Wat is zo'n ding nou nog waard?
Het is een Initiale uitvoering met alle opties, "dikke motor", fijne automaat, noem het maar op en hij heeft het.
Bovendien een fantastische caravantrekker die me van de zomer nog even op de Gotthardpass bracht.
Maar ja een 2.2dci van 2003 met 285000 km op de teller en bovenal met een reputatie die hem ver vooruit snelt.
Dus doorrijden maar.
Grappig was dat hij na de meeting s'morgens een flinke pluim blauw/grijze rook uitblies om daarna netjes te lopen.
Ik verdacht sommige medebezoekers in Houten natuurlijk gelijk....en dit herhaalde zich bij iedere start.
Na wat zoek werk op internet over mogelijke problemen werd ik zeker niet vrolijker en vandaag was het dan de dag waar we eigenlijk al lang op zaten te wachten.
Hij is stuk, afgesleept met een grote plas olie onder de auto op de A7. Echt alle olie is eruit via een gat in het blok waar normaal een dop in hoort te zitten.
Deze dop komt er uit als de druk in het blok veels te hoog wordt en hier kunnen meerdere redenen voor zijn. Geen van die redenen is om vrolijk van te worden dus vermoed ik (met de kennis die ik nu heb) dat dit einde van de rit is voor de Lag.
Best wel triest, 160000km mee gereden met veel plezier en dan zo'n einde.....
Momentje stilt volgt nu.
Zo en nu op zoek naar een alternatief