Wat is zo'n ding nou waard?

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: Wat is zo'n ding nou waard?

Post by Wondermike »

Dan zie ik je morgen in zwanenburg ite?

Ja die is ook mooi he, jammer dat ik maar geld heb voor 1 laguna vervanger

So many cars, so little time
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

323baur wrote:Die e34 touring...tering wat mooi.
Dat is i.d.d een plaatje en zo zie je ze niet veel meer i.d.d
Carpe Diem, Raymond
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Als ik geen ander huis had gekocht zou ik wel zin hebben in een toekomstige klassieker.
Zo'n ultra nette 540 wordt/ is schaars, zeker in deze staat.
Maar helaas..de bank stelt eisen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

323baur wrote:Als ik geen ander huis had gekocht zou ik wel zin hebben in een toekomstige klassieker.
Zo'n ultra nette 540 wordt/ is schaars, zeker in deze staat.
Maar helaas..de bank stelt eisen.
Met de VP van Han is het geen verstandige investering. De enigste E34's die aan dergelijke bedragen komen zijn de M5's en de B10 modellen (m.u.v de 3.5). Zelfs over een jaar of tien zal Classic Data een 540i in conditie 2 hooguit op 10k zetten. Dan mag deze 15k waard zijn en dan verlies je nog geld.
Carpe Diem, Raymond
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Is mss wel zo, doe ik ook met het 'op' rijden van mijn zeer mooie 735ia
Toch rijd ik veel goedkoper dan welke nieuwe auto dan ook, en ook nog eens veel leuker.
Dus enige afschrijving heb ik geen moeite mee.
Al mijn auto's moeten rijden, ik heb geen museum.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

en en en?

Alpina rijker?

groeten loentje
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Nah Mikey we zijn benieuwd!

Nog even op een paar zaken reageren:

Alpina rijden is met name prijzig vanwege onderdelenprijzen, slangen die Alpina specifiek zijn voor een betere flow en gelijk prijs x5, remmen vreselijk duur, de handbak is een gemodificeerde versie met wat zwakke punten, etc. Toen ik aan het kijken was naar een nieuwe daily heb ik mij vooral gefocused op een E36 sedan vanwege gewicht, stijfheid en agiliteit. Toen kwam er ook een B8 4.6 op mijn pad en daar heb ik toen bewust nee tegen gezegd, vanwege de onderdelenprijzen en idd vanwege een naar alle waarschijnlijkheid torenhoog verbruik. Die V8's zijn vanuit lage toeren een feest maar ik kan nu genieten van een feestje wat losbarst bij 5000 rpm wat minstens zo leuk is. Heb ook nog wel even gedacht over een E46 B3 maar binnen het gestelde budget een Alpina kopen uit de onderzijde van de markt leek me geen goed idee, uiteindelijk ben je dan altijd duurder uit.

Qua verbruik (Raymond), kijk dat is meer in lijn der verwachting, de 328i doet ook zo'n 1:12. Mooie cijfers voor dikke motoren aangezien ze doorgaans helemaal niet hard hoeven te werken om leuk vooruit te komen.

Anyway, kom d'r maar in Wondermike!
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik ben benieuwd wat het is geworden........

Die E34 touring (540i en de 525 TDS) zijn inderdaad ook mooi maar WM zal wel voor iets nieuwer gaan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

lol ik moet nog gaan mannen, kon pas om 15:30 terecht :hammer

Vanmorgen eerst even langs een 530 touring geweest. Volgens vage kennissen een plaatje.
Yep als je met 180 voorbij rijdt en dan niet leest dat er 523 op staat en als je 140000 leest terwijl er 240000 op staat.
En dan heb ik het niet over de deuken, krassen, butsen en bijgespoten delen. Oke was ook veel goedkoper dan de 530i van Autohan maar dat gaat al snel :mrgreen:
Gelukkig was het op route want ik moest ook nog even helpen sleutelen aan een......tadaaa 320d E46 (wie zocht zo'n ding)
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Hey Michel,

We wachten in spanning af :driving
Carpe Diem, Raymond
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

We zijn weer thuis.

Uiteindelijk toch pas om 15:30 aangekomen bij Autohan. Hij zit op een wat vreemde plek in Zwanenburg en mijn verwachtigingen voor zijn pand waren zeker hoger.
Maar na wat rondlopen was de sobere aankleding van het pand in combinatie met de glimmende BMW's juist wel aantrekkelijk.

