaar weer 15 dagen 25 graden en zon.

het is duidelijk dat ik hier voorlopig niet af ben. Zuur voor mijzelf, mijn vrouw, de kids, maar ook vor de geplande sleuteldagen aan de e21 en de e30. nou wordt het wèèr niets. Maar goed, eerst beter, want van dit berichtje alleen ben ik al zo moe en bezweet...

Overigens LOL @ weekendje weg...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Sterkte Buurman!
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Dat gaat wel even verder dan een griepje idd, sterkte Koos. Je weet het, alcohol ontsmet goed :wink:

En ik lees net de laatste perikelen van Ite qua ATF, huisje enzo... hahahahahaha is er iig leven in de brouwerij. Nu maar hopen dat de versnellingsbak niet geleden heeft onder een mogelijk gebrek aan dat rode sap.
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Beterschap Koos. Overhaast niets en ga dit goed uitzieken hoor. Gezondheid gaat voor!

Als ik het zo hoor ben ik blij dat hier alleen het verkoudheidsvirusje is binnengekomen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Beterschap Koos, balen dat dit net je sleuteldagen opslokt. Je bent niet de enige hoor, de ene na de andere heeft longontsteking.

Ik ben net bij de dealer geweest en heb het tussenlager opgehaald. :shock: € 150,- en deze zijn bij W&N € 40,-
Dan nog neem ik die van de dealer.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Hoeveul zegt u? Volgens mij heb ik bij de dealer 2 jaar terug een tientje of 6-7 betaald?

Anyway, ik zou idd evengoed geen WN zooi nemen dan kan het er volgende week weer onderuit.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

De automaat heeft denk ik niks geleden, ik had nog steeds aandrijving op de wielen.
Na een uur stilstand lag er zeker 4-5liter ATF onder auto.
De slangen gaan terug naar de afzender met een pittig briefje..

@ koos: goed uitzieken en niet verontachtzamen! been there.. Te snel weer aan het werk geeft alleen maar vertraging.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply