Ander contact erin maar nu start hij niet meer

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
ability
E21 starter

Ander contact erin maar nu start hij niet meer

Post by ability »

Nou heb ik net een ander contact achter het slot geplaatst maar nu is hij helemaal dood.
Dus ik heb die oude maar weer erin gezet die het iniedergeval 1 op de 3 keer doet maar die geeft nu ineens ook niks meer..
Nog maar een keer die nieuwe erin en alles nagelopen maar hij doet niks... :screwy

Zie ik iets over het hoofd? ik bedoel zo moeilijk is het niet. Accu los, stekkers wisselen en dat extra kabeltje omsteken en daarna met dat kleine schroefje het contact eruit halen en die andere er weer in.
Het contact werkt wel, alleen het laatste stukje blijkbaar niet. Het is alleen onmogenlijk dat de oude nu ineens ook niks meer doet... dus ergens gaat er iets fout lijkt me.

Iemand een idee ?

Ik heb morgen de auto nodig overigens, welke draden moeten aan elkaar zodat de startmotor aanslaat ? anders maak ik wel effe een schakelaar ervoor.. :bag

Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: Ander contact erin maar nu start hij niet meer

Post by Wondermike »

Niet toevallig een zekering eruit?
So many cars, so little time
ability
E21 starter

Post by ability »

De zekeringen in de motorruimte zijn allemaal intact, of zitten er ergens nog andere zekeringen ?
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Volgens mij niet, is er niet een pinnetje naar achter/los geschoten van de grote zwarte stekker die aan het slotje zit?
ability
E21 starter

Post by ability »

nee daar dacht ik ook al aan, maar ik heb de hele stekker doorgemeten en alles maakte contact.
Baal er echt van... :hammer
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Zit het tonnetje ver genoeg achter het slot gedrukt?

Als je dat los haald, start hij dan met een schroevndraaier in het gleufje
Last edited by Wondermike on Thu Jan 12, 2012 4:06 pm, edited 1 time in total.
ability
E21 starter

Post by ability »

oke dat ga ik even proberen zo, voor mijn gevoel zit ie er wel goed in omdat het schroefje ook precies erin valt.
ability
E21 starter

Post by ability »

maar gevoel bedriegt blijkbaar want met de schroevendraaier ging hij niet meteen aan maar toen het dashboard aan ging starte hij in een keer!

Het probleem zit hem dan waarschijnlijk hoe de sleutel erin valt of hoe het contact staat bij montage. Ik heb het gemonteerd zonder sleutel met het contactje helemaal naar links gedraaid.
Of er zit een slechte verbinding ergens in de auto, maar dat zou dan alleen de aftakking van de zwarte connector kunnen zijn of de grijze en of bruingele bij het stuur.

Thanks wondermike, nu kan ik tenminste weer verder met zoeken en ik kan morgen iniedergeval starten !
ability
E21 starter

Post by ability »

OKe, helaas werkt het niet met de sleutel.
Het lijkt ook wel of het slot net niet die laatste 3 mm naar rechts kan waardoor hij gewoon geen contact maakt. Met de schroevendraaier gaat het prima! Maarja dat is geen rijdbare situatie met al die spanningskabels open en bloot.

Het lijkt erop dat er speling in het slot zit waardoor hij nietzo ver meer kan. Als je de sleutel in de midden stand hebt en voelt met je vinger achter het slot dan reageert dat pinnetje niet dirct op de sleutel. Er zit dit een overlap in.
Bij het oude contact kreeg ik hem alleen aan als ik in een keer hard de sleutel naar rechts draaide en dan hoorde je eerst wat getik en startte hij daarmee meestal wel.
Nu denk ik dat dat getik dus gewoon vonkjes waren van het net niet contact maken omdat de sleutel niet tot het einde komt.

Kan je het slot makkenlijk eruit halen en aanpassen ? of wellicht een ander slot erin?
Iemand nog ideeen?
Post Reply