De niertjes glommen je tegemoet en zoals de auto's op internet staan zo staan ze er ook bij. Het is alsof je in een tijdscapsule stapt en ineens 10 jaar terug in de tijd gaat.
En tegenover elkaar stonden de B10 en de 530i. De alpina is echt heel mooi en met de 18" wielen een heel stoere auto maar de 530i kon je niet negeren. Wat een mooie wagen en wat een schitterende kleur.
Eigenlijk was ik er al uit nog voor we gereden hadden dat mijn voorkeur toch naar de wat behoudende 530i ging.
Maar na de auto van alle kanten bekeken te hebben waren er toch wel wat lakbeschadigingen (bumperhoeken e.d) en een klein vouwtje onder in de deur die ik, naief misschien, niet verwachtte.
Beide voorwielen hadden lichte stoeprandschade, reserve wiel was identiek en nieuw. Geen roest kunnen ontdekken bij de naden en kofferklep. (De alpina had minder van dit soort plekjes trouwens.)

Het interieur was werkelijk subliem, en de sportstoelen zaten ontzettend lekker. Wel was er pixeluitval in het display als je de computer bediende.
De navigatie is engels of duits en ik begreep dat je die niet eenvoudig omzet en het was nog de CD uitvoering helaas. Alle andere zaken werkten prima.
1 van de netjes die aan de rugleuning zit was afgebroken dat was wel zonde.

Het was redelijk druk dus het duurde even voor we de sleutel kregen. Motor loopt zijdezacht, fantastisch!
Dus rijden maar, automaat schakelt boterzacht en bij de eerste keer goed wegrijden schrok ik zelfs een beetje van de acceleratie. Zonder dat ik nou extreem diep het gaspedaal intrapte.
Maar je voelt gelijk op je plek achter het stuur. Een heerlijke reis auto die in stilte zijn werk doet. Geen rammeltjes of kraakjes van het onderstel bij slechte weg en ook bij hogere snelheid super koersvast.
Na de proefrit kwamen we wat in tijdsnood en ik twijfelde of ik wel direct wilde onderhandelen. Zonder inruil kon de auto mee voor 16000,-
Garantie is 3 maanden of 7000km op motor en bak dus niet volledig.
Dit was de eerste E39 waar ik zelf in reed dus vergelijk heb ik niet maar dat dit een fantastische auto is weet ik zeker! Alleen die prijs....
We hebben wel besloten er een nachtje over te slapen :sleeping
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Mooi verslag! Zo te horen mag er nog wel wat van de prijs af maar dat kan Raymond wellicht nog wat beter beoordelen. Je hebt wel het idee dat de auto en km stand klopt en dat er fatsoenlijk met de auto is omgegaan door de jaren heen? Dat vind ik nog wel het belangrijkste. Wat was verder je idee van de Alpina? Duurder, maar wel sjiek en exclusief natuurlijk...
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

nachtje slapen is altijd goed! uitmuntende staat blijkt dus gewoon goede staat te zijn. Tja de kilometers op de klok zijn een goed verkooppunt, maar je wenst dan ook een onberispelijk uiterlijk, naief of niet. 16 ruggen is wel veel voor een e39 die niet 120% goed is. Rustig overwegen en ga eens voor de grap kijken bij eentje bij een dealer ofzo met 150k km.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Alle boekjes zijn aanwezig en zijn in orde.
Auto heeft niet veel kilometers gemaakt dat kan je aan alles terugzien. Alles ziet er nog even nieuw uit.
Hij was verder zoals hij is, niet bijgetipt en gecockpitsprayed maar gewoon puur en mooi.
De motorruimte was zelfs niet schoongemaakt wat wel bij aflevering gebeurd.
Remmerij was zo goed als nieuw en er komen nog 4 nieuwe banden onder.

We hebben natuurlijk onder de motorkap van de Alpina gekeken en die zag er schoner uit, interieur was ook erg netjes maar het leer toonde wat rommeliger.
Het is wel een VFL model en dus geen angle eyes en een VDO navigatie onderin de middenconsole (wel NL trouwens :lol: )
Eigenlijk weinig slechts kunnen ontdekken zo snel behalve 2 beschadigingen (deukjes) in de voorbumper en corrosie op de afdekkapjes van de dakrails die er natuurlijk niet op zaten.
Wel denk ik dat je op de zilveren lak wat minder snel de beschadigingen ziet dan op de grijze 530 dus misschien waren ze er wel.
Die wielen waren onbeschadigd en zijn zo onwijs groot!
Een hele mooie stoere auto waar we helaas nog niet in hebben gereden.
Misschien wel een betere investering.....
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

uitmuntende staat blijkt dus gewoon goede staat te zijn
Noem het "in hele goede staat"

Ow ja, de buitenspiegels zijn automatisch dimmend maar de rechter was behoorlijk geel.
Wat ik las is dat er vloeistof in de spiegels zit en dat hij dan lek is. En dat kost zo'n 300 euro voor het glaasje.....
En er zat geen trekhaak onder.

(Probeert van alles te verzinnen om niet morgen terug te gaan......... en aan Angela heb ik al niks meer want die is weer verliefd)
Post Reply